خانه تیزهوشان نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

شریط نقل و انتقال تیزهوشان هفتم به هشتم 99
نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم 99
گاهی اوقات دانش آموزان بنا به دلایل مختلف تصمیم به تغییر مدرسه محل تحصیل خود می گیرند. عواملی مانند موقعیت شغلی والدین ، تغییر محل سکونت از شهری به شهر دیگر و یا در داخل شهر و هم چنین برآورده نشدن انتظارات دانش آموزان و والدین آنان از امکانات و سطح آموزشی مدرسه مورد نظر ، می توانند از جمله دلایل تصمیم به نقل و انتقال باشند.

در صورتی که این دانش آموزان در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل باشند ، شرایط کمی سخت می شود زیرا باید به دنبال مدارس تیزهوشان در شهر موردنظر بروند. هم چنین نقل و انتقال در مدارس سمپاد دارای ضوابطی می باشد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

با توجه به ضوابط و محدودیت های موجود در نقل و انتقال دانش آموزان مدارس سمپاد ، توصیه می شود هنگام ثبت نام ، در انتخاب مدارس مورد نظر دقت نمایید.

ضوابط و نحوه نقل و انتقال پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم 99

همانطور که گفته شد عدم رضایت از کیفیت آموزشی و امکانات مدرسه ای که داوطلب در آن پذیرفته شده است ، می تواند یکی از عوامل درخواست انتقالی باشد. با توجه به محدودیت های اعمالی برای نقل و انتقال دانش آموزان توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام ، به تحقیق و پرس و جو از امکانات و شرایط مدارس مورد نظر بپردازید.

بدین ترتیب در هنگام ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 99 – 1400 می توانید با شناخت درست و اصولی نسبت به انتخاب سه اولویت اول مدارس انتخابی خود اقدام نمایید. ضوابط نقل و انتقال پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان پایه هشتم به صورت زیر می باشد.

  • تنها در صورت قبولی داوطلبان در یکی از مدارس انتخاب شده خود در شهرستان مبدا ، دارا بودن امتیاز آخرین فرد قبولی مدرسه شهرستان مقصد و همچنین داشتن ظرفیت خالی ، با کسب موافقت اداره کل آموزش و پروش استان های مبدا و مقصد ، انتقالی و ثبت نام در دیگر مدارس سمپاد امکان پذیر خواهد بود.
  • در مدارس استعدادهای درخشان (حتی در صورت داشتن امتیاز آخرین فرد قبولی مدرسه مقصد) انتقال دانش آموزان در سال اول پذیرش ، ممنوع است. لازم است که متقاضیان تحصیل در این مدارس ، نسبت به انتخاب دبیرستان های مورد نظر خود بر اساس اولویت توجه ویژه ای داشته باشند.

با توجه به شرایط خاص نقل و انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان ضروری است در شهرهایی که دارای چند ناحیه یا منطقه می باشند ، داوطلبان نسبت به انتخاب دبیرستان های مورد نظر در مناطق و نواحی همجوار اقدام نمایند.

هر داوطلب می تواند حداکثر سه دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان را (همگی در یک شهرستان واحد) به ترتیب اولویت در تقاضانامه خود انتخاب کند.

دانش آموزان می بایست از طریق مدرسه خود نسبت به دریافت فرم انتقالی اقدام نمایند. همانطور که اشاره شد ، در صورتی که درخواست انتقال از استانی به استان دیگر باشد ، کسب موافقت اداره آموزش و پرورش هر دو استان الزامی می باشد.

تمامی شرایط نقل و انتقال دانش آموزان پایه هشتم تیزهوشان در دفترچه ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم ارائه شده است. شما کاربران گرامی می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه ، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد