خانه کنکور ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۲

ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۲

ویرایش معدل کنکور 1402
ویرایش معدل کنکور

هنگام ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان می بایست اطلاعات خود را با دقت فراوان در فرم مربوطه وارد نمایند زیرا اشتباه در ثبت برخی از آنها عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد. با توجه به تاثیر معدل در کنکور 1402، یکی از این اطلاعات مهم، معدل دیپلم متقاضیان می باشد چرا که در صورت وجود مغایرت در معدل وارد شده با معدل واقعی داوطلب، در صورت پذیرفته شدن قبولی وی لغو خواهد شد. اما با توجه به اینکه امکان ویرایش معدل در سایت سازمان سنجش در بازه های زمانی مختلف وجود دارد، دیگر جای نگرانی نیست.

داوطلبان می توانند در مهلت تعیین شده از بخش ویرایش اطلاعات ثبت نامی در حساب کاربری خود در سایت سازمان سنجش، نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

چه زمان هایی می توان نسبت به ویرایش معدل کنکور 1402 اقدام کرد؟

سازمان سنجش آموزش کشور بر معدل شرکت کنندگان نظارت می کند و این موضوع هنگام اعلام نتایج کنکور سراسری بر نتیجه پذیرش داوطلبان اثرگذار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد اما گاهی اوقات ممکن است متقاضیان در زمان ثبت نام  و هنگام درج معدل خود دچار خطا شوند. از همین رو، سازمان مذکور فرصت های مختلفی را در نظر می گیرد تا این دسته از داوطلبان بتوانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1402 از جمله معدل اقدام نمایند.

مهلت اولیه ثبت نام 

با توجه به اینکه کنکور سراسری دوره بعدی طی دو نوبت یعنی در دی ماه 1401 و تیر ماه 1402 برگزار می شود در نتیجه دو بازه زمانی متفاوت برای هر کدام در نظر گرفته شده است که داوطلبان هر یک از آن ها می توانند طی زمانبندی اعلام شده به منظور ثبت معدل خود اقدام نموده و تا پایان یافتن مهلت ثبت نام که معمولا یک هفته می باشد، به ویرایش آن نیز از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش بپردازند.

زمانبندی مهلت اولیه ثبت نام کنکور سراسری 1402
نوبت اول (دی ماه 1401)نوبت دوم (تیر ماه 1402)
8 تا 14 آبان ماه 140115 تا 21 فروردین ماه 1402

تمدید و مهلت مجدد ثبت نام 

با به اتمام رسیدن مهلت نام نویسی، سازمان سنجش آموزش کشور معمولا بار دیگر مهلتی مجدد جهت ثبت نام داوطلبان در نظر خواهد گرفت که در آن بازه زمانی هم امکان ویرایش و اطلاح اطلاعات وجود داشته و ثبت نام کنندگان می توانند معدل خود را تغییر دهند. همچنین انجام این کار برای افرادی که در بازه اولیه نام نویسی کرده بودند نیز، امکان پذیر بود.

هنگام دریافت کارت ورود به جلسه 

همچنین متقاضیانی که در دو بازه زمانی مذکور موفق به انجام این کار نشده باشند، می توانند 2 تا 3 روز پیش از برگزاری آزمون سراسری جهت دریافت کارت ورود به جلسه به سایت این سازمان مراجعه کرده و اقدام به تغییر و اصلاح معدل خود نمایند.

هنگام انتخاب رشته 

در صورتی که پس از به پایان رسیدن فرصت های مذکور متوجه اشتباه در درج معدل خود شدید نیز، نگران نباشید زیرا طبق اطلاعیه جدید سازمان سنجش، داوطلبان می توانند در مهلت انتخاب رشته کنکور 1402، از طریق سایت sanjesh.org به ویرایش معدل خود بپردازند. همچنین شما می توانید جهت اطلاع از زمان دقیق انجام این فرآیند پیج اینستاگرام کنکور ایران مشاوره را دنبال نمایید.

راهنمای ویرایش معدل کنکور 1402

افرادی که تصمیم به اصلاح معدل خود دارند می بایست حتما اطلاعات ثبت نامی خود مانند کد داوطلبی و شماره پیگیری ثبت نام را به خاطر داشته باشند تا بتوانند وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری 1402 شوند و مراحل ویرایش معدل کنکور را به انجام برسانند. در ادامه مراحل انجام این کار را به ترتیب ذکر کرده ایم.

  • در یکی از بازه های زمانی تعیین شده جهت ویرایش معدل، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.
  • سپس به سامانه ثبت نام کنکور سراسری، اعلام نتایج اولیه و یا انتخاب رشته (متناسب با بازه زمانی مربوطه) وارد شوید.
  • اطلاعات ثبت نامی مانند کد داوطلبی یا کد پیگیری ثبت نام را در کادرهای مربوطه درج نمایید.
  • اکنون می توایند به بخش “ویرایش اطلاعات” وارد شده و نسبت به اطلاع موارد لازم از جمله معدل بپردازید.

ترمیم معدل یعنی چه؟

با توجه به قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور 1402، دانش آموزانی که معدل پایینی دارند یا از معدل خود راضی نیستند، می توانند در صورت برخورداری از شرایط ترمیم معدل در کنکور سراسری مجددا در امتحانات نهایی شرکت کنند. این دسته از متقاضیان با استفاده از این فرصت تلاش کنند که نمره بالاتری بگیرند تا بتوانند از تاثیر مثبت معدل بهره مند شوند و نتیجه بهتری دریافت کنند. جهت کسب اطلاعت بیشتر در این خصوص، می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می توانیم نسبت به ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۲ اقدام کنیم؟

در بازه های زمانی ثبت نام، مهلت مجدد، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۲، می توان نسبت به انجام این کار اقدام کرد.

2- اصلاح معدل کنکور از طریق چه سایتی قابل انجام است؟

انجام این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر است.

3- جهت ورود به بخش ویرایش اطلاعات ثبت نامی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

برای ورود به این بخش شما به اطلاعاتی مثل کد داوطلبی یا کد پیگیری ثبت نام احتیاج دارید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. مهدی

    سلام .فرصت ویرایش معدل کنکور کیه آغاز میشه؟من دوازدهمم اون موقع معدل نداشتم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید در زمان شروع انتخاب رشته ی کنکور از تاریخ (۳۱ مرداد الی ۴ شهریور)، معدل خود را ویرایش کنید.

    • Sanaz

      سلام مهلت دوباره ویرایش معدل کارانی به کارشناسی کی آغاز میشه .آیا امکانش هست که دوباره سایت سنجش برای ویرایش معدل سایت رو بازکنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای در سایت سنجش منتشر نشده است.

مشاوره کنکور پیج کنکور