خانه شهریه ها شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

میزان شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 – 1403

تحصیل در تمامی رشته های دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت شهریه می باشد که میزان این شهریه برای تعدادی از رشته های پرطرفدار از قبیل پزشکی، بالاتر است. بنابراین علاقه مندان این رشته در صورتی که از شانس کمتری برای پذیرش در دانشگاه های سراسری برخوردارند، می توانند در هنگام انتخاب رشته کنکور نسبت به ثبت کد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اقدام نمایند. یکی از مهم ترین مسائلی که داوطلبان می بایست در نظر داشته باشند، میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته پزشکی است که معمولا هر ساله افزایش چشمگیری می یابد.

شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد هر ساله با افزایش 10 الی 15 درصدی همراه می باشد.

میزان شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 – 1403

آشنایی با میزان شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از آن جهت اهمیت دارد که بتوانید با آگاهی لازم نسبت به هزینه های رشته تحصیلی مورد نظر خود دست به انتخاب بزنید، چرا که در صورت قبولی و طی مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل پذیرش اگر بخواهید به هر دلیلی از تحصیل انصراف دهید، مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

همان طور که نام شهریه ثابت پیداست، این شهریه معمولا در طول دوران تحصیل دانشجو تغییری نکرده و افزایشی نیز نخواهد یافت. توجه داشته باشید که میزان نرخ شهریه ثابت با توجه به سال ورود دانشجو به دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی وی محاسبه می گردد. اما این دانشگاه هر ساله 10 الی 15 درصد را به میزان شهریه متغیر رشته های مختلف خود از جمله پزشکی می افزاید که توسط هیات امنای دانشگاه آزاد تعیین می شود. لازم به ذکر است که شهریه متغیر با توجه به تعداد و نوع واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می شود.

شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1402 – 1403
رشته تحصیلیمیزان شهریه
رشته پزشکی19 میلیون و 600 هزار الی 20 میلیون و 800 هزار تومان
پردیس خودگردان19 میلیون و 800 هزار الی 25 میلیون و 300 هزار تومان

محاسبه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بر اساس تعداد واحدهایی که دانشجو در یک ترم اخذ نموده است به همراه شهریه ثابت، نرخ شهریه محاسبه می شود. با استفاده از فرمول زیر به ازای تعداد واحد درسی نظری (n)، شهریه یک ترم تحصیلی در رشته پزشکی داشگاه آزاد 1402 – 1403 محاسبه می شود می شود.

شهریه یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + (شهریه متغیر نظری * n)

شایان ذکر است پردیس های خودگردان نیز از دیگر دانشگاه های شهریه پردازی می باشند که ارائه دهنده رشته پزشکی هستند. شایان ذکر است که شهریه دانشگاه پردیس خودگردان حتی از میزان شهریه دانشگاه آزاد نیز بیشتر می باشد. بسیاری از علاقه مندانی که رویای تحصیل در این رشته را در سر دارند و موفق به پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه های سراسری و آزاد نشده اند، به دنبال خرید صندلی پزشکی دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان هستند. در صورت تمایل می توانید بر روی لینک فوق کلیک نموده و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب نمایید.

 

سوالات متداول

1- میزان شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه میزان می باشد؟

مبلغ شهریه رشته پزشکی این دانشگاه در سال جاری ما بین 19 میلیون و 600 هزار الی 20 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.

2- شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چگونه محاسبه می شود؟

این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغییر می باشد که می بایست در یک نیم سال تحصیلی مجموع آن ها را بپردازید.

3- آیا مبلغ شهریه رشته پزشکی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در همه واحدهای دانشگاه آزاد یکسان می باشد؟

خیر، مبلغ شهریه رشته پزشکی بسته به عوامل گوناگون، متفاوت است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره