خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه ماجرای معافیت سربازی با خالکوبی چیست؟!

ماجرای معافیت سربازی با خالکوبی چیست؟!

ماجرای معافیت سربازی با خالکوبی

یکی از موضوعات مهمی که در نظام وظیفه مطرح است، معافیت سربازی بوده که می تواند شرایط و دلایل مختلفی داشته باشد.

ماجرای معافیت سربازی با خالکوبی چیست؟!

افراد زیادی همه ساله با توجه به شرایط و موقعیت های گوناگونی مثل سلامتی، وضعیت تحصیلی یا شرایط و موقعیت زندگی خود از معافیت های گوناگون سربازی استفاده می کنند. برخی از مهمترین این معافیت ها شامل معافیت پزشکی و معافیت کفالت است. جدیدا خبرهایی در خصوص معافیت به دلیل خالکوبی بدن نیز توسط برخی از افراد اعلام شده که گویا برداشت اشتباه از سخنان یکی از افراد بالا رتبه سازمان نظام وظیفه بوده است.

در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص معافیت سربازی افرادی مطرح بود که دارای خالکوبی بودند که منشاء آن نیز برداشت اشتباه مخاطبان از فیلمی بوده که توسط رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی توسط خبرگزاری جماران منتشر شده بود. این خبرگزاری اعلام کرد که بسیاری از افراد با مشاهده این فیلم این طور برداشت کرده اند که داشتن خالکوبی باعث ایجاد شرایط معافیت خواهد شد.

این خبرگزاری در ادامه این خبر و با تاکید بر برداشت اشتباه کاربران اینطور عنوان کرده؛ داشتن خالکوبی روی بدن افراد نمی تواند دلیلی یا علتی برای عدم حضور فرد در محیط های نظامی یا انجام عملیات و تمرینات مختلف به شمار آید. علت اصلی که باعث ایجاد معافیت سربازی برای افراد می شود، مشاهده مشکلات و اختلالات روانی می باشد.

در ادامه نیز با توجه به تاکید این خبرگزاری و سخنان رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی، هیچکدام از افرادی که جزء مشمولان نظام وظیفه می باشند، به خاطر خالکوبی قسمت یا تمام بدن خود، از گذراندن دوران خدمت سربازی معاف نخواهند شد.

شرایط معافیت خدمت سربازی برای کسانی که دارای خالکوبی بدنی هستند، زمانی مطرح می شود که آن فرد به دلیل اختلالات روانی و جنون دست به این کار زده باشد. البته تایید این مورد و شرایط نیز باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه