خانه استخدام ارتش مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

راهنمای نحوه مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 - 1404

ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارگان هایی است که به منظور پاسداری و دفاع از آرمان ها، ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران همچنین حفظ حریم کشور، نیازمند جذب نیروهای انسانی متعهد و با انگیزه می باشد و به آموزش این نیروها در دو مقطع افسری و درجه داری می پردازد.

 

داوطلبانی که با هدف استخدام در مقطع افسری ارتش، در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت نموده اند، چنانچه موفق به کسب حدنصاب علمی لازم شده و دارای شرایط ثبت نام دانشگاه افسری باشند، می بایست بعد از اعلام نتایج آزمون دانشگاه افسری ارتش، در مرحله مصاحبه حضور یابند. لازم به ذکر است افرادی که موفق به قبولی در رشه اولیه خود نشده اند می توانند در انتخاب ثانویه خود در گزینش شرکت نمایند.

صرفا از داوطلبانی که در آزمون ورودی دانشگاه افسری ارتش پذیرفته شده باشند مصاحبه به عمل خواهد آمد.

زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403-1404

همان طور که اشاره کردیم، داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه افسری ارتش، ملزم به پشت سر گذاشتن یک مرحله آزمون کتبی و یک مرحله آزمون شفاهی یا مصاحبه می باشند. نتایج آزمون دانشگاه افسری در روز دوشنبه مورخ 18 دی ماه 1402 از طریق سایت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش در دسترس متقاضیان قرار گرفت. بعد از اعلام نتایج، پذیرفته شدگانی که نمره علمی قابل قبول را کسب کرده باشند، به مرحله مصاحبه راه می یابند.

 

لازم به ذکر است افراد جهت کسب اطلاع از زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش می بایست با استفاده از اطلاعات کاربری خود به سایت آجا مراجعه نمایند. همچنین ممکن است تاریخ حضور در جلسه مصاحبه به وسیله پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی گردد.

 

نحوه مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴

داوطلبان پس از حضور در مکان و زمان مقرر (که از طریق اطلاعیه های منتشر شده بر روی سایت به آن ها اعلام می شود) برای انجام مصاحبه، باید مراحل معاینات پزشکی، مصاحبه های کتبی، شفاهی و تست ورزش را بگذرانند. طی کردن این مراحل زمان گیر است و معمولا چند روز به طول می انجامد. در ادامه در ارتباط با هر یک از مراحل توضیحات مختصری را به استحضار داوطلبان می رسانیم.

معاینات پزشکی

متقاضیان به هنگام ثبت نام دانشگاه افسری ارتش با مطالعه دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش متوجه می شوند در صورتی که به یک یا مواردی از بیماری های موجود در فهرست زیر مبتلا باشند، حق نام نویسی ندارند. چنانچه شرکت کنندگان بدون در نظر گرفتن این نکته اقدام به شرکت در آزمون ورودی نموده و حتی پذیرفته شوند، در مرحله گزینش و قرار گرفتن تحت معاینات پزشکی، حذف خواهند شد.

معاینات پزشکی مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1404
فهرست بیماری ها
تالاسمی مینور
چاقی (BMI بالاتر از 30)
سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
هر یک از بیماری های صعب العلاج
سابقه جراحی های گسترده
مشکلات اساسی ارتوپدی
کوررنگی
داشتن هر گونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
سابقه و یا ابتلا به هر بیماری که نیاز به مصرف بلند مدت دارو داشته باشد
هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
کاهش شدید یا متوسط شنوایی

بخش اول معاینات، توسط یک دندان پزشک صورت می گیرد و در صورتی که مشکلات جدی در زمینه فک و دندان نداشته باشید می بایست مراحل بعدی را بگذرانید.

معاینات پزشکی مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴
مراحل معاینات
مراجعه به دندان پزشک و معاینات فک و دهان
مراجعه به چشم پزشک، بینایی سنجی و تست کوررنگی
معاینات ارتوپدی
مراجعه به پزشک قلب و عروق
پوست و مو
اعصاب و روان
غدد
داخلی
اورولوژی
آزمایش خون و ادرار

نهایتا پس از اتمام معاینات پزشکی، در صورتی که داوطلبان از سلامت جسمی و روانی مورد نظر برخوردار نباشند، مجاز به شرکت در مابقی مراحل گزینش نخواهند بود و در صورتی که که تمام شرایط لازم در معاینات را داشته باشند، پس از اتمام موفقیت آمیز این مرحله کارتی با عنوان “کارت پایش سلامت” دریافت می کنند که باید آن را تا پایان مراحل گزینش همراه خود داشته باشند.

مصاحبه کتبی

پس از طی نمودن موفقیت آمیز معاینات پزشکی و دریافت کارت پایش سلامت، نوبت به مرحله مصاحبه می رسد. در این قسمت داوطلب می بایست در مصاحبه کتبی عقیدتی – سیاسی شرکت کند.

 

متقاضیان باید با آگاهی کامل از مسائل روز کشور و جهان، راهپیمایی ها، نمازهای واجب و مستحب، اصول و فروع دین، احکام، مسائل مربوط به ولایت فقیه و مراجع تقلید و… در این آزمون شرکت کنند تا بتوانند نتیجه خوبی از آن کسب نمایند. پس از آن افراد می بایست تعدادی فرم را تکمیل کنند که این امر هم چند ساعتی زمان خواهد برد.

مصاحبه شفاهی

پس از مصاحبه کتبی و تکمیل فرم ها نوبت به مصاحبه شفاهی می رسد. این مصاحبه دارای 3 بخش حفاظت، عقیدتی و فرماندهی می باشد. در مصاحبه حفاظت ممکن است در مورد مسائل امنیتی کشور، نظر شما در مورد سفر به خارج از کشور و این گونه مسائل سوال پرسیده شود، همچنین این امکان وجود دارد که از فرم هایی که در مراحل قبل پر کردید نیز سوال مطرح گردد.

 

در مصاحبه عقیدتی نیز مانند آزمون کتبی عقیدتی ممکن است در مورد مسائل دینی، احکام، اصول و فروع دین و جزئیات آن ها، مسائل سیاسی، تاریخ ها و وقایع مهم ملی و مذهبی و نیز امور شخصی مانند این که آیا در راهپیمایی و نماز جمعه شرکت می کنید و… سوال پرسیده شود. در بخش مربوط به مصاحبه فرماندهی نیز معمولا سوالات شخصی پرسیده می شود، سوالاتی اعم از بزرگ ترین نقطه قوت و یا نقطه ضعف شما و حتی ممکن است در مورد اعضای خانواده هم سوالاتی پرسیده شود.

تست ورزش

در این مرحله آمادگی جسمانی فرد مورد بررسی قرار گرفته و داوطلبان ملزم به گذراندن آزمون های ورزشی می شوند. توانایی و قدرت بدنی داوطلبان در موارد زیر مورد آزمون قرار می گیرد.

  • شنا روی دست
  • دراز و نشست
  • دو 1600 متر
  • دو 4 * 9 متر
  • انعطاف پذیری رو به جلو

محل برگزاری مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1404

افرادی که جهت شرکت در فرآیند مصاحبه دعوت می شوند، باید در زمان تعیین شده متناسب با ارگان انتخابی در یکی از محل های موجود در جدول ذکر شده در دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش حضور پیدا کنند. آدرس این مراکز در تهران به صورت زیر است:

آدرس مرکز فرآیند گزینش و استخدام نیروهای دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴
نام ارگاننشانی
نیروی زمینی ارتشتهران، میدان حر، خیابان امام خمینی (ره) غربی، نرسیده به چهارراه کمالی، مدیریت گزینش و استخدام نزاجا
نیروی دریایی ارتشتهران، بزرگراه امام علی (ع) شمال، بزرگراه شهید زین‌ الدین شرق، اولین خروجی جنب باشگاه صدف نداجا
نیروی هوایی ارتشتهران، میدان امام حسین، خیابان دماوند، بعد از اتوبان امام علی (ع)، خیابان شهید غفاری نسب، دایره گزینش و استخدام شهید خضرایی
نیروی پدافند هوایی ارتشتهران، بزرگراه بسیج، بزرگراه هجرت، ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ا.ج.ا ایران، جنب بانک سپه، مدیریت گزینش، عضویابی و استخدام

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید به لینک آدرس مراکز گزینش ارتش مراجعه نمایید.

شرایط شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1404

برای شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش، دارا بودن هر یک از شرایطی که در ادامه ذکر شده الزامی است. در واقع پیش نیاز رسیدن به مراحل مصاحبه، ابتدا بررسی وجود شرایط تعیین شده می باشد.

پدیرفته شدگان می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری ارتش به تمامی ضوابط و شرایط دسترسی پیدا کنند. همچنین پس از اعلام نتایج شرکت کنندگان آزمون و پیش از دعوت به مصاحبه، شرایط مذکور مجدد در سایت gozinesh.aja.ir به اطلاع داوطلبان می رسد تا در صورت عدم وجود موارد خواسته شده از شرکت در مصاحبه خودداری نمایند.

آن دست از داوطلبانی که مجاز به قبولی در انتخاب اولیه خود شده اند می توانند به عنوان فرصت مجدد، در نیروی دوم انتخابی خود بعنوان قبولی آزمون ورودی و جهت شرکت در فرآیند گزینش شرکت نمایند.

  • داشتن حداقل سن 16 و حداکثر سن 22 (درصورت گذراندن دوره سربازی، به اندازه مدت دوره به سن افراد اضافه می شود.)
  • افراد باید الزاما مرد و مجرد باشند.
  • به همراه داشتن مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه الزامیست.
  • امکان شرکت در مصاحبه برای کارمندان و درجه داران آجا فراهم است.
  • به همراه داشتن لوازم ضروری اسکان و مواد غذایی تا سه روز به دلیل امکان طولانی شدن فرآیند مصاحبه ضروریست.
  • درصورت موافقت با درخواست خوابگاه، باید لوازم شخصی ضروری را به همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴

مدارک لازم جهت مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1403 - 1404

یکی از مواردی که در روز مصاحبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، مدارک شرکت کنندگان می باشد. این مدارک نشان دهنده برخورداری داوطلبان از شرایط تحصیل و خدمت در مقطع افسری ارتش می باشد که در موارد زیر لیست شده اند.

  • اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی به همراه 5 صفحه کپی از هر کدام
  • 12 قطعه عکس سه در چهار و پشت نویسی شده (تمام رخ و بدون روتوش)
  • 5 سری کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی پدر، مادر، خواهر، برادر، پدر بزرگ، مادر بزرگ (و درصورت داشتن ناپدری یا نامادری، 5 سری کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی آن ها نیز لازم است. )
  • در صورت داشتن گذرنامه، به همراه داشتن اصل آن ضروری است.
  • اصل و کپی مدرک دیپلم (داوطلب در صورت تحصیل در نظام قدیم می بایست اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی را نیز به همراه داشته باشد.)
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان دانشجو
  • داوطلبانی که هنگام ثبت نام با استفاده از امتیازات کارت بسیج فعال، فرزند آزادگان یا جانبازان از کار افتاده کلی بودن و… مشمول استفاده از تخفیف در شرط معدل شده اند، لازم است در روز مصاحبه تمامی مدارک مربوطه را همراه داشته باشند.
  • حافظ قرآن، قهرمانان ورزشی، مخترعان، دارندگان مدرک تافل، فارغ التحصیلان مدارس تیزهوشان و دارندگان مدرک از بنیاد ملی نخبگان می بایست در روز مصاحبه مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
  • ارائه شواهد وضعیت نظام وظیفه:
  1. افرادی که دارای کارت پایان خدمت هستند، باید اصل و 3 سری کپی از آن را به همراه داشته باشند.
  2. داوطلبان وظیفه باید گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی را به همراه برگ سبز دریافت شده از پلیس +10که بدون مهر غیبت است به همراه 3 سری کپی ارائه دهند.

پس از اتمام همه مراحل گزینش اسامی پذیرفته شدگان قطعی در طی اعلام نتایج نهایی آزمون دانشگاه افسری ارتش مشخص خواهد شد. چنانچه مایل به اطلاع از تاریخ و نحوه انتشار این نتایج هستید، می توانید بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

سوالات مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1402 – 1403

یکی از مواردی که ذهن داوطلبان را به خود مشغول می کند، سوالات مصاحبه دانشگاه افسری بوده که آگاهی از آن ها می تواند منجر به کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در این امتحان شود. اگر بخواهیم دسته بندی مشخصی برای این پرسش ها در نظر داشته باشیم، می توان گفت علاوه بر تست های ورزشی که پیش از این به آن ها اشاره شد، سوالات مصاحبه به صورت زیر خواهد بود.

  • سوالات عقیدتی : اصول و فروع دین، ولایت فقیه و مرجع تقلید، احکام نماز، روزه، حج، خمس و زکات و…
  • سوالات سیاسی : مسائل مهم خاورمیانه، تاریخ ایران و جهان اسلام، مسائل مربوط به کشور های همسایه و …

بنابراین اشراف کامل به مسائل فوق تا حد زیادی تضمین کننده موفقیت در پاسخ دهی به سوالات مصاحبه دانشگاه افسری خواهد بود.

هزینه شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سوالی که برای برخی داوطلبان پیش می آید این است که آیا برای شرکت در مرحله مصاحبه نیز باید هزینه ای پرداخت یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم بله، پروسه مصاحبه طولانی و همراه با آزمایشات، معاینات و… است و نیاز به پرداخت هزینه خواهد داشت. هزینه قابل پرداخت جهت شرکت در این مرحله از آزمون، 150 هزار تومان جهت انجام معاینات پزشکی است.

 

در آخر توجه داشته باشید که مسئولین مربوطه جهت کسب اطمینان کامل به تحقیقات محلی نیز می پردازند تا از صحت بیانات داوطلب با خبر شوند و شایستگی وی را بسنجند. برای این منظور تحقیقات محلی از آشنایان معرفی شده توسط داوطلب یا از کسبه محل سکونت و همسایگان وی صورت می پذیرد و نهایتا پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب مشخص می گردد. افراد جهت مشاهده نتیجه نهایی باید به سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس الکترونیکی aja.ir مراجعه نمایند.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ چه زمانی انجام می شود؟

زمان دقیق مصاحبه پذیرش این دانشگاه، از طریق سایت ارتش و همچنین پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

2- مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ به چه صورت انجام می گیرد؟

دارای چند مرحله اعم از معاینات پزشکی، ورزشی و سوالات عقیدتی سیاسی است که در مقاله به طور کامل به آن اشاره شده است.

3- آیا صرفا پذیرفته شدن در آزمون کتبی دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ ملاک تایید نهایی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه افسری ارتش می باشد؟

خیر؛ پذیرفته شدن در مرحله مصاحبه نیز یکی از شرط های لازم برای ورود به این دانشگاه است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۷ نظر
  1. ممد

    سلام من سر یه چیز ساده پزشکی رد کردن ۲ اسفند بعد از سرهنگ همونجا بود پرسیدم گفتم میشه اعتراضم بزنم بعد گفت برو ۱۵ اسفند ساعت ۷.نیم بیا میخوام بدونم واقعیت یا نه واسه دلخوشی گفتن

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      می توانید در خواست بررسی مجدد بدهید به شرطیکه هسته گزینش با شما موافقت نماید.

  2. رضا

    با سلام و احترام خدمت شما
    من امسال آزمون دانشگاه افسری ارتش شرکت کردم و دو نیرو انتخاب کردم اولی زمینی و دومی هم دریایی و نتایج اومد و من نیروی زمینی قبول شدم. الان می‌خوام بدونم که میشه از علاقه اول که نیروی زمینی هست به علاقه دوم یعنی نیروی دریایی برم؟ ممنون میشم جواب سوالم را بفرمایید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بهتر است این موضوع را به هسته گزینش انتقال دهید چنانچه شرایط فراهم باشد می توانید اینکار را انجام دهید.

    • حسین

      سلام من افسری ارتش قبول شدم ولی میگن باید برای ادامه مراحل و مصاحبه و اینا باید بری تهران سختمه نمیشه همین استان خودمون باشه هرمزگان

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، شما لازم است با توجه به نیروی انتخابی خود حضورا به مرکز فرآیند گزینش در تهران مراجعه کنید.

  3. ابولفضل

    سلام‌من‌معدلم‌۱۳/۹۵ صدم‌هست‌‌میخواستم‌ببینم‌با‌داشتن‌‌
    کارت‌بسیج‌فعال‌‌گواهی‌دوره‌آموزشی‌نظامی‌۳۰‌روزه‌‌تخفیف‌میگیرم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شرایط مطرحی صرفا امتیاز شما را در مرحله مصاحبه بالا برده و شامل تغییر معدل نمی شود.

  4. Amir

    سلام خسته نباشید من دیپلم انسانی با معدل کل شونزده و معدل کتبی هشت دارم و فرزند نظامی هستم میخواستم بدونم میتونم ب دانشگاه افسری ارتش برم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، داشتن معدل کل دیپلم ۱۶ در زمان ثبت نام الزامی می باشد و شما شرایط ثبت نام را دارید.

  5. رضا

    سلام من برج چهار۱۴۰۲عمل رباط صلیبی کردم برای پزشکی مشکل پیش میاد.؟ولی الان کاملا سالمه زانوم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورتی که این عمل در آینده مشکل ساز شود در اولویت جذب قرار نمی گیرید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره