خانه اخبار تحصیلی شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97
شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

یکی از آزمون هایی که در سال های اخیر داوطلبان زیادی را به خود اختصاص داده است آزمون دکتری می باشد از این رو می توانیم پی به اهمیت این آزمون ببریم و اینکه سطح علم دانش کشور هرساله رو به افزایش می باشد. آزمون دکتری سال 97 در روز 4 اسفند 96 برگزار شد که شاهد رقابت بیش از 234 هزار داوطلب بوده ایم که از این تعداد حدودا 26 هزار نفر در آزمون دکتری سراسری و آزاد پذیرفته خواهند شد. نتایج آزمون دکتری در روز 27 فروردین بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که داوطلبان با وارد کردن شماره داوطلبی و اطلاعات شخصی نسبت به دریافت کارنامه اولیه خود اقدام نموده اند. لازم به ذکر است که آزمون دکتری سراسری و آزاد ادغام شده و به صورت همزمان برگزار شد شایان ذکر است که نتایج اولیه آزمون دکتری آزاد و سراسری، غیر انتفاعی، پردیس حودگردان و پیام نور در یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار گرفته است اما انتخاب رشته برای هریک به صورت مجزا انجام خواهد گرفت. اعلام نتایج آزمون دکنری 97 دانشگاه آزاد طی چندین مرحله در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

قابل توجه داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97  مصاحبه این دانشگاه برخلاف سال های گذشته که در تهران انجام می گرفت در 10 منطقه برگزار خواهد شد.

شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

داوطلبان برای اینکه بتوانند تحصیلات خود را در مقطع دکتری آغاز نمایند علاوه بر پذیرش در آزمون دکتری باید در مصاحبه بعد از پذیرش نیز بتوانند نمره قبولی را کسب نمایند. دانشگاه آزاد نیز همانند دانشگاه های سراری بعد از پذیرش اولیه داوطلب در آزمون افدام به انجام مصاحبه از داوطلبان می نماید.نمره ای که داوطلبان از آزمون کتبی کسب می نمایند 60% و نمره ای که از مصاحبه بدست می آورند 40% در پذیرش داوطلب تاثیر گذار خواهد بود. شیوه برگزاری مصاحبه دانشگاه آزاد در سال 97 با سال های گذشته متفاوت است در گذشته مصاحبه ی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری در تهران انجام می گرفت اما امسال با توجه به قوانین تصویب شده مصاحبه دکتری برای داوطلبان به 10 منطقه تقسیم شده است و در هر منطقه چند استان قرار گرفته که داوطلبان می توانند برای انجام مصاحبه به این 10 منطقه مراجعه کنند. این تغییر شیوه مصاحبه فوایدی دارد مانند کاهش هزینه و خطرات رفت آمد برای داوطلبان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، افزایش کیفت برگزاری مصاحبه و همچنین آشنا شدن دانشجویان پذیرفته شده با محل تحصیل خود می باشد. ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری 9 هزار و 800 نفر خواهد بود لذا با توجه به شرکت کنندگان زیاد در این آزمون رقابت بسیاد سخت می باشد در انتخاب رشته خود بسیار دقت داشته باشید و همچنین می توانید با مشاوران ما در مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید تا شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی کنند.

نکات طلایی برای موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

برخلاف اینکه بسیاری با خود می پندارند که مصاحبه بسیار استرس فراوان دارد باید بگوییم که داوطلبان با رعایت یکسری نکات می توانند به راحتی از پس مصاحبه خود برآیند. که در این مطلب به تعدادی از این نکات مهم و مفید خواهیم پرداخت.

  • یک ساعت قبل از زمان برگزاری مصاحبه در محل مقرر حاضر شوید.
  • مرتب و آراسته باشید و لباس هایی که اعتماد به نفس شما را بالا می برد بپوشید.
  • همواره به این فکر کنید که شما بهترین داوطلب شرکت کننده در مصاحبه هستید.
  • برای کمتر کردن استرس قبل از انجام مصاحبه نفس عمیق بکشید و لبخند بزنید و به خودتان مطمئن باشید.
  • برای پاسخ دادن به سولات عجله نداشته باشید با آرامش به سوال پرسیده شده فکر کنید و آرام شمرده پاسخ دهید.
  • ارتباط چشمی با اساتید داشته باشید زیرا نشان می دهد که از اعتماد به نفس برخوردار هستید.
  • حتما به پایان نامه خود مسلط باشید و بعد ارائه توضیحات در مورد پایان نامه ذکر کنید که هدف از این پایان نامه حل کردن مشکلاتی است که در کشور وجود دارد.
  • یاد خدا همواره مایه آرامش همه انسان ها است با یاد خدا و توکل به او یقین داشته باشید که در این مصاحبه موفق خواهبد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه ی جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. می

    سلام وقتتون بخیر ثبت نام اولیه برای مصاحبه دانشگاه آزاد هنوز شروع نشده؟نوشتن به سایت مراجعه کنید اما من چیزی ندیدم

    • ایران مشاوره

      با سلام برخی از دانشگاه ها شروع شده است . باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید .

دریافت مشاوره