خانه مشاوره تحصیلی وام فرزند سوم ۱۴۰۲

وام فرزند سوم ۱۴۰۲

وام فرزند سوم

با توجه به تورم بالا موجود در کشور ما، بسیاری از مردم با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که این موضوع، پیامد های جبران ناپذیری با خود به همراه دارد. از همین رو طبق تصمیم های دولت و برنامه ریزی های انجام شده، قرار است وام هایی برای رفع این مشکلات به افراد واجد شرایط اعطا شود که می توان به وام اشتغال زایی،وام دانشجویی، وام فرزند آوری، وام مسکن برای فرزند سوم و… اشاره داشت. تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح های جوانی جمعیت از اهمیت بالاتری نسبت به سایر وام ها برخودار می باشد، زیرا کارشناسان مربوطه اعلام کرده اند اگر نرخ رشد جمعیت به همین منوال پیش برود، ایران با بحران خیلی خطرناکی در رابطه با کاهش جمعیت مواجه خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تمامی جزئیات مربوط به وام هایی که با تولد فرزند سوم به خانواده ها تعلق می گیرد، بررسی نماییم.

 

✅لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری برای فرزند سوم

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری برای فرزند سوم

 

✅لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

 

متقاضیان دریافت انواع وام فرزند سوم، حداکثر تا 2 سال پس از تولد نوزاد فرصت دارند تا فرآیند درخواست خود را در سایت های مربوطه انجام دهند.

سایت ثبت نام اینترنتی انواع وام فرزند سوم 1402

از آن جایی که امروزه تمامی کارها به صورت مجازی انجام می شود و فضای اینترنت در تمامی حوزه ها گسترش یافته است، بانک مرکزی جهموری اسلامی ایران نیز برای سهولت و تسریع در انجام امور، بستری برای ثبت نام اولیه متقاضیان فراهم نموده است که افراد می بایست برای دریافت هر یک از وام های موجود برای فرزند سوم به درگاه مخصوص به خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را جهت نام نویسی خود انجام دهند که سامانه های در نظر گرفته به شرح موارد زیر است:

سایت ثبت نام وام فرزندآوری برای فرزند سوم

خانواده ها پس از تولد فرزند سوم خود می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، روند درخواست وام اولاد خود را انجام دهند. همچنین شما می توانید با مطالعه ادامه مقاله از نحوه ثبت نام دراین سایت آگاهی یابید.

سایت ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

متقاضیان دریافت تسهیلات وام مسکن برای فرزند می بایست در سامانه نهضت مسکن به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir مراجعه کنند تا بتوانند فرآیند ثبت نام اینترنتی خود را مطابق با نحوه نام نویسی مندرج در ادامه همین مقاله انجام دهند.

انواع وام فرزند سوم ۱۴۰۲

طبق دستورات دولت طرح هایی برای حمایت از رشد جوانی جمعیت صورت گرفته است که تمامی دستگاه ها موظف هستند تا بستر های لازم برای اجرای آن ها فراهم کنند. وام فرزندآوری و وام تهیه مسکن برای فرزند سوم از جمله تسهیلاتی است که از مبالغ بالایی برخودار می باشد و خانواده ها می توانند پس از تولد فرزند سوم خود، اقدامات لازم را جهت دریافت تسهیلات انجام دهید و همچنین شما می توانید با مطالعه این مقاله از تمامی قوانین مربوط به نحوه ثبت نام، سایت ثبت نام، شرایط، مدارک، میزان بازپرداخت، بانک ها ارائه دهنده، شرایط ضامنین و … مطلع شوید.

وام فرزند آوری برای فرزند سوم

یکی از ارکان اصلی برای تشکیل خانواده، داشتن شرایط اقتصادی مناسب برای فراهم نمودن مایحتاج اعضای خانواده می باشد. در کشور ما به دلیل تورم و ناتوانی مالی خانواده ها در تامین هزینه متاسفانه نرخ فرزندآوری با کاهش شدیدی مواجه شده است. از همین رو دولت برای جلوگیری از این فاجعه، تسهیلاتی برای تولد هر نوزاد در نظر گرفته است. مبالغ این وام ها با تعداد بالارفتن فرزندان افزایش پیدا می کند به این صورت که برای فرزند اول 30 میلون تومان، فرزند دوم 60 میلیون تومان، فرزند سوم 90 میلیون تومان و .. به همین صورت ادامه دارد شما می توانید برای اطلاع از مابقی شرایط در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

وام مسکن برای فرزند سوم

کشور ما چند سالی است که با کاهش رشد جمعیت مواجه بوده به طوری که تا چند سال دیگر این فرآیند به صفر رسیده و در سال های آتی ممکن است به درجه منفی برسد. از دلایل به وجود آمدن این شرایط می توان به مواردی همچون تورم بالا، ناتوانی خانواده ها در تامین مخارج فرزندان، نداشتن مسکن، درآمد پایین و… اشاره کرد. که به همین منظور تسهیلاتی با عنوان اعطای وام 900 میلیون تومانی برای فرزند سوم برای بالابردن نرخ رشد جمعیت به تصویب دولت رسیده است. از همین رو آن دسته از خانواده هایی که دارای فرزند سوم یا بیش تر باشند می توانند اقدامات لازم را جهت دریافت این وام برای ساخت، خرید یا ودیعه مسکن انجام دهند.

زمان ثبت نام انواع وام فرزند سوم 1402

در رابطه با زمان ثبت نام برای تسهیلات در نظر گرفته شده برای فرزند سوم می بایست گفت که خانواده ها می توانند از زمان تولد فرزندان خود تا دو سال بعد از آن، اقدامات لازم را جهت نام نویسی و در یافت آن انجام دهند.

زمان ثبت نام انواع وام برای فرزند سوم 
نوع وام زمان ثبت نام 
وام فرزند آوری برای فرزند سوماز زمان تولد فرزند سوم تا حداکثر 2 سال بعد
وام مسکن برای فرزند سوماز زمان تولد فرزند سوم تا حداکثر 2 سال بعد

شرایط گرفتن انواع وام فرزند سوم ۱۴۰۲

به طور معمول هر یک از تسهیلات در نظر گرفته از سوی بانک و دولت دارای شرایط و مقررات مخصوص به خود می باشد که وام های فرزندآوری و تهیه مسکن نیز از این قائده مستثنی نمی باشند. افرادی که قصد دارند این تسهیلات را دریافت نمایند می بایست واجد شرایط بودن آن ها از طریق مراجع زی ربط مورد تایید قرار بگیرد و مفاد در نظرگرفته برای هر یک از این وام ها به شرح زیر می باشد :

شرایط وام فرزند آوری برای فرزند سوم

  • برای دریافت این تسهیلات تاریخ تولد متولدین می بایست بعد از مورخ 1400/01/01 باشد.
  • متقاضیان حداکثر 2 سال بعد از تولد فرزند خود فرصت دارند تا اقدامات لازم جهت ثبت درخواست خود انجام دهند.
  • به فرزند سوم متولد شده تنها یک بار تسهیلات تعلق می گیرد.
  • در صورتی که حین دوره بازپرداخت وام ، کودک دیگری متولد شود، پرداخت تسهیلات مذکور مطابق با ضوابط تعیین شده این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.
  • در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر مطابق با دستورالعمل به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد.
  • لازم به ذکر است مطابق با قانون تسهیلات وام فرزندآوری به اشخاصی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا نوزاد بالا 2/5 نباشد. شما می توانید نرخ باروری شهرستان خود در را در سامانه و محاسبه اعلام مرکز آمار مشاهده نمایید.
  • تهسیلات دریافتی برای وام فرزندآوری با احتساب 4 درصد سود به صورت سالانه محسابه می شود.
  • بازپرداخت اقساط وام دریافتی با شش ماه دوره تنفس برای متقاضیان امکان پذیر می باشد.

شرایط وام مسکن برای فرزند سوم

  • برای دریافت وام 900 میلیون تومانی متقاضیان می بایست در ابتدا واجد شرایط بودن خود را به ارگان های مربوطه اثبات نمایند.
  • متقاضیانی که قصد دارند این وام را دریافت کنند، نباید مالک خانه و مسکن باشند. و آن دسته از خانواده هایی که مالک مسکنی در شهر یا روستا باشند، مجاز به دریافت تسیهلات فرزند سوم نخواهند بود.
  • برای دریافت وام فرزند به منظور خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن می بایست ابتدا فرآیند اعتبار سنجی را انجام داده و پس از اعلام نتایج از سوی بانک مورد تقاضا، مشخص می شود که شما برای دریافت وام نیز بهه معرفی ضامنی معتبر هستید و یا ارائه چک  یا سفته برای طی نمودن ادامه مراحل برای شما کافیست.
  • لازم به ذکر این وام فقط برای ساخت، خرید و یا ودیعه مسکن به درخواست کنندگان اعطا می شود و کسانی که قصد دارند از این تسهیلات استفاده های دیگری داشته باشند، نمی توانند فرآیند نام نویسی را انجام دهند زیرا پس از دریافت وام، نظارت های لازمه از سوی مراجع زی ریط برای مصرف آن انجام می گردد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن انواع وام فرزند سوم 1402

متقاضیانی که خواستار دریافت وام های در نظر گرفته شده برای فرزند سوم می باشند پس از ثبت نام اینترنتی و تعیین شعبه می بایست مدارک خود را به صورت حضوری به بانک های عامل، ارائه دهند. مدارک مورد نیاز به شرح موارد مندرج در ادامه مقاله است :

مدراک وام فرزند آوری برای فرزند سوم

  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه فرزندان
  • اصل و کپی کارت تمام صفحات شناسامه پدر و مادر
  • اصل و کپی کارت ملی هوشمند پدر و مادر
  • کد پستی 10 رقمی و آدرس محل سکونت
  • کد رهگیری 10 رقمی دریافتی از سامانه ثبت نام اینترنتی
  • یک فقره سفت
ه

مدارک وام مسکن برای فرزند سوم

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه والدین فرزندان
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه فرزند سوم به بعد
  • اصل و کپی کارت ملی هوشمند والدین فرزندان
  • یک فقره سفته
  • اصل و کپی کارت و ملی و شناسنامه ضامن (در صورتی که اعتبار وام گیرنده برای دریافت تسهیلات کافی نباشد)

مبالغ دریافتی برای انواع تسهیلات وام فرزند سوم ۱۴۰۲

با توجه به بخشنامه های منتشر شده از سوی دولت مبالغ در نظر گرفته برای اعطای وام به شرح جدول است که البته لازم است بدانید کل بودجه اخصاص یافته برای وام مسکن فرزند سوم 900 میلیارد تومان است که مبلغ نهایی برای هر یک از واجدین شرایط حداکثر 900 میلون است.

مبالغ دریافتی انواع وام برای فرزند سوم 
نوع  وام مبلغ وام 
وام فرزند آوری برای فرزند سوم90 میلیون
وام مسکن برای فرزند سوم حداکثر 900 میلیون تومان

نحوه ثبت نام برای دریافت انواع وام فرزند سوم 1402

متقاضیان می بایست پس از مطالعه شرایط و با در دست داشتن مدارک هویتی مربوط به خود و فرزند سوم از طریق سامانه های در نظر گرفته شده اقدامات لازم جهت نام نویسی اولیه خود به صورت اینترنتی انجام دهند. هر یک از مراحل نحوه ثبت نام برای وام های مذکور به شرح مندرجات زیر است :

نحوه ثبت نام وام فرزند آوری برای فرزند سوم

سامانه قرض الحسنه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از امکانات مختلفی همچون ثبت نام،ویرایش اطلاعات، مشاهده وضعیت، بازیابی کدرهگیری و حذف ثبت نام برخودار می باشد که وام گیرندگان می توانند با توجه به نیاز خود به هر یک از بخش های درج شده مراجعه نمایند. راهنمای مراحل ثبت نام و مابقی فرآیند های مورد نیاز به شرح توضیحات مندرج در ادامه مقاله می باشد :

فرآیند ثبت نام اینترنتی

  • با استفاده از مرورگر خود وارد سامانه ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir شوید و سپس بر روی گزینه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام وام فرزندآوری فرزند سوم

  • در این قسمت از منوی سمت راست گزینه ” ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام وام فرزندآوری فرزند سوم

  • پس از وارد شدن به سامانه ثبت نام می بایست فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نمایید و سپس بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید و فرم در خواستی را تا مرحله آخر تکمیل نموده و بر روی دکمه ” ثبت اطلاعات” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام وام فرزندآوری فرزند سوم

  • متقاضیان پس از تکمیل نمودن فرم ثبت نام وام فرزندآوری یک کد ده رقمی از طریق پیامک دریافت می نمایند که کاملا محرنامه است و می بایست در حفظ و نگه داری آن ها دقت کنند.
  • درخواست کنندگان می بایست پس از گذشت چند روز از ثبت نام اینترنتی خود، به سایت برگشته و از قسمت “مشاهده وضعیت” از روند ثبت نام و همچنین مشخصات شعبه تعیین شده اطلاع یابند.
  • لازم به ذکر وام گیرندگان می توانند تا قبل از تعیین شعبه از طریق مراجعه ذی ریط، ثبت نام خود را در سامانه ویرایش نمایند.
  • لازم به ذکر در صورتی که شعبه بانک اعطای وام برای فرد متقاضیایی تعیین شود، به فرد مذکور از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

فرآیند ویرایش اطلاعات

  • برای ویرایش اطلاعات خود می بایست در صفحه اول سایت طریق منوی موجود در سمت راست بر روی گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” کلیک کنید.

مرحله اول ویرایش اطلاعات برای دریافت وام فرزند آوری فرزند سوم

  • سپس رداین مرحله پس از جای گذاری شماره ملی پدر، شماره ملی فرزند و کد امنیتی ورود بر روی گزینه ” ادامه” کلیک نمایید.

مرحله دوم ویرایش اطلاعات برای دریافت وام فرزند آوری فرزند سوم

  • پس از ورود به سامانه می توانید اقدامات لازم را جهت ویرایش اطلاعات درج شده، انجام دهید. همچنین لازم است توجه داشته باشید که انجام فرآیند ویرایش اطلاعات فقط تا قبل از تعیین شعبه از طریق بانک مرکزی برای شما امکان پذیر است.

فرآیند مشاهده وضعیت

  • در صفحه اصلی سایت از منوی سمت راست بر روی گزینه “مشاهده وضعیت” کلیک کنید.

پیگیری وضعیت وام فرزند دوم مرحله 1

  • پس از ورود به قسمت مربوطه شماره ملی فرزند، شماره ملی پدر، کد رهگیری و کلمه عبور امنیتی را در کاردهای مشخص شده وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “مشاهده وضعیت” کلیک نمایید.

پیگیری وضعیت وام فرزند دوم مرحله 2

  • پس از انجام دادن مراحل مذکور می توانید آخرین وضعیت موجود را در سامانه تسهیلات قرضه الحسنه فرزند بانک مرکزی مشاهده نمایید.

فرآیند بازیابی کد رهگیری

  • چنانچه کد رهگیری ای که پس از انجام فرآیند ثبت نام در سامانه از طریق پیامک دریافت کرده را به هردلیلی گم کرده باشید می توانید در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه ” بازیابی و چاپ کد رهگیری” کلیک کنید.

مرحله اول بازیابی کد رهگیری برای دریافت وام فرزند آوری فرزند سوم

  • دراین مرحله می بایست اطلاعات خواسته شده در فرم بازیابی کد رهگییر ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند جای گذاری نمایید و بعد از وارد نمودن کد امنیتی در کارد مشخص شده بر روی گزینه “مشاهده و چاپ کد رهگیری” کلیک نمایید.

مرحله دوم بازیابی کد رهگیری برای دریافت وام فرزند آوری فرزند سوم

  • پس از طی نمودن مراحل درج شده، کد رهگیری 10 رقمی برایتان بازیابی شده و می توانید با استفاده از وضعیت ثبت نام خود را در سامانه مشاهده نمایید.

فرآیند حذف وام

  • چنانچه به هر دلیلی از دریافت وام برای فرزند سوم خود پشیمان شده اید، می توانید در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه “حذف ثبت نام ” کلیک کنید.

حذف وام فرزندآوری در سامانه مرحله 1

  • سپس پس از درج اطلاعاتی نظیر شماره ملی سرپرست، شماره ملی فرزند، کد رهگیری، شماره تلفن همراه و کد امنیتی بر روی گزینه “ادامه”  کلیک کرده و فرآیند حذف نام نویسی خود را انجام دهید.

حذف وام فرزندآوری در سامانه مرحله 2

فرآیند ثبت نام حضوری

  • پس از دریافت پیامک و یا مشاهده وضعیت از طریق سایت، فرد متقاضی می بایست با در دست داشتن مدارک اعلام شده و ظرف حداکثز 12 رو زکاری به شعبه مربوطه مراجعه و اقدامات لازم را جهت تکمیل ثبت نام و تشکیل پرونده به صورت حضوری انجام دهد.
  • متقاضیان توجه داشته باشند در صورت عدم مراجعه آن ها در زمان اعلام شده، نام نویسی آن ها ملقی می شود و می بایست برای دریافت وام، مجددا فرآیند نام ثبت نام اینترنتی را انجام دهند.
  • لازم به ذکر پس از تعیین شعبه و مراجعه حضوری، متقاضیان 45 روز کاری فرصت دارند تا مدارک اعلام شده را به بانک ارائه دهند.
  • همچنین درخواست کنندگان در این 45 روز می بایست ضمانت تعیین شده به بانک مربوطه ارائه داده که در غیر این صورت ثبت نام متقاضی از سامانه حذف می شود.
  • ادامه مراحل ثبت نام، از طریق بانک تعیین شده خدمت متقاضیان به صورت حضوری اعلام می شود.

نحوه ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

متقاضیان واجد شرایط می توانند مطابق با مراحل درج شده در ادامه مقاله در سامانه جامع طرح های حمایتی از مسکن از طریق آیکون مربوط به نهضت ملی مسکن، فرآیند ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند.

فرآیند ثبت نام اینترنتی

  • با استفاده از مروگر خود وارد سایت saman.mrud.ir شوید و در اولین صفحه، بر روی گزینه “ثبت نام نهضت ملی مسکن” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

  • در این مرحله می بایست شماره تلفن خود و کلمه عبور امنیتی را در کادر مشخص شده وارد نمایید  و گزینه ” ارسال کد فعال سازی” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

  • پس از دریافت کد فعال سازی از طریق پیامک، می بایست آن را در سامانه ثبت نام جا یگذرای نمایید و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

  • در این قسمت جدید ترین کد پستی محل سکونت خود را در فیلد مشخص شده وراد کنید و سپس بر روی آیکون “ثبت اطلاعات” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

  • پس از تایید کد پستی می باست در صفحه جدید که شرایط، قوانین و مقررات ثبت نام طرح وام فرزند سوم 1402 را مطالعه نموده و تیک مربوط به گزینه ” متن بالا را مطالعه کردم و می پذیرم” را فعال نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

  • در این مرحله می بایست به منظور ثبت نام و دریافت وام مسکن فرزند سوم شماره تلفن، کد ملی و کلمه عبور امنیتی را در فیلد مخصوص خود وارد نمایید و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.
  • پس از انجام دادن مراحل مذکور می بایست اقدامات لازم جهت تکمیل فرم ثبت نام را انجام دهید. در این فرم اطلاعاتی نظیر محل تولد، محل صدور شناسنامه، وضعیت جسمانی، میزان تسهیلات، وضعیت دارا بودن ملک یا زمین و … را از شما جویا می شود. متقاضیان توجه داشته باشید در این مرحله می بایست از قسمت پایین پایین صفحه تیک مربوط به گزینه “متقاضیان داری سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)” را مطالعه نموده و نهایت بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

مرحله ششم ثبت نام وام مسکن برای فرزند سوم

  • پس از انجام تمامی مرحله های درج شده در فوق، یک هشدار در سامانه برایتان به نماش در خواهد آمد که می باید متن را با دقت مورد مطالعه قرار داده و سپس برای انجام مراحل بعدی ر روی گزینه “متوجه شدم” کلیک کنید.
  • در مراحل بعدی باید اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت خود را در فلیدهای مخصوص به خود وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.
  • در این قسمت وام گیرندگان می بایست اطلاعات افراد تحت تکلف خود را در فرم مربوطه وارد نمایند و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.
  • پس از انجام مراحل مذکور پیش نمایشی از تمام اطلاعات وراد شده برایتان به نمایش در می آید که در صورت اطمنیان از صحت آن ها می بایست تیک مربوط به گزینه “پذیرش شرایط و مقررات این طرح را” را فعال نمایید و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.
  • متقاضیان در آخرین مرحله لازم است اقدامات لازم را جهت تایید شماره تلفن همراه خود در سامانه انجام دهید و پس از دریافت کد از طریق پیامک، آن را همراه کدامنیتی در کادر  های مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.
  • وام گیرندگان پس از ثبت شماره تلفن همراه خود می بایست پیغامی مطابق با تصویر مندرج در ادامه مقاله مشاهده نمایند، که این پیام نشان دهنده موفقیت آمیز بودن مراحل نام نویسی می باشد.

فرآیند ثبت نام حضوری

با توجه به اینکه هنوز روند حضوری و تعیین شعبه به صورت حضوری برای اعطای وام مسکن فرزند سوم آغاز نشده است لذا از گفتن شرایط دقیق آن معذور می باشیم اما به طور کلی متقاضیان می بایست پس از شروع این فرآیند، اصل مدارک خود را به شعبه بانک تعیین شده ارائه شده، ارائه دهند تا درخواست آن ها توسط مراجع زی ربط بررسی شود.

شرایط پرداخت تسهیلات انواع وام فرزند سوم ۱۴۰۲

واجدین شرایط پس از دریافت وام های مطرح شده کی بایست پس از گذشت 6 ماه دوره تنفس نسبت به پرداخت اقساط خود اقدامات لازم را انجام دهند که روند پرداخت هر یک از وام ها به شرح توضیحات زیر است :

پرداخت تسهیلات وام فرزند آوری برای فرزند سوم

مدت زمان بازپرداخت وام فرزندآوری بریا فرزند سوم که مبلغ دریافتی آن به میزان 90 میلیون تومان است باز پرداخت 5 ساله دارد که طبق این فرآیند وام گیرنندگان می بایست 60 ماه پس از دریافت وام با پرداخت اقساط یک میلیون تومانی نسبت به تصیفه تسهیلات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

پرداخت تسهیلات وام مسکن برای فرزند سوم

نرخ سود وام مسکن برای تولد فرزندان سوم هنوز به طور رسمی مشخص نشده است، اما به دلیل این که این تسهیلات جهت تشویق برای فرزندآوری برنامه ریزی شده است. به همین جهت، پیش بینی می شود  که همچون دیگر وام های قرض الحسنه کارمزد 4 درصد داشته باشد. اگر پیش بینی انجام شده پس از اعلام رسمی از طریق بانک مرکزی صحیح باشد، بازپرداخت این تسهیلات 20 سال بوده و میزان هزینه قابل پرداخت به صورت ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

 

سوالات متداول

1- مبلغ وام فرزند سوم در سال ۱۴۰۲ به چه میزان است ؟

مبلغ این وام 90 میلیون تومان و بازپرداخت آن 60 ماه است.

2- مبلغ وام مسکن فرزند سوم به چه میزان است ؟

مبلغ این وام حداکثر 900 میلیون تومان و بازپرداخت آن 60 ماهه است.

3- ثبت درخواست انواع وام فرزند سوم از چه کدام سامانه ها قابل انجام است ؟

متقاضیان برای دریافت وام فرزندآوری ممی بایست به سایت ve.cbi.ir و برای وام مسکن فرزند سوم می بایست به سایت saman.mrud.ir مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره