خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه کاهش مدت زمان خدمت سربازی به 14 ماه

کاهش مدت زمان خدمت سربازی به 14 ماه

کاهش مدت زمان خدمت سربازی به 14 ماه
کاهش مدت زمان خدمت سربازی به 14 ماه

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: حکم کاهش  مدت زمان خدمت سربازی با رعایت ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی و با اصلاحات صورت گرفته در چارچوب تدابیر ستادکل نیروهای مسلح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است و طبق آخرین مصوبۀ مجلس، میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه کاهش می یابد.

کاهش مدت زمان خدمت سربازی به 14 ماه

طبق گفته رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا در آبان ماه ۱۴۰۲، مدت زمان خدمت سربازان امریه، 3 ماه کاهش یافت. دوره خدمت سربازانی که در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه و سربازان غیر بومی هم از ۲۱ ماه به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرد و حداقل خدمت سربازی از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه رسید.

سید محسن دهنوی یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس در بهمن 1402 اشاره کرده بود که طی توافق ستاد کل نیروهای مسلح با رییس مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه، میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تأمین شده از سوی دولت اقدام خواهد کرد و با توجه به کاهش نیاز به سرباز و  استفاده از سربازان در جایگاه‌های تخصصی، میانگین خدمت سربازی کاهش خواهد یافت.

در 26 اسفندماه 1402 طی اظهاران سخنگوی شورای نگهبان،حکم کاهش مدت زمان خدمت سربازی با رعایت ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه