خانه اخبار تحصیلی نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ جمعه اعلام می شود

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ جمعه اعلام می شود

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ جمعه اعلام می شود

با توجه به تغییراتی که در برگزاری کنکور و نحوه اعلام نتایج آن از طرف سازمان سنجش صورت گرفته، اعلام نتایج اولیه کنکور در دو مرحله و با فاصله یک هفته از یکدیگر انجام می شود.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1402

بعد از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو نوبت دی ماه 1401 و تیر ماه 1402، نتایج اولیه آن نیز در دو مرحله اعلام می شود. اولین مرحله این نتایج که شامل نمرات خام دروس تخصصی شرکت کنندگان در هر کدام از گروه های آزمایشی، نمره کل سوابق تحصیلی آنها و بالاترین نمره کل آزمون کنکور بود در 20 مرداد منتشر شد. کسانی که در کنکور دی ماه 1401 نیز شرکت کرده بودند، می توانند نمرات خام خود را از طریق سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.

در مرحله دوم اعلام نتایج اولیه، کارنامه نهایی شرکت کنندگان منتشر خواهد شد و شرکت کنندگان بعد از انتشار کارنامه نهایی خود می توانند به اطلاعاتی مثل نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته دسترسی داشته باشند. جدول زمانبدی آن به شرح زیر می باشد.

زمانبندی اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲
فرآیندتاریخ
کارنامه نهایی27 مردادماه 1402
انتشار دفترچه انتخاب رشته29 مردادماه ۱۴۰۲
زمان انتخاب رشته31 مرداد تا 4 شهریورماه 1402

هر کدام از شرکت کنندگان بعد از بررسی و تحلیل کارنامه نهایی خود در مرحله دوم و بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور ، می توانند جهت انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند. شرکت کنندگان آزمون سراسری 1402 که با توجه به نتایج نهایی خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید این فرآیند را انجام و کد رشته های مورد نظر خود را بعد از وارد کردن به سامانه، از طریق سایت سنجش کشور ارسال کنند. اعلام نتایج نهایی کنکور۱۴۰۲ نیز حداکثر تا نیمه اول مهر ماه اعلام خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره