خانه اخبار تحصیلی مدارس سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ تا چه زمانی فعال است؟

سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ تا چه زمانی فعال است؟

زمان فعال بودن سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲

چند سالی است که تمام مقاطع تحصیلی برای ثبت نام کتاب درسی خود باید از طریق سایت مخصوص و به صورت اینترنتی اقدام کنند که در سال ۱۴۰۲ نیز شرایط به همین صورت می باشد.

زمان فعالیت سایت ثبت نام کتاب درسی در سال 1402

با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-1403، بسیاری از دانش آموزان درگیر آماده کردن خود برای حضور سر کلاس های درس می باشند که یکی از الزامات ضروری برای شروع سال تحصیلی جدید، داشتن کتاب های درسی است. برای انجام این کار باید از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی در مدت زمان مشخص شده اقدام کرد.

طبق آخرین اطلاعاتی که توسط رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست مطبوعاتی عنوان شد، سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به نشانی irtextbook.ir تا اواخر شهریور ماه 1402 باز بوده و دانش آموزان یا اولیای آنها می توانند جهت ثبت نام کتاب های درسی اقدام کنند. وی در ادامه سخنان خود به موارد زیر نیز اشاره کردند.

  • جهت ثبت نام برای دریافت کتاب های درسی، باید در ابتدا ثبت نام دانش آموزان در مدرسه قطعی شود چون کتاب های درسی به محل تحصیل دانش آموزان ارسال خواهد شد.
  • چاپ کتاب های درسی لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-1403 به پایان رسیده و از دو هفته آینده، چاپ کتاب های درسی برای مهر ماه 1403 آغاز خواهد شد.
  • حدود 153 میلیون جلد کتاب در قالب 990 عنوان کتاب برای سال جاری چاپ شده که در حال توزیع از چاپخانه به مراکز استان ها و سپس مدارس می باشد.

اصلاح محتوای کتاب های درسی در مقطع ابتدایی

یکی دیگر از مواردی که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سخنان خود به آن اشاره کردند، اصلاح محتوای برخی از کتاب های درسی مقطع ابتدایی برای هماهنگی با آزمون پرلز و یادگیری بهتر دانش آموزان بود. اصلاح محتوای این کتاب ها ابتدا با شروع راه اندازی سامانه دریافت نظرات دانش آموزان آغاز شد و سپس بهسازی محتوای کتاب های درسی در دستور کار قرار گرفت. با توجه به نحوه برگزاری آزمون پرلز و جهت بالا رفتن عمق یادگیری دانش آموزان، اقدام به اصلاح برخی از تمارین کتاب های درسی ریاضی، علوم و فارسی شد.

افزایش قیمت کتاب های درسی

یکی از سوالاتی که در نشست خبری مطرح شد، میزان افزایش قیمت کتاب های درسی برای سال تحصیلی 1402 بود. طبق گفته های ایشان، قیمت کتاب های درسی برای سال تحصیلی جدید حدود 30 درصد افزایش یافت که آن را طبیعی عنوان کرد و در ادامه نیز تاکید کردند که مبلغ قابل توجهی از هزینه کتاب های درسی به صورت یارانه و توسط دولت تامین می شود.

 اقدامات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص بهبود برنامه درسی

سوال مهم دیگری که در این نشست خبری مطرح شد، اقدامات این سازمان جهت بهبود برنامه درسی بود که توسط رئیس این سازمان اینگونه جواب داده شد؛ یکی از اصلاحاتی که در این زمینه می توان انجام داد، نظارت بر برنامه های درسی است و تغییر دیگر نیز واقعی کردن زمان آموزش می باشد. طبق گفته های ایشان، ایران کمترین زمان آموزشی را در مقایسه با سایر کشورهای جهان دارد که می توان با اصلاح برنامه درسی و تغییر برخی از قسمت های کتب درسی این مشکل را رفع کرد. تغییراتی که امسال در کتاب های درسی انجام شده با تمرکز بر این موارد می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس