خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه لغو معافیت سربازی مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند و بیشتر

لغو معافیت سربازی مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند و بیشتر

لغو معافیت سربازی مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند و بیشتر

مجلس شورای اسلامی مصوب کرده بود که در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیرغایب بالای 35 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معاف هستند که به این مصوبه توسط شورای نگهبان به استناد اصل سوم قانون اساسی ایراد گرفته شد و اکنون این نوع از معافیت از قانون بودجه هفتم حذف شده است.

لغو معافیت سربازی مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند و بیشتر

معافیت سربازی مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند که در لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح شده بود، توسط شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش تر در جلسه علنی 8 بهمن ماه 1402 و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه اضافه کردند که در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت، مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌باشند.

این طرح که در راستای قوت بخشیدن به طرح جوانی جمعیت به تصویب رسیده بود، در حالی در جلسه روز گذشته مجلس به تاریخ 11 اردیبهشت ماه 1403 لغو گردید که چشم امید بسیاری از مشمولین غایب و غیرغایب خدمت سربازی بدان بود.

همچنین مجلس شورای اسلامی در جدیدترین طرح خود جهت تغییر قوانین خدمت سربازی، دوره خدمت ضرورت را به میانگین 14 ماه کاهش داده بود که البته این طرح به تصویب شورای نگهبان رسیده ولی همچنان در صف انتظار ابلاغ نظام وظیفه می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه