خانه مشاوره تحصیلی فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوقی بازنشستگان

صورتحساب حقوقی بازنشستگان
فیش حقوقی بازنشستگان

برای تمامی بازنشستگان از قبیل بازنشستگان نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، بازنشستگان سازمان های دولتی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که زیر نظر دولت هستند و… همچون شاغلان در پایان هر ماه فیش حقوقی صادر می گردد و میزان حقوق دریافتی آنان و برخی اطلاعات دیگر در این فیش قابل مشاهده و دریافت است.

از آنجایی که در فیش حقوقی میزان حقوق دریافتی بازنشسته درج می شود، مشاهده و آگاهی از اطلاعات آن برای افراد مهم است. این فیش پایان هر ماه صادر می شود و به صورت آنلاین قابل مشاهده است. بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح با مراجعه به سایت سازمان متبوع می توانند نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود به صورت آنلاین اقدام نمایند.

بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح می توانند با مراجعه به سایت های مربوط نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود اقدام نمایند.

مندرجات فیش حقوقی بازنشستگان

به طور کلی اطلاعات مهم و متفاوتی در فیش حقوقی بازنشستگان درج می گردد. از جمله این اطلاعات می توان به اطلاعات فردی و پرسنلی بازنشسته، تاریخ صدور فیش حقوقی، کسورات، مزایا، لیست اقساط وام ها، مبلغ قسط ها و باقیمانده اقساط، میزان کل دریافتی و… اشاره کرد. نمونه ای از فیش حقوقی بازنشستگان کشوری را می توانید در تصویر زیر ببینید.

نمونه فیش حقوقی بازنشستگان
فیش حقوقی بازنشستگان

سامانه و روش دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

روش دریافت فیش حقوقی بازنشستگان به صورت الکترونیکی و با مراجعه به سایت مربوطه امکان پذیر است. سایت های مربوط به بازنشستگان کشوری از جمله فرهنگیان، بازنشستگان نیروهای مسلح و بازنشستگان تامین اجتماعی با یکدیگر متفاوت است، در بخش زیر به تفکیک به جزئیات هر یک می پردازیم:

صندوق بازنشستگی کشوری

  • در مرحله اول وارد سایت cspf.ir شوید.
  • سپس از منوی بالای صفحه بر روی گزینه “حقوق” کلیک کرده و “دریافت فیش حقوقی” را انتخاب کنید.
  • به صفحه ای هدایت می شوید که در آن می توانید دکمه آبی رنگ “مشاهده” را برای دیدن فیش حقوقی ببینید. پس بر روی آن کلیک کنید.
  • در صفحه بعد پس از وارد کردن اطلاعات “دفتر کل”، “شماره ملی” و “شماره حساب” و نیز “کد امنیتی” و انتخاب ماهی که می خواهید فیش مربوط به آن را ببینید گزینه “مشاهده فیش” را بزنید و فیش خود را مشاهده نمایید.

بازنشستگان تامین اجتماعی

  • نخست وارد سامانه tamin.ir شوید.

مرحله اول دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی

  • پس از ورود به سایت به قسمت پایین صفحه بروید. زیر عنوان “خدمات پر کاربرد” می توانید گزینه “فیش حقوقی مستمری بگیران” را مشاهده و بر روی آن کلیک نمایید.

مرحله دوم دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی

  • به صفحه ای هدایت می شوید که در آن فهرست سرویس های سازمان در حوزه مستمری بگیران قابل مشاهده است. گزینه “فیش حقوقی مستمری بگیران” را پیدا و بر روی آن کلیک نمایید.

مرحله سوم دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی

  • با کلیک روی این گزینه یک منوی آبشاری با دو گزینه باز می شود، بر روی “مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران” کلیک  نمایید.

مرحله چهارم دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی

  • جهت ورود به سیستم می بایست از قبل در سیستم ثبت نام کرده و رمز عبور دریافت کرده باشید. بنابراین “نام کاربری” که همان کد ملی شماست و “گذر واژه” ای که قبلا مشخص کرده بودید را وارد و بر روی آیکون“ورود” کلیک نمایید. با انجام این مراحل قادر به مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود خواهید بود.

مرحله پنجم دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی

لازم به ذکر است که جهت مشاهده فیش حقوقی، بازنشستگان می توانند از طریق سایت es.tamin.ir نیز اقدام نمایند. برای این کار به آدرس اینترنتی مذکور مراجعه نموده و بر روی مستمری بگیران کلیک و سپس طبق مراحل فوق ادامه دهید.

بازنشستگان نیروهای مسلح

  • نخست وارد سایت esata.ir شوید. در بخش کناری سایت بر روی آیکون “برگ حقوقی بازنشستگان” کلیک نمایید. صفحه ای به شما نمایش داده می شود که در آن تنها با وارد کردن “نام کاربری” و “کد تصویری” قادر به مشاهده فیش حقوقی خود هستید.

مرحله اول دریافت فیش بازنشستگان نیروهای مسلح

نکته ای که وجود دارد این است که باید از قبل در سایت ثبت نام کرده و نام کاربری را دریافت نموده باشید.

فیش حقوقی بازنشستگان از کار افتاده

مستمری بگیران از کار افتاده به افرادی گفته می شود که در حین مواجهه با بیماری نابهنگام و یا تصادف و… توسط پزشک، نا علاج شناخته شده و قادر به انجام  کار های روزانه خود نمی باشند. سازمان تامین اجتماعی برای این دسته از افراد مزایایی را در نظرگرفته است. از جمله این موارد می توان به پرداخت حقوق به این افراد اشاره نمود که نحوه بارگذاری مدارک و مشاهده فیش حقوقی آن ذکر خواهد شد.

  • ابتدا به سایت es.tamin.ir مراجعه نموده و سپس از منوی پایین صفحه بر روی آیکون “مستمری بگیران” کلیک نمایید.

  • در این بخش بر روی قسمت برقراری “مستمری از کار افتادگی” کلیک نمایید.

  • اطلاعات و مدارک خواسته شده را بارگذاری نموده و سپس بر روی آیکون ” تایید و ادامه مراحل بعدی” کلیک کنید.

زمان دریافت فیش حقوقی

برای تمامی بازنشستگان زمان انتشار فیش حقوقی هر ماه، در پایان همان ماه است، مثلا فیش حقوقی شهریور ماه در پایان ماه شهریور یا اوایل مهرماه منتشر می گردد. البته شما امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را هر زمان در طول ماه که مایل باشید خواهید داشت. در سامانه هنگام دریافت فیش حقوقی، امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماه های قبل نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت فیش حقوقی

برای دریافت فیش حقوقی از سامانه های مختلف، مدارک متفاوتی نیاز است. برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ابتدا نسبت به ثبت نام در سایت اقدام کنید. پس از آن، تنها با ارائه شماره شناسایی برای بازنشسته های نیروهای مسلح و کد ملی و گذر واژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی امکان دریافت فیش حقوقی وجود دارد. برای بازنشستگان کشوری، ارائه شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب لازم است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت فیش حقوقی
بازنشستگان کشوریبازنشستگان تامین اجتماعیبازنشستگان نیروهای مسلح
شماره کلکد ملیکد شناسایی 13 رقمی
شماره ملیرمز عبور
شماره حساب

نکات مهم در خصوص فیش حقوقی بازنشستگان

  • اگر برای مشاهده فیش حقوقی خود با اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، از طریق سامانه با پیغام خطا رو به رو شدید، می توانید با مراجعه به صندوق های بازنشستگی و همراه داشتن مدارک مربوط، نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.
  • در هنگام بازنشستگی به افراد شماره ای داده می شود که این عدد شماره دفتر کل فرد خواهد بود. این شماره توسط صندوق بازنشستگی کشوری تعیین شده و در حکم حقوقی افراد قابل رویت می باشد.
  • مشاهده و دریافت فیش حقوقی به هر تعداد بار، رایگان است و هزینه ای برایتان نخواهد داشت.

 

 

سوالات متداول

1- چه اطلاعاتی در فیش حقوقی درج می شود؟

اطلاعات فردی و پرسنلی، مزایا، کسورات، لیست اقساط و دریافتی بازنشستگان

2- فیش حقوقی از چه سامانه ای قابل دریافت است؟

این سامانه برای بازنشستگان کشوری Cspf.ir، برای بازنشستگان تامین اجتماعی tamin.ir و برای بازنشستگان نیروهای مسلح سایت esata.ir می باشد.

3- نحوه و مراحل مشاهده فیش حقوقی به چه صورت است؟

این مراحل به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره