خانه مشاوره تحصیلی هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

هزینه نام نویسی آزمون نظام مهندسی
هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

داوطلبانی که شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی را داشته و مایل به ثبت نام آزمون نظام مهندسی می باشند، لازم است ابتدا هزینه ای که برای ثبت نام و شرکت در این آزمون درنظر گرفته شده است را از طریق سامانه ثبت نام پرداخت نمایند تا مجاز به تکمیل فرآیند نام نویسی خود شوند. فرایند پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون مذکور در نیمسال اول و نیمسال دوم 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir صورت می پذیرد.

حال ممکن است سوالات مختلفی برای داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 به وجود آورد، از جمله این که مبلغ درنظر گرفته شده جهت ثبت نام به چه میزان است؟ نحوه پرداخت آن چگونه است و آیا امکان باز پس گیری مبلغ پرداختی وجود خواهد داشت یا خیر ؟

لینک مستقیم پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

(به محض شروع مجدد ثبت نام، لینک فوق فعال می شود.)

ثبت نام در آزمون نظام مهندسی تنها با پرداخت هزینه صورت می گیرد.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

فرآیند ثبت نام آزمون نظام مهندسی دو بار در سال اجرا می شود، بنابراین متقاضیان با توجه به آن که در کدام یک از دو نوبت قصد شرکت در این آزمون را دارند، می بایست در موعد مقرر با وارد شدن به سایت inbr.ir، نسبت به تهیه کارت اعتباری و پرداخت وجه مشخص، اقدامات لازم را به سرانجام برسانند. لازم به ذکر است که زمان پرداخت این هزینه مصادف با زمان نام نویسی آزمون بوده و که داوطلبان از بازه اولیه تا پایان تمدید و مهلت جدد ثبت نام فرصت دارند حساب خود را تسویه کنند.

زمان دقیق این فرآیند برای آزمون 1402 هنوز اعلام نشده اما تازه ترین اخبار در این خصوص در کانال کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره منتشر خواهد شد.

میزان هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

هرساله داوطلبان زیادی از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی در ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت می کنند. متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی می توانند با پرداخت هزینه ای که جهت نام نویسی در آزمون نظام مهندسی در نظر گرفته شده، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.تاکنون هزینه ای بایت ثبت نام این آزمون اعلام نشده اما با توجه به دوره های قبل می توان انتظار افزایش قیمت این مبلغ نسبت به دوره قبل را داشت.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را در یکی از رشته های فوق دریافت کرده اند، برای شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان، لازم است تا پیش از آغاز نام نویسی و تکمیل اطلاعات خود، نسبت به پرداخت مبلغ در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این آزمون، از طریق سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 اقدام نمایند. در ادامه این مطلب نحوه پرداخت هزینه ثبت نام را (خرید کارت اعتباری) بیان خواهیم کرد.

  • به سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به نشانی inbr.ir مراجعه نموده و از منوی موجود در سمت چپ سامانه، گزینه ” سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسان “ را انتخاب نمایید.

  • ابتدا دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 را (با عنوان “دستورالعمل آزمون های ورود به حرفه مهندسان “) دانلود نموده و آن را به طور کامل نمایید و سپس، گزینه“ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان_دی ماه 1402”را برگزینید.

  • در این قسمت از منوی سمت راست، بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک نمایید.

  • جهت پرداخت هزینه نام نویسی می بایست تیک آبی عبارت “سریال ازمون ورود به حرفه مهندسان (تستی) عمران وتاسیسات، مکانیک، برق، نقشه برداری و معماری، شهرسازی، ترافیک دی ماه 1402” را فعال نموده و سپس کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

  • اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه درج نموده سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

  • پس از اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در این صفحه، روی دکمه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

  • وجه ثبت نامی آزمون، به صورت اینترنتی و آنلاین، از طریق سامانه نام نویسی آزمون نظام مهندسی قابل پرداخت می باشد. جهت این امر، به همراه داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم باشد الزامی است. از این رو  اطلاعات کارت بانکی را در فیلدهای مخصوص درج نموده و در انتها کلید “پرداخت” را بفشارید.

  • با وارد نمودن اطلاعات فوق، مبلغ ثبت نام آزمون از حساب بانکی شما کسر خواهد شد که  می بایست در انتهای کار، کادرهای مربوطه را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید و کلید“تایید” را انتخاب کنید.

  • پس از پرداخت هزینه، شماره پرونده و رمز عبور شما در سامانه نمایش داده خواهد شد، این اعداد را یادداشت نموده و تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارید. (توجه داشته باشید که ثبت نام شما زمانی تکمیل می شود که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را دریافت نمایید، در غیر این صورت ثبت نام شما بی اثر خواهد بود.)

نکته: پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی در صورتی که داوطلبان نسبت به نام نویسی خویش منصرف شود، هزینه به هیچ عنوان بازگردانده نخواهد شد. از این رو قبل از اقدام به این کار، به مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 بپردازید.

نکاتی پیرامون پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

هنگامی که وارد سایت ثبت نام نظام مهندسی شده و مراحل نام نویسی را طی می کنید با این جمله مواجه خواهید شد که در زمان سپری کردن مراحل ثبت نام، از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خودداری کنید. اما یک سری نکات مهم در این خصوص وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید مراحل پرداخت هزینه نام نویسی را به درستی به پایان برسانید.

  • هر تراکنش در درگاه پرداخت الکترونیکی، یک شناسه پیگیری ایجاد می نماید که در سایت نمایش داده می شود. توصیه می کنیم که این شناسه را یادداشت نموده و نزد خود حفظ نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید تراکنش خود را پیگیری نمایید.
  • داوطلبان می توانند از کارت بانکی دوستان و آشنایان خود نیز استفاده نمایند و هیچ گونه الزامی جهت یکسان بودن نام کاربری با نام مالک کارت نمی باشد.
  •  هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای برخی از رشته ها مانند معماری نسبت به رشته های دیگر بیشتر می باشد.
  • داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی باید در زمان ثبت نام، تمدید مهلت و مهلت مجدد ثبت نام اقدام نمایند.
  • امکان پرداخت هزینه با استفاده از کارت های بانکی هدیه که دارای موجودی برابر یا بیشتر از هزینه آزمون می باشند و قابلیت پرداخت اینترنتی آن ها نیز فعال است امکان پذیر خواهد بود.
  • افرادی که هزینه ثبت نام را پرداخت نموده اما شماره سریال 12 رقمی را دریافت نکرده باشند، ثبت نام آن ها فاقد اعتبار است.

 

سوالات متداول

1- میزان هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ در نیمسال دوم چقدر می باشد؟

هزینه آزمون ۱۴۰۲ هنوز مشخص نمی باشد اما انتظار می رود این مبلغ نسبت به دوره گذشته افزایش قیمت داشته باشد.

2- چه زمانی باید هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را پرداخت کرد؟

پرداخت هزینه آزمون نظام مهندسی همزمان با زمان ثبت نام، تمدید مهلت و مهلت مجدد ثبت نام این آزمون انجام می شود.

3- نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

متقاضیان می بایست به سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به نشانی inbr.ir مراجعه نموده و طبق مراحل گفته شده در مقاله عمل نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. حمید

    سلام
    لطفا نحوه عودت وجه ثبت نام ازمون نظام مهندسی رو اعلام کنید
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، مبلغ ثبت نام، عودت داده نمی شود.

  2. ساینا

    سلام
    من منطقه ۲ هستم رتبم با این درصدا چند میشه؟
    ادبیات ۵۰
    عربی ۵
    دینی ۷۱
    زبان ۵
    زمین ۰
    ریاضی ۵۴
    زیست ۵۵
    شیمی ۵۵
    فیزیک ۹۱

  3. سرخیل

    سلام آزمون نظام مهندسی هر چند وقت برگزار میشه بعدش چه منابعی رو باید خوند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام آزمون نظام مهندسی با فاصله شش ماه و دو بار در سال برگزار می گردد و منابع با توجه به رشته ای که متقاضی شرکت در آن هستید متفاوت می باشد . شما برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید منابع آزمون نظام مهندسی را مطالعه نمایید .

دریافت مشاوره