خانه آزمون استخدامی آموزش و پرورش مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳

استخدام در وزارت آموزش و پرورش کشور طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری انجام می پذیرد. متقاضیان پس از شرکت در آزمون کتبی و در صورت پذیرفته شدن، وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شده و به مصاحبه حضوری دعوت می شوند.

 

در ارزیابی تکمیلی ابتدا مدارک پذیرفته شدگان بررسی می شود و در صورت تایید شدن مدارک، در جلسه مصاحبه حضوری سوالاتی در زمینه های دینی، عقیدتی، سیاسی و … از داوطلبان پرسیده می شود و همچنین متقاضیان از نظر سلامت جسمی و روحی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

در فرآیند استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳، 400 امتیاز به آزمون کتبی و 600 امتیاز به مرحله ارزیابی تکمیلی اختصاص داده شده است.

زمان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

زمان مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی 1403 پس از اعلام نتایج اولیه آزمون از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir مشخص می شود. طبق اخبار منتشر شده از سازمان آموزش و پرورش کشور، نتایج اولیه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی در نیمه دوم خردادماه منتشر می شود.

 

پذیرفته شدگان آزمون کتبی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403 می بایست در بازه زمانی تعیین شده توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، مدارک خود را در پنجره خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir بارگذاری نمایند.

مکان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

فرایند مصاحبه برای هر استان به صورت مجزا انجام می شود و اعلام مکان و زمان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر عهده اداره آموزش و پرورش استان محل تقاضا می باشد و متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان مذکور از زمان و مکان برگزاری مصاحبه مطلع می گردند. لازم به ذکر است عدم مراجعه داوطلبان در زمان و مکان تعیین شده به منزله انصراف آن ها تلقی می شود و داوطلب از ادامه فرایند استخدام حذف خواهد شد.

در جدول زیر آدرس سایت آموزش و پرورش استان ها جهت کسب اطلاع از زمان و مکان مصاحبه بیان شده است:

آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها 1403
نام استانلینک مستقیم ورود به درگاه آموزش و پرورش استان ها
آذربایجان شرقیea.medu.gov.ir
آذربایجان غربیwa.medu.gov.ir
اردبیلarta.medu.gov.ir
اصفهانisf.medu.gov.ir
البرزalborz.medu.gov.ir
ایلامilam.medu.gov.ir
بوشهرbushehr.medu.gov.ir
شهر تهرانtehran.medu.gov.ir
شهرستان های استان تهرانteo.medu.gov.ir
چهارمحال و بختیاریchb.medu.gov.ir
خراسان جنوبیskh.medu.gov.ir
خراسان رضویrazavi.medu.gov.ir
خراسان شمالیkhn.medu.gov.ir
خوزستانkhouz.medu.gov.ir
زنجانzanjan.medu.gov.ir
سمنانsemnan.medu.gov.ir
سیستان و بلوچستانsb.medu.gov.ir
فارسfars.medu.gov.ir
قزوینcaspian.medu.gov.ir
قمqom.medu.gov.ir
کردستانkurd.medu.gov.ir
کرمانkerman.medu.gov.ir
کرمانشاهkermanshah.medu.gov.ir
کهگیلویه و بویراحمدkb.medu.gov.ir
گلستانgolestan.medu.gov.ir
گیلانguilan.medu.gov.ir
لرستانlorestan.medu.gov.ir
مازندرانmazand.medu.gov.ir
مرکزیmarkazi.medu.gov.ir
هرمزگانhormozgan.medu.gov.ir
همدانhamedan.medu.gov.ir
یزدyazd.medu.gov.ir

مراحل مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403، متقاضیان وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شده و می بایست مراحل زیر را طی کنند:

بارگذاری مدارک

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403، متقاضیان می بایست به پنجره خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده ونسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مصاحبه اقدام نمایند. جهت ورود به سامانه مذکور، داشتن شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب الزامی است. لازم به ذکر است این امکان وجود دارد که پس از بارگذاری و بررسی مدارک داوطلبی صلاحیت شرکت در مصاحبه مربوطه را نداشته و حذف گردد.

اطلاع از زمان و مکان مصاحبه

زمان و مکان مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی از طریق سایت آموزش و پرورش استان محل تقاضا و همچنین در پروفایل داوطلب در سایت my.medu.ir اطلاع رسانی می شود و داوطلب باید در زمان و مکان تعیین شده جهت مصاحبه حضور بیابد. لازم به ذکر است عدم مراجعه داوطلبان در زمان و مکان تعیین شده به منزله انصراف آن ها تلقی می شود و داوطلب از ادامه فرایند استخدام حذف خواهد شد.

معاینات پزشکی

از آنجایی که تعلیم و تربیت نسل آینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، متقاضیان استخدام در سازمان آموزش و پرورش می بایست از نظر سلامت روحی و جسمی مورد بررسی قرار بگیرند. به منظور بررسی سلامت جسمی و روحی داوطلبان معاینات پزشکی شامل معاینات چشم پزشکی، شنوایی سنجی، دندانپزشکی و قد و وزن و…. انجام می شود و چنانچه پس از انجام بررسی های لازم، داوطلبان از نظر سلامت در وضعیت مناسبی باشند، به سایر مراحل راه می یابند. لازم به ذکر است مرحله معاینات پزشکی بسته به استان محل تقاضا ممکن است قبل یا بعد از مصاحبه حضوری انجام گیرد.

مصاحبه حضوری 

توجه داشته باشید که دعوت شدن به مصاحبه دلیلی برای پذیرش قطعی داوطلبان نیست و برای قبولی نهایی متقاضیان می بایست حد نصاب امتیازات مراحل ارزیابی تکمیلی را به دست بیاورند. لازم به ذکر است مصاحبه 60 درصد از نمره قبولی داوطلبان را به خود اختصاص داده است و سهم آزمون کتبی 40 درصد می باشد.

در جلسه مصاحبه حضوری متقاضیان با سوالاتی در زمینه های دینی، سیاسی، اعتقادی، احکام، روانشناسی و …. مورد ارزیابی قرار می گیرند. همچنین نوع پوشش، ظاهر، طرز برخورد، صحبت کردن و حالات رفتاری داوطلب نیز مورد توجه مصاحبه کنندگان قرار دارد و مجموع همه این ها در نمره دهی به داوطلب، بسیار موثر است. بنابراین در صورتی که قصد شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارید، پیشنهاد می کنیم که با پوششی رسمی و مناسب در جلسه حاضر شوید و بیشتر مراقب حرکات و رفتار خود باشید.

منابع سوالات مصاحبه استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، تعلیم و تربیت نسل آینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین جهت سازمان آموزش و پرورش، متقاضیان را از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد . از جمله سوالاتی که جهت سنجش داوطلبان در جلسه مصاحبه پرسیده می شود عبارتنداز:

سوالات روان شناسی

این سوالات جهت اطمینان از سلامت روانی فرد بوده زیرا تعلیم و تربیت دانش آموزان علاوه بر سلامت جسمانی، نیاز دارد داوطلب از وضعیت و روحی و روانی مناسبی نیز برخوردار باشد تا بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. در ادامه مطلب چند نمونه از این دسته از سوالات ذکر شده است:

  • بیوگرافی خود و خانوادتان را شرح دهید؟
  • ملاک و نحوه انتخاب دوست برای شما چیست؟
  • در هنگام عصبانیت چگونه رفتار می کنید؟
  • دلیل انتخاب شغل مدنظر چیست؟
  • و ……….

سوالات عقیدتی

این نوع سوالات گزینش آموزش و پرورش به منظور سنجش اعتقادات و دین داوطلبان می باشد تا در صورت متناسب بودن با چهارچوب ها و قوانین کشور، فرد به عنوان معلم برگزیده شود. چند نمونه از این سوال عبارتند از:

  • نماز جمعه چگونه خوانده می شود؟
  • در رابطه با ارکان نماز و انواع غسل های واجب توضیح دهید.
  • تسبیحات اربعه به چه صورت می باشد؟
  • سجده ی سهو را توضیح دهید.
  • تولی و تبری چیست.
  • و …………

سوالات سیاسی و اجتماعی

متقاضیان استخدام در سازمان اموزش و پرورش می بایست راجع به اتفاقات و وقایع مهم کشور و دنیا اطلاعات کافی داشته باشند. جهت سنجش میزان این نوع اطلاعات داوطلبان، سوالاتی از این حوزه از آن ها پرسیده می شود که رایج ترین آن ها عبارتنداز:

  • نحوه انتخاب رهبر به چه صورت می باشد؟
  • تاریخ برگزاری راهپیمایی ها را شرح دهید.
  • اخبار روز ایران را از کجا مشاهده می کنید؟
  • وظایف شورای نگهبان را نام برده و توضیح دهید.
  • اهداف انقلاب اسلامی را شرح دهید.
  • در خصوص قانون اساسی توضیح دهید.
  • آخرین انتخاباتی که برگزار شد، چه زمانی و به چه صورت بود؟
  • و …………..

مدارک لازم جهت مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403، سازمان مجری برگزار کننده آزمون که مرکز آزمون جهاد دانشگاهی می باشد، طی اطلاعیه ای در سایت خود به آدرس hrtc.ir زمان و نحوه بارگذاری مدارک لازم جهت مصاحبه را شرح می دهد. داوطلبان می بایست در بازه زمانی عنوان شده نسبت به تکمیل فرم ها و بارگذاری مدارک در سایت پنجره خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir اقدام کنند.

 

همچنین داوطلبان موظف هستند در تاریخ مقرر در محل تعیین شده جهت مصاحبه حضور یافته و مدارک خود را تحویل هسته گزینش بدهند. تعدادی از مدارک لازم در فهرست زیر شرح داده شده است:

  • ارائه کد رهگیری مربوط به تأییدیه ارسال الکترونیکی تکمیل فرم اطلاعات فردی گزینش ( داوطلبان می بایست در بازه زمانی اعلام شده در اطلاعیه، با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز گزینش از جمله تصویر تمامی صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و سایر مدارک مورد نیاز اقدام کنند.)
  • تکمیل فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی
  • اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)
  • اصل و کپی مدارک و مستندات مربوط به تایید مندرجات فرم استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل مربوط به احراز سابقه ده ساله سکونت)
  • اصل و کپی مدارک مربوط به استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای مشمولین استفاده از سهمیه مذکور
  • اصل وکپی کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان (دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزشی نظامی خود را طی تموده اند، باید گواهی پایان دوره آموزشی شروع پروژ] تحقیقاتی خود را ارائه نمایند.

مدارک امتیاز آور قابل ارائه در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی

  • مدرک کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره های معتبر استانی، ملی و جهانی.
  • سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری های نوین
  • گواهی های معتبر مهارت ها و مرتبه های علمی، ادبی ،فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری.
  • تقدیرنامه های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی.
  • پژوهش های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات معتبر.

صلاحیت های مورد نظر در مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

در مصاحبه استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403 داوطلبان از نظر داشتن صلاحیت های گوناگون مورد سنجش قرار می گیرند که به شرح زیر می باشد:

صلاحیت های عمومی

موارد زیر بیشتر مرتبط با شخصیت داوطلب، اشتیاق و تطابق شخصیتی وی با عنوان شغلی انتخابی بوده و بین تمام عناوین شغلی آموزش و پرورش مشترک می باشد.

  • صبر
  • انعطاف پذیری
  • انگیزه و علاقه
  • نحوه ایجاد ارتباط موثر
  • سلامت جسمی و روانی
  • توانایی مدیریت رفتار و هیجان
  • مهربانی و عشق ورزی و تعامل با کودکان و نوجوانان
  • گذشت
  • نظم و انضباط

صلاحیت های حرفه ای

صلاحیت های حرفه ای شامل سنجش میزان توانمندی حرفه ای فرد و مهارت های مرتبط با عنوان شغلی مورد نظر می باشد. لازم به ذکر است که داوطلبانی که در فرایند مصاحبه صلاحیت های آنها محرز شده است باید دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش را بگذرانند که برای اطلاع بیشتر از جزئیات آن می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

امتیازات مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403

مجموع امتیازات مربوط به آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403، 1000 امتیاز می باشد که در دو بخش آزمون کتبی و مصاحبه تقسیم می شود و نمرات مربوط به هریک از این دو بخش در سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی ارزیابی می شود.

تقسیم بندی امتیاز کل آزمون

تقسیم بندی نمره کل آزمون به شرح زیر می باشد:

  • امتیازات مربوط به بخش آزمون کتبی: 400 امتیاز
  • امتیازات مربوط به مصاحبه (ارزیابی تکمیلی): 600 امتیاز

توجه داشته باشید در صورتی که امتیاز مکتسبه دو داوطلب یکسان باشد، ارزیابی و مقایسه افراد بر اساس نمره آزمون کتبی خواهد بود.

تقسیم بندی امتیازات مصاحبه و آزمون کتبی

در جدول زیر نحوه تقسم بندی امتیازات آزمون کتبی و مصاحبه حضوری در حیطه های عمومی، اختصاصی و تخصصی شرح داده شده است:

امتیازات آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
حیطهآزمون کتبی
ارزیابی تکمیلیامتیاز نهایی
عمومی160190350
اختصاصی120250370
تخصصی120160280
جمع4006001000

موارد مورد ارزیابی حیطه های مختلف در مصاحبه

همانطور که گفتیم هم در آزمون کتبی و هم در مصاحبه شایستگی های متقاضی در سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی ارزیابی می شود که عناوین مورد نظر برای ارزشیابی درمصاحبه به شرح زیر می باشد:

موارد مورد ارزیابی حیطه عمومی مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403
شایستگی
محتوای ارزیابی تکمیلیسهم ارزیابی تکمیلی
باور به معارف و رعایت
آداب و اخلاق اسلامی
باور و التزام عملی به معارف و ارزش های اسلامی، ملی، انقلابی و رعایت اخلاق و آداب اسلامی، شئونات اسلامی (تقید به نماز، روزه، نماز جماعت و حضور در مسجد)، حضور در مراسمات و مناسک مذهبی، آراستگی پوشش و ظاهر50 / 5 درصد
روان خوانی قرآن، درک معانی آیات20 / 2 درصد
مهارت های ارتباطی، و کار تیمیارتباط مؤثر، مهارت کار تیمی و مدیریت تشکیلاتی،
هوش اجتماعی
40 / 4 درصد
تعهد و تعلق سازمانی،
مسئولیت پذیری
گذشت، جوانمردی، مسئولیت پذیری، روحیه جهادی40 / 4 درصد
آرمانگرایی و امیدواریآرمانگرایی، امیدواری، عزت نفس، نشاط و سرزندگی40 / 4 درصد

 

موارد مورد ارزیابی حیطه اختصاصی مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
شایستگی
محتوای ارزیابی تکمیلیسهم ارزیابی تکمیلی
 ادراک و تعامل با دانش آموزمهارت گفتگو، مشاوره و هدایت40 / 4 درصد
مهارت ادراک ویژگی های روانشناختی و تربیتی دانش آموز40 / 4 درصد
مهارت برنامه ریزی و
مدیریت
مهارت طراحی و برنامه ریزی رویدادها و طرح های دانش آموزی40 / 4 درصد
ارزیابی و ارزشیابی حوزه رشد و تربیت40 / 4 درصد
مهارت تدوین و تحلیل برنامه رشد و تربیت دانش آموز30 / 3 درصد
تجارب و افتخاراتسوابق تجربی مرتبط با فعالیت های فرهنگی، تربیتی، هنری، ورزش و سلامت و جهادی20 / 2 درصد
گواهی کسب مهارت ها و دوره های فرهنگی، تربیتی، هنری، ورزشی و سلامت20 / 2 درصد
کسب رتبه و تقدیرنامه در حوزه های قرآنی، فرهنگی،ت ربیتی، هنری، ورزش و سلامت20 / 2 درصد

 

موارد مورد ارزیابی حیطه تخصصی شغل مربی امور تربیتی و سبک زندگی مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403
شایستگی
محتوای ارزیابی تکمیلیسهم ارزیابی تکمیلی
تسلط بر برنامه درسی و
تربیتی مورد نیاز
دانش و مهارت مشاوره تحصیلی و شغلی40 / 4 درصد
آشنایی با بازی ها و فعالیت های پرورشی و برنامه سازی تربیتی و توانایی برگزاری اردوها و رویدادها و قصه گویی و روایتگری40 / 4 درصد
مهارت کمک های اولیه و مدیریت بحران های اجتماعی دانش آموزان40 / 4 درصد
اجرای آزمون های ورزشی دو ۵۴۰ متر، چابکی ۹×۴ متر،طناب زنی و ورزش گروهی40 / 4 درصد

 

موارد مورد ارزیابی حیطه تخصصی شغل مربی امور تربیتی و مشاوره مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403
شایستگی
محتوای ارزیابی تکمیلیسهم ارزیابی تکمیلی
مهارت و دانش تخصصیدانش و مهارت مشاوره تحصیلی و شغلی80 / 8 درصد
آشنایی با بازیها و فعالیت های پرورشی و برنامه سازی تربیتی و توانایی برگزاری اردوها و رویدادها و قصه گویی و روایت گری80 / 8 درصد

 

موارد مورد ارزیابی حیطه تخصصی شغل مربی تربیتی بدنی و سلامت مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403
شایستگی
محتوای ارزیابی تکمیلیسهم ارزیابی تکمیلی
تسلط بر برنامه درسی و
تربیتی مورد نیاز
مهارت کمک های اولیه و مشاوره تغذیه40 / 4 درصد
مهارت های حفظ ایمنی و بهداشت انسان و محیط40 / 4 درصد
آشنایی با بازی ها و فعالیت ها و برنامه سازی ورزشی- تربیتی و توانایی برگزاری اردوها و رویدادها در این حوزه40 / 4 درصد
اجرای آزمون های ورزشی دو ۵۴۰ متر، چابکی ۹×۴ متر،طناب زنی و ورزش گروهی40 / 4 درصد

 

موارد مورد ارزیابی حیطه تخصصی شغل مشاور مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403
شایستگی
محتوای ارزیابی تکمیلیسهم ارزیابی تکمیلی
مهارت و دانش تخصصیدانش و مهارت مشاوره تحصیلی و شغلی80 / 8 درصد
مهارت پیشنهاد و تحلیل آزمو نهای روان سنجی و روانشناختی40 / 4 درصد
مهارت نقد و آسیب شناسی رویکردهای غلط مشاوره و روان درمانی40 / 4 درصد

منابع مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403

داوطلبان جهت کسب موفقیت در جلسه مصاحبه، می توانند با مطالعه برخی کتاب های موجود در بازار اطلاعات خود را افزایش داده و با آمادگی بیشتری در جلسه مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش حضور پیدا کنند. در ادامه برخی از این منابع معرفی شده اند.

منابع پیشنهادی جهت آمادگی برای مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانویژگی های یک معلم خوب (آیت الله مظاهری)
اصول عقایدوصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)
ولایت فقیه (امام خمینی (ره))مسئله حجاب (شهید مطهری)
راز نماز (آقای قرائتی)اخلاق اسلامی (شهید دستغیب)

سوالات پرتکرار مصاحبه مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403

براساس تجربیات جمع آوری شده از مصاحبه آزمون های استخدامی آموزش و پرورش داوطلبان، تعدادی از سوالات پرتکرار این آزمون جمع آوری شده است. توجه داشته باشید که سوالات زیر به صورت گزیده در نظر گرفته شده و شامل تمامی سوالات نخواهد بود. سوالات مهم و پرتکرارتر بولد شده اند.

سوالات اطلاعات دینی

  1. حدیث تقلین به چه مواردی اشاره داد؟
  2. اصول و فروع دین را نام ببرید؟
  3. تولی و تبری به چه معنی است؟
  4. حضرت علی پس از پیامبر در چه جنگ هایی شرکت کرد؟
  5. در جنگ‌ خندق چه‌ کسی‌ پیشنهاد کرد که‌ اطراف مدینه‌ را خندق بزنند؟
  6. موالات نماز را نام ببرید؟
  7. قرآن دارای چند جزء و چند سوره می باشد؟
  8. سال عام الفیل چه سالی بود؟
  9. انصار به چه کسانی گفته می شد؟
  10. پنج تن آل عبا چه کسانی هستند؟ نام ببرید.
  11. حدیث غدیر در چه زمانی نازل شد؟
  12. قتل عام برمکیان در چه زمان حکومت چه کسی رخ داد؟
  13. جعفر طیار از یاران کدام امام بود؟
  14. نام فرزندان امام حسین چه بود؟
  15. معنی آیه ولایت چیست؟

سوالات فردی، شخصیتی و خود شناسی

  1. چه‌ نکات مثبت‌ و منفی‌ دارید؟
  2. چه‌ کتابی‌ هایی‌ مطالعه‌ می‌ کنید؟
  3. کار گروهی‌ علاقه‌ دارید؟ دوست‌ دارید سرگروه باشید؟
  4. چند بار در آزمون های‌ استخدامی‌ شرکت‌ کردید؟
  5. عزت نفس‌ یعنی‌ چه‌؟
  6. اگر عصبانی‌ شوید چکار می‌ کنید؟
  7. چطور می‌ خواهید تعادل بین‌ زندگی‌ شخصی‌ و زندگی‌ کاریتان ایجاد کنید؟
  8. اوقات فراغت‌ را چه‌ کار می‌ کنید؟ چرا؟
  9. مسیرو هدفت‌ در ١٠ سال آینده چی‌ هست‌؟
  10. اخبار را از چه‌ طریقی‌ دنبال می‌ کنید؟
  11. آرزوی‌ شما در آینده چیست‌؟
  12. آیا می‌ توانید به‌ دیگران اعتماد کنید؟
  13. اگر در محیط‌ کارتان بی‌ عدالتی‌ ببینید آیا به‌ کارتان ادامه‌ می‌ دهید یا خیر؟
  14. اگه‌ چند سال دیگر کار بهتر با شرایط‌ بهتر پیدا کنید چکار می کنید؟
  15. دیشب‌ چه‌ ساعتی‌ خوابیدید؟ چه‌ ساعتی‌ بیدار شدید؟

سوالات احکام

  1. زکات بر چند چیز واجب است؟
  2. استحاله‌ چیست‌؟
  3. کدام سوره دو بسم ا… دارد؟
  4. چگونه می‌ توان مجتهد و اعلم‌ را شناخت‌؟
  5. احتیاط واجب‌ چیست‌؟
  6. آیا می توان از مجتهدی‌ که‌ از دنیا رفته‌ تقلید کرد؟
  7. آب جاری‌ چیست‌؟
  8. نجاسات چند تا است‌؟
  9. مطهرات (پاک کننده ها) را نام ببرید؟
  10. اگر انسان در بین‌ نماز شک‌ کند وضو گرفته‌ یا نه‌ حکمش‌ چیست‌؟
  11. مبطلات روزه را نام ببرید؟
  12. چند سوره در قران سجده واجب دارند؟
  13. نماز میت‌ چند تکبیردارد؟
  14. نماز های‌ واجب‌ چند تاست‌؟
  15. در چه‌ مواردی‌ می‌ توان نماز را به‌ جماعت‌ خواند؟

سوالات سیاسی و اجتماعی

  1. شورای‌ نگهبان از چند نفر تشکیل‌ شده است‌؟
  2. قوای سه گانه را نام برده و هر کدام را توضیح دهید؟
  3. از کدام نماز به عنوان سرود پیروزی‌ یاد شده است‌؟
  4. اعطای‌ نشان های‌ دولتی‌ با کدام نهاد است‌؟
  5. حقوق دانان شورای‌ نگهبان چگونه‌ انتخاب می‌ شوند؟
  6. علت‌ افزایش‌ فارغ التحصیلان بیکار چیست‌؟
  7. کدام نخست‌ وزیر نقش‌ عمده ای‌ در انحراف مشروطیت‌ داشت‌؟
  8. عمده ترین‌ پیامد برنامه‌ اصلاحات ارضی‌ کدام بود؟
  9. مرجع‌ رسیدگی‌ به‌ عزل رهبری‌ کدام است‌؟
  10. بودجه‌ سالانه‌ کل‌ کشور از طرف چه کسی ارائه شده و برای‌ رسیدگی‌ و تصویب‌ به‌ چه کسی تسلیم‌ می‌ گردد.؟
  11. مسئولیت اجرای قوانین و ریاست قوه مجریه با چه کسی است؟
  12. پیمان دفاعی‌ بین‌ قطر و آمریکا در چه‌ سالی‌ انعقاد یافت‌؟
  13. نهضت‌ اسلامی‌ «اخوان المسلمین‌» در کدام کشور تأسیس‌ گردید؟
  14. آیا در انتخابات شرکت می کنید؟ دلیل اهمیت شرکت در انتخابات چیست؟
  15. به‌ کدام علت‌ شاه از ادعای‌ ایران بر مجمع‌ الجزایر بحرین‌ چشم‌ پوشی‌ نمود؟

مراحل بعد از مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پروش ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳، پذیرفته شدگان می بایست در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند.  محل برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی توسط دانشگاه هایی که برگزارکننده این دوره ها هستند، تعیین می گردد. پذیرفته شدگان باید در محل اعلام شده، ثبت نام نموده و در دوره های پودمانی مهارت آموزی که زیر نظر دانشگاه فرهنگیان می باشد، حضور پیدا کنند. پس از گذراندن دوره مهارت آموزی از سوی دانشگاه مجری آن، یک آزمون جامع برگزار می شود که برای استخدام شدن در آموزش و پرورش، موفقیت در این آزمون الزامی است.

  • بخشی از هزینه خدمات آموزشی و رفاهی دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب می باشد.
  • اگر پذیرفته شدگان در مصاحبه، طی برگزاری دوره مهارت آموزی انصراف دهند، به تشخیص وزارت آموزش پرورش ملزم به پرداخت هزینه آزمون، مصاحبه استخدامی و برگزاری دوره می باشند.
  • دانشگاه برگزارکننده دوره مهارت آموزی هیچ مسئولیتی در قبال خوابگاه و تغذیه مهارت آموزان ندارد و در صورت وجود امکانات، ارائه خدمات فقط با دریافت هزینه امکان پذیر است.
  • دوره مهارت آموزی شامل مجموعه ای از دروس تخصصی، تربیتی و کارورزی است که متناسب با نوع رشته پذیرفته شده، برای مهارت آموزان اجرا می شود.
  • گذراندن دوره مهارت آموزی شرط لازم برای استخدام آموزش و پرورش 1403 است و جزء سنوات خدمتی محسوب نمی شود.
  • پذیرفته شدگان نهایی این آزمون باید قبل از ثبت نام در دوره مهارت آموزی، تعهد کتبی خود را مبنی بر 10 سال تعهد خدمت در محلی که آموزش و پرورش تعیین می کند، ارائه دهند.
  • عدم ثبت نام در دوره مهارت آموزی به منزله انصراف از ادامه روند پذیرش می باشد و داوطلبان در این خصوص حق اعتراض ندارند.
نکات مهم ⭐
  • زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ برای مشاغل کیفیت بخشی احتمالاً در نیمه دوم خرداد ماه وپس از اعلام نتایج اولیه مشخص می شود.
  • مصاحبه در هر استان به طور مجزا برگزار می شود که آدرس و زمان مراجعه به محل برگزاری آن از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان به صورت مجزا منتشر خواهد شد.
  • از داوطلبان آزمون که به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی می شوند، مبلغی جهت بررسی صلاحیت های عمومی و انجام ارزیابی تکمیلی دریافت خواهد شد.
  • پذیرفته شدگان مصاحبه می توانند از طریق لینک دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش اطلاعات لازم را در این باره کسب نمایند.

 

 

سوالات متداول

1- زمان مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

زمان مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳در نیمه دوم خردادماه و پس از اعلام نتایج اولیه مشخص می شود.

2- میزان امتیاز آزمون کتبی و مصاحبه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

از مجموع 1000 امتیاز آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳، 400 امتیاز به آزمون کتبی و 600 امتیاز به مصاحبه تعلق دارد.

3- بارگذاری اطلاعات و مدارک جهت ارزیابی تکمیلی آزمون مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در چه سایتی انجام می شود؟

بارگذاری اطلاعات پس از انتشسار اطلاعیه مربوطه در سایت my.medu.ir انجام می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره