خانه اخبار تحصیلی کارشناسی ارشد 7 نکته ای که داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید بدانند

7 نکته ای که داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید بدانند

7 نکته ای که ددوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید بدانند

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 از روز یکشنبه 7 آبان آغاز می شود تا روز شنبه 13 آبان ادامه دارد.

نکات مهم برای داوطلبان کنکور ارشد 1403

برای ثبت نام کنکور ارشد متقضیان باید پس از اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی و سایر توضیحات، در صورت واجد شرایط بودن، می توانند در حداکثر دو رشته امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور) از طریق سایت سازمان سنجش برای ثبت نام اقدام کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام نیز با شروع فرآیند، از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود. توصیه هایی وجود دارد که بهتر است داوطلبان در هنگام ثبت نام به آن ها توجه کنند.

  1. متقضیان برای اطلاع یافتن از قوانین وظیفه عمومی و شرایط و ضوابط اتباع غیرایرانی و همچنین ضوابط سهمیه ایثارگران، حتما باید به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنند.
  2. متقضیان حتما در انتخاب کد رشته های امتحانی (اصلی و شناور) و همچنین محل حوزه امتحانی خود دقت زیاده داشته باشند؛ چراکه پس از تمام شدن مهلت ثبت نام، امکان اصلاح و یا جا به جایی وجود نخواهد داشت.
  3. متقضیان پس از تکمیل ثبت نام و همچنین دریافت پرونده شش رقمی و کد پیگیری 16 رقمی، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه کنند.
  4. تعدادی از متقضیان هر ساله در درج معدل خود در هنگام ثبت نام دقت نمی کنند و به همین دلیل قبولی آن ها در دانشگاه بخاطر مغایرت معدل قبولی لغو می شود. متقضیان حتما با مشاهده پرینت تقاضانامه ثبت نام به کنترل دقیق موارد مهم در آن اقدام کنند و در صورت وجود مغایرت، در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد، آن ها را اصلاح نمایند.
  5. با توجه به مشکلات بوجود آمده بخاطر ارسال عکس اشتباه توسط متقضیان، تاکید می شود که پس از کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما متقضیان نسبت به کنترل عکس نیز اقدام نمایند. در صورت ارسال عکس شخص دیگر و وجود مغایرت، فرد متخلف محسوب می شود و با او مطابق مقررات رفتار خواهد شد.
  6. ثبت نام کنکور ارشد از طریق سایت سازمان سنجش و پس از خرید کارت اعتباری، اسکن عکس، آماده کردن مدارک و اطلاعات لازم و انتخاب کد رشته های انتخابی صورت می گیرد.
  7. هر گونه تغییری در فرآیند ثبت نام، از طریق پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم توسط رسانه های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد