خانه اخبار تحصیلی نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از 15 تا 20 مرداد اعلام می شود

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از 15 تا 20 مرداد اعلام می شود

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از 15 تا 20 مرداد اعلام می شود

 

با توجه به آخرین اطلاعیه های منتشر شده توسط سازمان سنجش کشور، اعلام نتایج اولیه کنکور برای نوبت دوم سال 1402 در بازه زمانی 15 تا 20 مرداد ماه منتشر خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402

با توجه به اطلاعات منتشر شده، سازمان سنجش ابتدا اقدام به اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ نوبت دوم در بازه زمانی 15 تا 20 مرداد ماه خواهد کرد. سپس همزمان با انتشار کارنامه کنکور ، سوابق تحصیلی آنها نیز در نتیجه کنکور اعمال خواهد شد. به همین دلیل ممکن است بین انتشار نتایج اولیه تا کارنامه نهایی داوطلبان یک بازه زمانی کوتاه چند روزه وجود داشته باشد.

تمام داوطلبان کنکور 1402، در هفته اول مرداد ماه با مراجعه به سایت my.medu.ir، سوابق تحصیلی خود را بررسی و تایید کردند. اکنون این سوابق در اختیار سازمان سنجش کشور قرار دارند تا بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، جهت اعمال استفاده شود. ارسال سوابق تحصیلی از طریق پنجره یا سامانه واحد خدمات دولت باعث سرعت بخشیدن و راحتی ارسال در مقایسه با ارسال آن به صورت فیزیکی شده است.

با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور تا 20 مرداد ماه، مرحله انتخاب رشته قبول شدگان اولیه در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ نیز در روزهای پایانی مرداد ماه انجام خواهد شد. بعد از ارسال فرم انتخاب رشته به سازمان سنجش در زمان مشخص شده، جواب انتخاب رشته کنکور نوبت دوم نیز در نیمه دوم شهریور مشخص می شود.

چگونگی اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲

سوابق تحصیلی شامل نمرات امتحانات نهایی و تشریحی هستند که برای کنکور سال 1402 و 1403، به نمرات سال آخر متوسطه که پایه دوازدهم است، معطوف می شود. با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان سنجش، سهم سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور ۱۴۰۲، 40 درصد خواهد بود ولی برای سال بعد 50 درصد و بعد از آن نیز 60 درصد پیش بینی می شود. از 40 درصد سهم سوابق تحصیلی که امسال در نتیجه کنکور اعمال خواهد شد، 26 درصد آن مخصوص دروس عمومی و 14 درصد نیز مختص دروس تخصصی می باشد. سهم دروس عمومی در نتیجه کنکور برای سال آینده 28 درصد و سال بعد از آن نیز 30 درصد اعلام شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره