خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه داستان مصوبه کاهش خدمت سربازی چیست؟

داستان مصوبه کاهش خدمت سربازی چیست؟

داستان مصوبه کاهش خدمت سربازی چیست؟

مصوبه کاهش خدمت سربازی به تازگی تصویب و ابلاغ شد اما علاوه بر کاهش مدت زمان، مسافت نیز در نظر گرفته شده است.

مصوبه کاهش خدمت سربازی

سربازان نگهبانان امنیت و جان و مال مردم هستند که همیشه در مرز و شهرها در رشته های مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی حضور دارند. البته از خودگذشتگی این جوانان مورد غفلت مسئولین قرار نگرفته است و ستاد کل نیروهای مسلح در جدیدترین مصوبه خود، 3 ماه از مدت زمان خدمت سربازی کم کرد. بر اساس این مصوبه، 24 ماه مدت خدمت سربازی به 21 ماه تغییر پیدا کرد؛ با این حال مدت زمان خدمت سرباز امریه ها همان 24 ماه باقی مانده است.

همچنین بر طبق این مصوبه، برای سرباز بومی خدمت در مناطق عادی 21 ماه و برای سرباز غیربومی 18 ماه خواهد بود. باید اشاره کرد که یکی از نکات مهم در این مصوبه تغییر یافتن مسافت مورد ارزیابی است. پیش از این مصوبه، 50 کیلومتر مسافت لازم برای ارزیابی بومی یا غیربومی بودن سربازان بود. این به این معنی است که اگر فاصله بین محل خدمت و محل سکونت سرباز بیشتر از 50 کیلومتر بود، غیر بومی و اگر کمتر از این باشد بومی محسوب می شد. اما در مصوبه جدید میزان مسافت موردنیاز به 200 کیلومتر تغییر یافته است.

اگر بین محل زندگی و یگان خدمت فرد کمتر از 200 کیلومتر فاصله باشد، بومی محسوب شده و 21 ماه خدمت می کند و اگر این فاصله بیشتر از 200 کیلومتر باشد، سرباز غیر بومی است و در مناطق عادی 18 ماه خدمت می کند. البته در مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب شرق، مدت خدمت سربازی برای همه سربازان 14 ماه است. باید گفت که سربازان بومی که در مناطق امنیتی غیر درگیر یا بد آب و هوا هستند 18 ماه و سربازان غیربومی 15 خدمت خواهند کرد.

برای سربازان متاهل کسر خدمت 2 ماهه به قوت خود باقی مانده است. همچنین برای فرزند اول سه ماه و برای فرزند دوم 4 ماه از مدت زمان خدمت سربازی کسر خواهد شد. لازم به ذکر است حتی سربازان خدمتگذار در یگان حفاظت از سازمان ها مانند قوه قضاییه، اطلاعات، شیلات و زندان، مشمول مصوبه کاهش خدمت سربازی می شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه