خانه مدارس پیش ثبت نام دانش آموزان هفتم در سامانه پادا

پیش ثبت نام دانش آموزان هفتم در سامانه پادا

 پیش ثبت نام دانش آموزان کلاس هفتم در سامانه پادا

نام سایت پادا از خلاصه عبارت پرونده الکترونیکی دانش آموزان به دست آمده است که در سال های اخیر با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به دانش آموزان و والدین توسعه پیدا کرده است. به طور کلی این سامانه باعث شده است مراجعه دانش آموزان و خانواده آن ها به مدارس کاهش پیدا کند. در حال حاضر، سامانه پادا امکانات مختلفی را در دسترس قرار داده است که از آن جمله می توان به امکان دریافت کارنامه های دانش آموزان، ثبت نام غیر حضوری مدارس و… کشور اشاره کرد. علاوه بر این، دانش آموزان پایه های هفتم و دهم نیاز به پیش ثبت نام دارند که به شکل غیرحضوری با ورود به سامانه پادا می توانند فرآیند مذکور را به انجام برسانند.

افراد جهت ورود به سایت پادا می بایست نام کاربری و گذرواژه خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت کرده باشند.

زمان پیش ثبت‌نام پایه هفتم در سامانه پادا

دانش‌آموزان برای ثبت نام پایه هفتم باید پرونده تحصیلی و کارنامه خود را به مدرسه جدید منتقل کنند اما ابتدا باید پیش ثبت نام این پایه را انجام دهند که در حال حاضر برای کاهش مراجعات حضوری اولیا و دانش آموزان به مدارس، عملیات پیش ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه هفتم به صورت اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز انجام می شود.

دانش آموزان پایه هفتم طبق آیین‌ نامه وزارت آموزش و پرورش باید برای پیش ثبت‌نام این پایه در سامانه پادا باید در بازه زمانی اول خرداد تا 31 مرداد ماه اقدام کنند. این زمان‌ بندی معمولا برای مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی نیز یکسان است. شایان ذکر است که ثبت نام میان پایه مدارس شاهد معمولا در بازه زمانی کوتاه تری امکان پذیر است. با توجه به روند سابق، احتمال می دهیم که انجام ثبت نام مدارس شاهد دوره اول متوسطه از اوایل مرداد ماه صورت بپذیرد. در صورت انتشار اخبار مرتبط این مقاله بروزرسانی می شود، همچنین افراد می توانند اطلاعیه های مربوطه را در  کانال تلگرام مدارس  ایران مشاوره مشاهده نمایند.

نحوه پیش ثبت‌ نام پایه هفتم در سامانه پادا

همانگونه که ذکر شد، انجام این فرآیند معمولا به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان جهت به انجام رساندن عملیات پیش ثبت نام در سامانه پادا باید از قبل، رمز عبور خود را از مدیر و یا مسئولین مربوطه در مدرسه محل تحصیل دریافت نمایند. توجه داشته باشید که نام کاربری خواسته شده همان کد ملی دانش آموز است.

  • برای پیش ثبت‌ نام کلاس هفتم به سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه کنید و از منوی اصلی سامانه بر روی گزینه “پیش ثبت نام پایه هفتم و دهم” کلیک کنید.

    مرحله اول پیش ثبت نام دانش آموزان هفتم در سامانه پادا

  • در مرحله بعد باید مشخصات خواسته شده شامل نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی در کادرهای نمایش داده شده وارد شود. سپس با انتخاب گزینه “ورود کاربران” وارد صفحه شخصی خود خواهید شد.

مرحله دوم پیش ثبت نام دانش آموزان هفتم در سامانه پادا

  • پس از ورود به بخش پیش ثبت‌ نام، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و فرآیند مورد نظر را به انجام برسانید.

توجه داشته باشید که اطلاعات خواسته شده برای پیش ثبت نام کلاس هفتم در سایت پادا شامل مشخصات خود دانش‌آموز، مشخصات خانواده وی، آدرس و اطلاعات تماس و مشخصات تحصیلی می شود. پس از آن که اطلاعات مورد نیاز را وارد و تایید کردید، می‌توانید نوع مدرسه را مشخص کنید. معمولا در این مرحله، سامانه پادا چند مدرسه مختلف را در لیست پیشنهادات خود بر اساس تفکیک منطقه قرار می‌ دهد که شما می‌توانید یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید. در نهایت کد پیگیری ارائه شده توسط سامانه را یادداشت نمایید. پس از تایید، اطلاعات درج شده به پنل کاربری مدیران و مسئولین مدرسه ارسال می شوند تا آن‌ ها مدارک دانش‌ آموز را بررسی نموده و نتیجه را اعلام کنند. در صورت پذیرش، شما همراه با مدارک لازم برای ثبت نام حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه خواهید کرد.

راهنمای پیش ثبت‌ نام پایه هفتم مدارس شاهد

شاید برای دانش‌ آموزانی که قصد ثبت نام مدارس شاهد را دارند، این سوال پیش آمده باشد که نحوه پیش ثبت‌ نام کلاس هفتم در مدارس شاهد و از طریق سامانه پادا چگونه است، در ادامه مراحل انجام این کار آورده شده است.

  • در ابتدا به سامانه پادا مراجعه کنید و از منوی اصلی سایت گزینه “پیش ثبت نام مدارس شاهد” را انتخاب کنید.
  • نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی مشخص شده را در کادر های مربوطه درج کرده و سپس بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک کنید.
  • فرم ثبت‌ نام مدارس شاهد را تکمیل کرده و تمام اطلاعات خواسته شده را درج نمایید.
  • در صورت تائید اطلاعات شما، یک کد رهگیری ثبت‌ نام مدارس شاهد دریافت خواهید کرد که باید آن را یادداشت کنید و تا مراحل بعدی نزد خود نگه دارید.

نحوه بازیابی رمز عبور

آن دسته از افراد که پس از دریافت رمز عبور پادا به هر دلیل آن را فراموش کرده اند، می توانند بدون مراجعه حضوری به مدرسه و از طریق سامانه پادا، گذرواژه خود را بازیابی نمایند. در ادامه مراحل انجام این فرآیند را ذکر کرده ایم.

  • وارد سایت پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir شده و بر روی گزینه “بازیابی کلمه عبور” کلیک کنید.
  • کد ملی و کد امنیتی نمایش داده شده را در کادرهای مربوطه درج کرده و سپس گزینه “ثبت” را بفشارید تا رمز جدید برایتان ارسال گردد.

 

سوالات متداول

1- پیش ثبت نام پایه هفتم در سامانه پادا از چه زمانی آغاز می گردد؟

معمولا افراد از ابتدای خرداد ماه می توانند فرآیند مذکور را به انجام برسانند.

2- پیش ثبت نام پایه هفتم چگونه انجام می شود؟

پیش ثبت نام این پایه تحصیلی در سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir انجام می گیرد که مراحل آن در متن مقاله به طور کامل بیان شده است.

3- نام کاربری و رمز عبور برای سامانه پادا چیست؟

نام کاربری همان کد ملی دانش آموز بوده اما رمز عبور باید از مدیر مدرسه محل تحصیل دریافت گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس