خانه کارشناسی ارشد منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی 1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی 1400

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی 1400
منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی 1400

با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد 99 را دارند می بایست در آذرماه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد ، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد 99 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.

به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 در یک مجموعه رشته ثبت نام می نمایند و در زمان انتخاب رشته می توانند رشته و گرایش مورد نظر خود را از آن مجموعه انتخاب کنند.

عناوین دروس امتحانی رشته جغرافیا و برنامه ریزی در کنکور کارشناسی ارشد 99

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد 99 ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

رشته جغرافیا و برنامه ریزی نیز در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی ، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند.

رشته جغرافیا و برنامه ریزی مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 2
  • فلسفه جغرافیا با ضریب 1
  • جغرافیای طبیعی (مبانی و ایران) با ضریب 1
  • جغرافیای انسانی (شهری و روستایی) با ضریب 1
  • دروس تخصصی رشته های طبیعت گردی و جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری (روش تحقیق و فناوری های جغرافیایی و جغرافیای گردشگری) با ضریب 3

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی سال 99

جغرافیا و برنامه ریزی یکی از رشته های مجموعه علوم جغرافیایی (کد 1102) می باشد و جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد محسوب می شود. یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته جغرافیا و برنامه ریزی می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه کنید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی
فلسفه جغرافیا
مجموعه سوالات کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه و مکاتب جغرافیا، سازمان سنجش.فلسفه جغرافیا، حسین شکویی، انتشارات موسسه جغرافیایی و گیتاشناسی.
اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا، جلد اول، حسین شکویی، انتشارات موسسه جغرافیایی و گیتاشناسی.شناخت و فلسفه جغرافیا، حسین شکویی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
جغرافیای طبیعی (مبانی و ایران)
ژئومورفولوژی ایران، محمود علایی طالقانی، انتشارات قومس.ژئومورفولوژی ایران، جمشید جداری عیوضی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
منابع و مسائل آب در ایران پرویز کردوانی، جلد اول، انتشارات دانشگاه تهران.ژئومورفولوژی ساختمانی، فرج الله محمودی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
هیدرولوژی آب های سطحی، علی اصغر موحد دانش، انتشارات دانشگاه تبریز.مبانی آب وهواشناسی، محمدرضا کاویانی و بهلول علیجانی، انتشارات سمت.
جغرافیای انسانی (شهری و روستایی)
جغرافیای انسانی جلد اول و دوم، تالیف ماکس درئو، ترجمه سیروس سهامی، انتشارات رایزن.جغرافیا و شهرشناسی، دکتریدالله فرید، انتشارات تبریز.
مبانی جغرافیای روستایی، عباس سعیدی، انتشارات سمت.اصول و روشهای برنامه ریزی روستایی، حسین آسایش، انتشارات دانشگاه پیام نور.
روش تحقیق
 مقدمه ای بر روش های تحقیق علمی در جغرافیا، تالیف حسین محمدی، انتشارات دانشگاه تهران.رویکردها و روش های تحقیق در برنامه ریزی منطقه ای، تالیف حسین افراخته، انتشارات پرهان نقش.
کاربرد جغرافیا در روش تحقیق شهر و روستا، تالیف یدالله فرید، انتشارات دانشگاه تبریز.فلسفه روش شناسی تحقیق علمی در جغرافیا، تالیف فاطمه بهفروز، انتشارات دانشگاه تهران.
فناوری های جغرافیایی
فناوری اطلاعات جغرافیایی (GIT)،تالیف حسین حاتمی نژاد، محمود عیوضلو، فرشته رضایی، داود عیوضلو،انتشارات ژرف.تحلیلی بر فناوری سیستم های اطلاعات جغرافیایی، تالیف علی اکبر رسولی، انتشارات دانشگاه تبریز.
جغرافیایی گردشگری
جغرافیای گردشگری ایران، تالیف اسماعیل علی اکبری، انتشارات سمت.جغرافیای گردشگری، تالیف استیون ویلیامز، ترجمه محمود ضیایی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
زبان تخصصی
انگلیسی برای دانشجویام رشته جغرافیا (General English for students of geography)، تالیف مهدی دهمرده، تالیف سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.انگلیسی برای دانشجویان جغرافیا (English for the students of geography)، تالیف محسن کریمیان عظیمی، انتشارات سمت.
انگلیسی عمومی برای دانشجویان جغرافیا (General English for the students of geography) تالیف صدیقه وحدت و ناهید سجادیان، انتشارات موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب.زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته جغرافیا، تالیف رجبعلی عسکرزاده طرقبه، الهام یزدان مهر، انتشارات ترجمان خرد.
زبان عمومی 
کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 99 در رشته جغرافیا و برنامه ریزی در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد