خانه مدارس کاربرگ ریاضی پیش دبستانی

کاربرگ ریاضی پیش دبستانی

دانلود کاربرگ تمرینات هوش پیش دبستانی
کاربرگ ریاضی پیش دبستانی

درس ریاضی که همواره در تمامی دوره های تحصیلی جزو با اهمیت ترین دروس می باشد، نیازمند آموزش پایه ای مناسب و ایجاد علاقه در دانش آموزان از نخستین سال های تحصیلی آن ها خواهد بود. علاوه بر این، دیدگاه نامناسب اولیه نوآموزان پیش دبستانی به این درس زمینه ساز عدم علاقه آن ها به ریاضیات در تمام دوران تحصیلی خود و نیز بروز مشکلات فراوان در یادگیری مفاهیم دشوار پایه های بالاتر می گردد.

وظیفه بسیار مهم مربیان مهدهای کودک و والدین، انتخاب بهترین روش برای آموزش مباحث اولیه ریاضی مانند شمارش، اعداد، مفاهیم کمتر، بیشتر و… می باشد که می توان گفت استفاده از کاربرگ ها منطقی ترین و بهترین راه ها برای این امر به شمار می رود. کار با کاربرگ ها علاوه بر فراهم کردن امکان آموزش همه مفاهیم لازم به نوآموزان، دید مثبتی از انجام این فعالیت در آن ها ایجاد کرده و بدین ترتیب روند یادگیری را نیز تسهیل می بخشد. آیا با ویژگی های یک کاربرگ ریاضی خوب برای پیش دبستانی آشنایی دارید و یا می دانید چگونه باید از آن ها برای آموزش مباحث استفاده کرد؟

پیش از شروع آموزش مفاهیم ریاضی با کاربرگ ها می بایست سطح استعداد و یادگیری نوآموزان مورد سنجش قرار بگیرد تا تمرینات مناسب به آن ها داده شود.

کاربرگ چیست و استفاده از آن چه فوایدی دارد؟

کاربرگ ها نوعی تکلیف روزانه یا هفتگی خلاقانه هستند که توسط مسئولان آموزشی مهدهای کودک و پیش دبستانی تهیه می شوند و شامل تمرینات طبقه بندی شده جهت تفهیم بهتر برخی مباحث اولیه ریاضی و نوشتاری به نوآموزان هستند.
حل این کاربرگ ها علاوه بر سرگرم نمودن کودکان، آن ها رو مجاب به انجام فعالیت های درسی و یادگیری مفاهیم مورد نظر مربیان می نماید. در صورتی که کاربرگ ها به روش های اصولی و صحیح به کار گرفته شوند، اشتیاق و علاقه نوآموزان به یادگیری را به حد زیادی افزایش خواهند داد و باعث ترغیب شدن آن ها به فراگیری موضوعات درسی می گردند.

کودکان ممکن است در صورت عدم موفقیت در حل یک مسئله به طور کل از ادامه انجام و کسب نتیجه درست در آن مایوس شوند اما ارائه کاربرگ مناسب این انگیزه را در نوآموزان ایجاد می کند که تمامی مسائل به درستی قابل حل هستند. به علاوه از آن جایی که زمان آموزش محدودی در اختیار مربیان مراکز پیش دبستانی برای آموزش کودکان وجود دارد، بهره گیری از کاربرگ ها به آن ها کمک می کند در کنار انجام فعالیت های جذاب و کودکانه مفاهیم لازم را به نوآموزان بیاموزند.

دانلود کاربرگ ریاضی پیش دبستانی؛ آموزش مفاهیم با تمرینات سرگرم کننده

کودکان پیش دبستانی که 6 سال تمام دارند، آماده دریافت آموزش های ابتدایی ریاضی و نوشتاری هستند اما به دلیل نداشتن درک کافی از اهمیت آن ممکن است در ابتدای راه از یادگیری خسته شده و سخت متوجه مباحث شوند. استفاده ار کاربرگ های ریاضی که یک روش خلاقه برای آموزش می باشد، در کنار ایجاد سرگرمی به نوآموز کمک می کند تا به گونه ای، بهترین نوع آشنایی با این درس را نیزتجربه کند.

برای استفاده والدین و مربیان چندین نمونه از کاربرگ های ریاضی مناسب پیش دبستان در جدول زیر جهت دانلود قرار داده شده است. این کاربرگ ها شامل آموزش هایی اعم از نوشتن اعداد، دسته بندی شکل های هندسی،، شمارش اشیا و مفهوم جمع و تفریق می باشند.

دانلود کاربرگ ریاضی پیش دبستانی
دانلود کاربرگ ریاضی – سری 1

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 2

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 3

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 4

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 5

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 6

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 7

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 8

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود کاربرگ ریاضی – سری 9

(جهت دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

چگونه از کاربرگ ریاضی پیش دبستانی برای آموزش مفاهیم استفاده کنیم؟

تمامی افرادی که وظیفه آموزش به کودکان پیش دبستانی را برعهده دارند، می بایست علاوه بر تهیه کاربرگ های مناسب با نحوه درست استفاده از آن ها نیز آشنا باشند. چگونگی شروع آموزش مفاهیم ریاضی تاثیر مستقیمی بر میزان علاقه نوآموزان به ریاضیات خواهد داشت. بنابراین باید روش آموزش نیز بر طبق روند اصولی که در ادامه بیان می شود، پیش رود.

  • ابتدا میزان درک، توانایی و استعداد یادگیری نوآموزان مورد سنجش قرار گیرد.
  • آموزش ها اولویت و دسته بندی شوند.
  • با توجه به سطح یادگیری و استعداد هر دانش آموزان، کاربرگ ها توزیع و آموزش آغاز شود.

نکات مهم در استفاده از کاربرگ ها و آموزش ریاضی

  • تعداد سوالات و موضوعات هر کاربرگ نباید زیاد باشد تا موجب خستگی نوآموز از یادگیری شود.
  • بین زمان حل سوالات بازه های مشخصی برای انجام بازی های مرتبط تعریف شود تا علاوه بر رفع خستگی کودکان، مفاهیم آموزش داده شده در ذهن آن ها ثبت گردد.

شرایط استفاده از کاربرگ ریاضی پیش دبستانی

همان طور که گفته شد، دانش آموزان دوره پیش دبستانی در حساس ترین دوره آموزشی خود قرار دارند، لذا نحوه آموزش به آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از کاربرگ های ریاضی با وجود کارایی بالا، نیازمند وجود شرایط مشخصی برای نوآموزان است‌ تا آموزش ها مفید واقع شوند. در ادامه شرایطی که پیش از شروع آموزش مباحث ریاضیات باید مورد بررسی قرار گیرند، بیان شده است.

  • نوآموزان توانایی شمارش اشیا را داشته باشند.
  • کودکان بتوانند حداقل از یک تا ده را بشمارند.
  • لازم است دانش آموزان درک نسبی از مفهوم جمع و تفریق داشته باشند.
  • آشنایی حدودی نوآموزان با اندازه ها و بزرگتر یا کوچکتر بودن نیز اهمیت بالایی دارد.

ویژگی های کاربرگ ریاضی پیش دبستانی مناسب

تا به اینجا با اهمیت استفاده از کاربرگ های ریاضی و کارایی آن ها برای آموزش مفاهیم مهم ریاضی به دانش آموزان پیش دبستانی پی برده اید. اما همه این موارد در کنار بهره گیری از یک کاربرگ مناسب نتیجه مطلوب را نتیجه خواهد داد. آیا می دانید یک کاربرگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟ برای آشنایی با تمامی ویژگی های یک کاربرگ ایده آل و مناسب لازم است موارد زیر را به طور کامل مطالعه نمایید.

ویژگی های یک کاربرگ ریاضی ایده آل برای مقطع پیش دبستانی
استفاده از تصاویر خوب و جذاب (ترجیحا رنگی)
دارا بودن تمرین های با سطح استاندارد و قابل فهم برگزیده
مرتب بودن سوالات از  سطح ساده به دشوار
متناسب بودن با موضوعات درسی و مفاهیم مهم
ترجیحا سوالات احتیاج به رنگ آمیزی داشته باشند

 

سوالات متداول

1- کاربرگ های ریاضی پیش دبستانی چیست؟

کاربرگ های ریاضی شامل تمرین های مناسب آموزش مفاهیم اولیه ریاضی به نوآموزان پیش دبستانی می باشند.

2- فایل کاربرگ های ریاضی پیش دبستانی از چه طریقی قابل دریافت اند؟

در همین مقاله، لینک دانلود تعدادی از این کاربرگ ها جهت دانلود والدین و مربیان قرار داده شده است.

3- کاربرگ ریاضی پیش دبستانی مناسب شامل چه ویژگی هایی است؟

مرتب بودن سوالات به ترتیب سختی، رنگی بودن سوالات، استفاده از تصاویر جذاب و کودکانه از جمله ویژگی های یک کاربرگ مناسب به شمار می روند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس