خانه کارشناسی ارشد منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش بزرگسالان 1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش بزرگسالان 1400

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش بزرگسالان 1400
منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش بزرگسالان 1400

با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد 99 را دارند می بایست در آذرماه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد ، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد 99 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.

به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 در یک مجموعه رشته ثبت نام می نمایند و در زمان انتخاب رشته می توانند رشته و گرایش مورد نظر خود را از آن مجموعه انتخاب کنند.

عناوین دروس امتحانی رشته آموزش بزرگسالان در کنکور کارشناسی ارشد 99

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد 99 ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

آموزش بزرگسالان در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی ، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند.

رشته آموزش بزرگسالان مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی و فرانسه) با ضریب 2
  • روش ها و فنون تدریس با ضریب 3
  • مبانی ، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت با ضریب 2
  • مدیریت آموزشی با ضریب 2
  • تکنولوژی آموزشی با ضریب 1
  • سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت با ضریب 2
  • مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی با ضریب 2

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش بزرگسالان سال 99

آموزش بزرگسالان یکی از رشته های مجموعه علوم تربیتی (کد 1117) می باشد و جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد محسوب می شود. یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته آموزش بزرگسالان می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه کنید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته آموزش بزرگسالان
آمار و روش های تحقیق در علوم تربیتی
آمار، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت.آمار در علوم انسانی، تالیف دکتر علی دلاور، انتشارات دانشگاه پیام نور.
آمار، تالیف الهه ارسلان و شعله مرادفام، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تالیف دکتر علی دلاور، انتشارات دوران.
روش های تحقیق، تالیف نصرالله فرجی، انتشارات پوران پژوهش.روش تحقیق در علوم رفتاری، تالیف زهره سرمد و عباس بازرگان و الهه حجازی، انتشارات آگه.
روش ها و فنون تدریس
مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، تالیف حسن شعبانی، انتشارات سمت.الگوهای جدید تدریس، تالیف بروس جویس، امیلی کالهون و مارشا ویل، ترجمه محمدرضا بهرنگی، انتشارات کمال تربیت.
روش ها و فنون تدریس، تالیف اسکندر فتحی آذر، انتشارات دانشگاه تبریز.کلیات روش ها و فنون تدریس ، تالیف امان ا… صفوی ، انتشارات معاصر.
مبانی ، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت
فلسفه تعلیم و تربیت، تالیف دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، انتشارات سمت.اصول فلسفه تعلیم و تربیت، تالیف علی شریعتمداری، انتشارات امیرکبیر.
 نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش، تالیف عبدالحسین نقیب زاده، انتشارات طهوری.اصول و مبانی آموزش و پرورش، تالیف غلامحسین شکوهی، انتشارات آستان قدس رضوی.
مدیریت آموزشی
مقدمات مدیریت آموزشی، تالیف علی علاقه بند، انتشارات روان.رهبری و مدیریت آموزشی، تالیف سید محمد میرکمالی، انتشارات یسطرون.
مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، تالیف علی علاقه بند، انتشارات روان.مدیریت آموزشی، تالیف علی شیرازی، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد .
تکنولوژی آموزشی
مقدمات تکنولوژی آموزشی، تالیف محمد احدیان، انتشارات بشری.مبانی نظری تکنولوزی آموزشی، تالیف هاشم فردانش، انتشارات سمت.
مباحث نوین در فناوری آموزشی، تالیف سید عباس رضوی، انتشارات دانشگاه چمران.طراحی آموزشی، تالیف سید عباس رضوی و داریوش نوروزی، انتشارات سمت.
 تولید فیلم های آموزشی، سید عباس رضوی، انتشارات سمت.راهبردها و فنون طراحی آموزشی، تالیف لشین، پولاک و رایگلوث، ترجمه هاشم فردانش، انتشارات سمت.
سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت
اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، تالیف علی اکبر سیف، انتشارات دوران.سنجش و اندازه گیری، تالیف منصوره سعیدالذاکرین و محمد نفیسی، انتشارات اندیشه رفیع.
سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روان شناسی، تالیف علی پاکروان، انتشارات مرندیز – نی نگار.روان سنجی (سنجش و اندازه گیری)، تالیف محبوبه عبادی و خسرو قاجاری، انتشارات کانون فرهنگی آموزش،
مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی
نظریه های برنامه درسی، تالیف جی.پی. میلر، ترجمه محمود مهرمحمدی، انتشارات سمت.اصول اساسی برنامه ریزی درسی و آموزشی، تالیف رالف وینفرد تایلور، ترجمه علی تقی پورظهیر، انتشارات آگه.
 اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی، تالیف کوروش فتحی واجارگاه، انتشارات علم استادان.دیدگاه های نو در برنامه ریزی آموزشی، تالیف فریده مشایخ، انتشارات سمت.
فرهنگ های برنامه درسی (نظریه ها)، تالیف بلوتین ژوزف و دیگران، ترجمه محمود مهرمحمدی و همکاران، انتشارات سمت.برنامه ریزی درسی مدارس، تالیف الف. لوی، ترجمه فریده مشایخ، انتشارات مدرسه.
زبان تخصصی
انگلیسی برای دانشجویان علوم تربیتی، تالیف منصور کوشا، انتشارات سمت.خلاصه مباحث اساسی کارشناسی ارشد زبان تخصصی روان شناسی و علوم تربیتی، تالیف جواد خلعتبری، انتشارات پردازشگران.
تحلیلی زبان تخصصی رشته های مشاوره و علوم تربیتی، تالیف عبدالرزاق موسی نتاج، انتشارات راه.طبقه بندی شده کارشناسی ارشد زبان تخصصی علوم تربیتی، تالیف ناهید حسینی کاظمی نژاد، شهروز فرجاد، سیده مریم زاهدی، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.
زبان عمومی 
کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 99 در رشته آموزش بزرگسالان در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد