خانه تیزهوشان ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان پایه هشتم 1400 - 1401
ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401

مدارس تیزهوشان از جمله مدارس پر متقاضی بین دانش آموزان و والدین آن ها می باشند و مهم ترین دلیل آن را می توان به ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی با کیفیت بالا در این مدارس نسبت داد. دانش آموزان برای ورود به مدارس سمپاد می بایست در یک آزمون شرکت کرده و حدنصاب نمره قابل قبول را کسب نمایند. اما در چند سال اخیر امکانی فراهم شد تا ظرفیت های خالی در این مدارس به وسیله داوطلبان پایه هفتم که در آزمون تیزهوشان ششم پذیرفته نشده اند و تمایل دارند تا ایه هشتم خود را در این مدارس بگذرانند، تکمیل گردد.

جهت پذیرش در فرآیند تکمیل ظرفیت نیز یک آزمون از علاقه مندان به عمل آورده می شود که برای نام نویسی در آن می بایست به صورت اینترنتی از طریق سامانه سنجش و پذیرش تکمیل ظرفیت پایه هشتم انجام می گیرد. جهت اطلاع از زمان و جزئیات ثبت نام  تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دانش آموزان بر اساس رتبه کل در آزمون ورودی، در فرآیند تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته خواهند شد.

زمان ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم 1400 – 1401

لازمه شرکت در این آزمون مانند هر فرآیند دیگری بررسی دفترچه ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم و اطلاع از تمامی شرایط و جزئیات مندرج در آن می باشد. بنابراین داوطلبان می بایست در زمان مقرر به سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم مراجعه نموده و دفترچه مذکور را دریافت کرده و پس از مطالعه کامل آن نسبت به انجام نام نویسی خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که این فرآیند تنها در برخی از دوره ها برگزار می گردد.

آخرین دوره آن مربوط به سال تحصیلی 98 – 99 می باشد که بازه زمانی 14 مرداد الی 19 مرداد 98 برای ثبت نام در نظر گرفته شده بود.بر همین اساس پیش بینی می کنیم اجرای این مرحله در سال جاری نیز روند زمانی سال گذشته را تکرار کند، اما هنوز اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت نگرفته است. توصیه می کنیم در کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره عضویت داشته باشید تا در اسرع وقت در جریان تمامی اخبار مربوطه قرار بگیرید.

راهنمای ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان پایه هشتم 1400 – 1401

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم 1400 – 1401 می بایست در زمان تعیین شده به سامانه مربوطه مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات کامل، نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی خود مطابق مراحل زیر اقدام نمایند.

  • ابتدا وارد سایت مربوطه به نشانی hoosh8.medu.ir شوید.
  • اطلاعات کاربری خود شامل کد ملی و رمز ورود همگام را در کادر مربوطه درج کنید.
  • اکنون لازم است تقاضانامه اینترنتی ثبت نام در آزمون را تکمیل نمایید.
  • در این مرحله باید فایل عکس خود را بارگذاری کنید. (این عکس باید دارای ابعاد 200×300 یا 300×400 پیکسل، فرمت JPG و زمینه سفید بوده و مربوط به سال جاری داوطلب باشد.)
  • حالا باید وجه ثبت نام را به واسطه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خود واریز کنید.
  • در صورتی که فرآیند ثبت نام با موفقیت و به درستی انجام شده باشد، در نهایت یک کد پیگیری برای داوطلب صادر می شود که لازم است آن را پرینت کرده و برای استفاده در مراحل بعدی نزد خود نگه دارد.

شرایط ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم 1400 – 1401

شرایطی که دانش آموزان برای ثبت نام در این آزمون می بایست از آن ها برخوردار باشند، در دفترچه راهنمای ثبت نام مربوطه بیان می گردد. همچنین مقررات مربوط به پذیرش داوطلبان در پایه هشتم مدارس سمپاد در این دفترچه بیان شده اند که در این بخش آن ها را به طور کامل مطرح کرده ایم.

  • تابعیت ایرانی داشتن داوطلب
  • معدل کل سالانه پایه هفتم داوطلب در سال تحصیلی 98 – 99، حداقل 19 باشد.

شرایط پذیرش دانش آموزان

  • تکمیل ظرفیت پایه هشتم با توجه به مناطق تحت پوشش، بر حسب نظر اداره کل آموزش و پرورش و تایید مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان صورت می گیرد و به هنگام ثبت نام اینترنتی، از طریق سامانه مربوطه به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.
  • پذیرش دانش آموزانی که در آزمون تکمیل ظرفیت شرکت می نمایند تنها بر اساس نمره کلی است که از آزمون ورودی کسب خواهند کرد.
  • توصیه می شود داوطلبان دبیرستان استعداد درخشان مورد نظر خود را در حوالی محل سکونت خود انتخاب کنند، چرا که پذیرش درخواست نقل و انتقالات در این مدارس صرفا تحت برخی از شرایط خاص صورت می گیرد.
  • حوزه امتحانی دانش آموز با توجه به منطقه آموزشی محل تحصیل وی در آخرین سال تحصیلی اش، تعیین می شود.
  • هر داوطلب می تواند به هنگام تکمیل فرم تقاضانامه خود ، حداکثر سه دبیرستان موجود در سطح شهرستان را به ترتیب اولویت انتخاب کند.
  • اگر شهری دارای چند ناحیه یا منطقه باشد، داوطلب باید دبیرستان ها را در نواحی و مناطق مجاور انتخاب کند.
  • فرآیند نقل و انتقال متقاضیان پس از قبولی در آزمون، ممنوع خواهد بود.

همان طور که گفته شد، مهم ترین ترین شرط ثبت نام دانش آموزان در فرآیند تکمیل ظرفیت پایه هشتم داشتن معدل 19 و بالاتر می باشد. اما کسب حدنصاب علمی لازم در آزمون ورودی این مقطع ملاک اصلی پذیرش داوطلبان محسوب می گردد. به همین منظور لازم است دانش آموزان با مطالعه منابع آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401 آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت بالاتر ببرند.

استفاده از یک برنامه متناسب می تواند شما را در مسیر رسیدن به موفقیت در آزمون تکمیل ظرفیبت هشتم یاری کند. جهت کسب اطلاع از جزئیات مربوط به این فرآیند از جمله زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 – 1401 بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم 1400 - ۱۴۰۱ چه زمانی انجام می شود؟

تا کنون زمان دقیق انجام این فرآیند به طور دقیق اعلام نشده است، شما می توانید با عضویت در کانال تیزهوشان ایران مشاوره در اسرع وقت جدیدترین اخبار را دریافت نمایید.

2- جهت نام نویسی در آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم از طریق کدام سایت باید اقدام کنیم؟

ثبت نام در این آزمون از طریق سایت hoosh8.medu.ir انجام می گیرد.

3- آیا برای نام نویسی در آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم شرط معدل وجود دارد؟

بله، دانش آموزان جهت ثبت نام و شرکت در این آزمون می بایست دارای حداقل معدل 19 باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۶ نظر
  1. ...

    اگه برگزار بشه میزان پذیرش شهر پارساباد استان اردبیل حدودا چقدره؟؟
    ممنون از سایت خوبتون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر جزئیات و ظرفیت پذیرش آزمون تکمیل ظرفیت مشخص نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام تیزهوشان باشید.

  2. هیچی

    سلام وقت بخیر ببخشید ازمون تکمیل ظرفیت رو با توجه به ترازی که ما در پایه ی ششم کسب کردیم بدون ازمون ما رو بر میدارن یا باید ازمون بدیم؟؟ ممنون میشم زود جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام تیزهوشان باشید.

  3. یه تنها

    سلام ببخشید آزمون تکمیل ظرفیت هوشه یا درسی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شرایط آزمون تیزهوشان پایه هفتم به هشتم سال ۱۳۹۸، مواد آزمون شامل: استعداد تحلیلی و تحصیلی است.

  4. اقای بازدید کننده ی سایت

    سلام ایا امسال سال ۱۴۰۰ تکمیل ظرفیت هفتم به هشتم انجام میگردد

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است. جهت اطلاع از آخرین اخبار می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  5. اقای بازدید کننده ی سایت

    سلام خسته نباشید ایا امسال ((سال ۱۴۰۰ ))تکمیل ظرفیت هفتم به هشتم انجام میگردد

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان منتشر نشده است. شما می توانید عضو کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره باشید به محض مشخص شدن جزئیات اطلاع رسانی خواهد شد.

  6. آرتین

    سلام،اطلاعاتی در مورد تکمیل ظرفیت پایه هشتم دارین،اصلا چند درصد احتمال داره که آزمون برگزار بشه
    ر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، سال ۹۹ تکمیل ظرفیت میان دوره ای برگزار نشد و برای سال ۱۴۰۰ در حال حاضر اطلاعیه ای در دسترس نیست.

  7. سارینا

    چقدر احتمال داره آزمون برگزار بشه از کلمات زیر کدوم
    خیلی خیلی، خیلی، متوسط، کم، خیلی کم و خیلی خیلی کم
    لطفا پاسخ بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام، تاکنون اطلاعیه ای برای ثبت نام آزمون سال ۱۳۹۹ منتشر نشده است.

  8. ...

    سلام امسال ازمون تکمیل ظرفیت هست

    • ایران مشاوره

      با سلام ، طبق دفترچه ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم سال ۱۳۹۸ ، ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان پایه هفتم به هشتم در اواسط مرداد ماه انجام گرفته است ، و تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام آزمون ذکر شده در سال ۱۳۹۹ منتشر نشده است. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام تیزهوشان شوید.

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد