خانه اخبار تحصیلی ظرفیت پذیرش رشته‌ های با آزمون و بدون آزمون ۱۴۰۲ اعلام شد

ظرفیت پذیرش رشته‌ های با آزمون و بدون آزمون ۱۴۰۲ اعلام شد

ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون و بدون آزمون ۱۴۰۲ اعلام شد

یکی از موضوعات مهمی که همه ساله بعد از اعلام نتایج کنکور مطرح است، میزان ظرفیت پذیرش هر کدام از رشته ها می باشد که اطلاعات کامل آن برای سال ۱۴۰۲ توسط معاون امور آزمون های سازمان سنجش ارائه شد.

ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون و بدون آزمون سال 1402 مشخص شد

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله اول و دوم، دفترچه انتخاب رشته کنکور هر کدام از گروه های آزمایشی کنکور نیز منتشر شده اند و داوطلبان می توانند در بازه زمانی 31 مرداد ماه الی 4 شهریور 1402، انتخاب رشته خود را انجام و ارسال کنند. یکی از مواردی که همه ساله توسط سازمان سنجش اعلام می شود، ظرفیت پذیرش در رشته های مختلف است که به صورت کلی در دو دسته بندی رشته های با آزمون و بدون آزمون قرار می گیرد.

ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون و بدون آزمون 1402
ظرفیت پذیرش رشته های با آزمون177 هزار و 192 نفر
ظرفیت پذیرش رشته های بدون آزمون335 هزار و 745 نفر

در آخرین اخبار مرتبط با این موضوع، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش در نشست خبری خود اطلاعات و ارقامی را در این زمینه ارائه کرده است. او ابتدا ظرفیت پذیرش در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را در مجموع 14 هزار و 432 نفر اعلام کرده است که سهم هر کدام از آنها به صورت زیر اعلام شده است.

  • ظرفیت پذیرش رشته پزشکی، 11 هزار و 101 نفر
  • ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی، 2 هزار و 60 نفر
  • ظرفیت پذیرش رشته داروسازی، 1 هزار و 271 نفر

در مورد ظرفیت پذیرش هر کدام از گروه های آزمایشی کنکور ۱۴۰۲ نیز اینطور بیان کرد که بیشترین میزان پذیرش ظرفیت به گروه تجربی اختصاص یافته است و ظرفیت پذیرش تمام گروه ها نیز به صورت زیر می باشد.

  • تجربی با ظرفیت پذیرش 58 هزار و 774 نفر
  • ریاضی با ظرفیت پذیرش 56 هزار و 495 نفر
  • علوم انسانی با ظرفیت پذیرش 51 هزار و 394 نفر
  • هنر با ظرفیت پذیرش 6 هزار و 251 نفر
  • زبان های خارجی با ظرفیت پذیرش 4 هزار و 287 نفر

معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش در ادامه سخنان خود تاکید کرد، کسانی که در کنکور شرکت کرده ولی مجاز به انتخاب رشته نشده اند و یا در هیچکدام از نوبت های کنکور دی و تیر شرکت نکرده اند، می توانند در دوره بدون آزمون شرکت کرده و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. لینک ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته شرکت کنندگان آزمون سراسری 1402، داخل سایت سنجش قرار گرفته شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره