خانه اخبار تحصیلی اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ تا آخر هفته

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ تا آخر هفته

 

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ تا آخر هفته

تمام کسانی که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ شرکت کرده اند، منتظر زمان اعلام نتایج ارشد در دو مرحله اولیه و نهایی هستند که مرحله اولیه نتایج در خرداد ماه مشخص شده است.

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1402 در هفته اول شهریور ماه

یکی از مهمترین آزمون هایی که همه ساله تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در آن شرکت می کنند، آزمون سراسری کارشناسی ارشد است. تاریخ آخرین دوره برگزاری این آزمون، 11 و 12 اسفند ماه 1401 بود که نتایج آن در دو مرحله اولیه و نهایی اعلام می شود. با مشخص شدن زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و انتشار آن در 8 خرداد ماه، تمام کسانی که مجاز شده بودند، توانستند تا 20 خرداد ماه 1402 نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

مجموع کل شرکت کنندگان آزمون سراسری کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، 471 هزار و 528 نفر بود که از این تعداد، 355 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند. تمام این افراد باید در بازه زمانی مشخص شده نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام و آن را از طریق سایت سازمان سنجش ارسال می کردند.

طبق آخرین اخبار و اطلاعیه هایی که توسط مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده بود، نتایج نهایی آزمون ارشد 1402 نیز در هفته اول شهریور ماه مشخص و اعلام می شود و به همین دلیل نیز بسیاری از افرادی که انتخاب رشته خود را انجام داده اند، منتظر اعلام نتایج نهایی تا آخر این هفته می باشند.

تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نسبت به سال های قبل زودتر انجام شد و بسیاری از افراد انتظار داشتند که نتایج نیز سریع تر مشخص و اعلام شود که این طور نشد و نتایج کارشناسی ارشد با تاخیر بیشتری نسبت به زمان برگزاری آزمون اعلام می شود. در سال های گذشته که کنکور ارشد در اردیبهشت ماه برگزار می شد، نتایج نهایی با فاصله 4 ماه و نهایت تا اواخر شهریور مشخص می شد ولی برای سال 1402 این بازه طولانی تر شده که باعث ایجاد انتقادهایی از طرف شرکت کنندگان این آزمون شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره