خانه کنکور کنکور ریاضی دی ماه 1401

کنکور ریاضی دی ماه 1401

ثبت نام کنکور ریاضی دی ماه 1401
کنکور ریاضی دی ماه 1401

آزمون کنکور سراسری یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین آزمون های تحصیلی هر فرد است که آینده تحصیلی و شغلی فرد به آن بسنگی دارد. دانش آموزان و محصلین پس از کسب دیپلم برای ورود به دانشگاه های کشور با توجه به رشته تحصیلی خود می توانند در یکی از آزمون های ورودی دانشگاه گنکور سراسری شرکت نمایند. دانش آموزانی که در رشته تحصیلی ریاضی مشغول به تحصیل بوده اند می توانند در کنکور ریاضی شرکت کرده و شانس خود را برای ورود به رشته و دانشگاه مورد نظر خود امتحان کنند.

به دلیل اهمیت این آزمون و تاثیر غیر چشم پوشی این آزمون در زندگی فرد، داوطلبین باید با آگاهی جامع و کامل از چگونگی این آزمون برای ان اقدام نمایند تا بتوانند نتیجه بهتری را از آن خود نمایند. از این رو در ادامه مقاله مهمترین و ضروری ترین اطلاعاتی که داوطلبین باید از آن آگاه باشند، ذکر شده است.

تغییرات اعمال شده بر کنکور ریاضی دی ماه 1401

در سال جاری آزمون کنکور سراسری با تغیراتی رو به رو بوده است که نحولات عظیمی را در روند برگزاری و قبولی داوطلبین در پی داشته است. آزمون ورودی سال 1402 با دو آزمون در زمان های مختلف انجام می پذیرد که اولین دوره آن در دی ماه سال ۱۴۰۱ انجام ی شود و دوره دوم مانند روال سابق در تیرماه سال 1402 انجام می شود.

تغییرات کنکور 1402 محدود به دو نوبتی شدن آزمون ورودی کنکور نبوده و تغییرات دیگری را نیز شامل می شود که حذف دروس عمومی از کنکور از مهمترین آن ها می باشد. به این معنا که داوطلبین شرکت در رشته های مختلف، در آزمون کنکور، فقط با سوالات دروس اختصاصی مواجه خواهند شد و دروس عمومی به صورت ضریب سوابق تحصیلی تاثیر خود را بر روی قبولی نهایی داوطلب خواهد گذاشت.

با حذف دروس عمومی از آرمون کنکور، اهمیت و تاثیر معدل نهایی شرکت کنندگان بر قبولی نهایی، بیشتر شده و به ۴۰ درصد رسیده است، که این امر به منظور ایجاد شور رقابت در دوران تحصیل دبرستان و مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان در نظر گرفته شده است و همچنین بار روانی و فشار اطلاعاتی آزمون کنکور را کم کرده و شرکت کنندگان با دغدغه و استرس کمتری در این آزمون شرکت خواهند کرد.

جدول تغییرات کنکور سراسری 1402 
تاثیر قطعی سوابق تحصیلی
 حذف دروس عمومی
برگزاری دو کنکور در سال
 حذف زیر گروه ها

زمان بندی کنکور ریاضی دی ماه 1401

داوطلبین شرکت در آزمون کنکور سراسری از زمان تصمیم گیری به شرکت در آزمون و دریافت نتیجه باید مراحل بسیاری را طی نمایند که هر یک از این مراحل زمان و مهلت خود را داشته و در صورت عدم انجام در زمان مقرر، داوطلب از ادامه روند محروم شده و امکان شرکت در آزمون و یا پذیرش در دانشگاه نخواهد داشت.

زمان ثبت نام 

یکی از مهمترین مراحل شرکت در آزمون سراسری کنکور، ثبت نام در آزمون است که زمان و شرایط آن توسط سازمان سنحش تاریخ مشخصی برای آن در نظر گرفته می شود و در سایت سازمان سنجش به منظور آگاهی داوطلبین اعلام می شود. هر ساله به منظور کمک به ثبت نام افرادی که نتوانسته اند در مهلت اولیه ثبت نام خود را کامل نمایند، سازمان سنجش مهلت ثبت نام کنکور سراسری را تمدید کرده تا افراد مذکور از شرکت در آزمون محروم نشوند.

زمان ثبت نام کنکور تجربی دی ماه 1401
عنوانتاریخ
زمان ثبت نام اولیه8 تا 14 آبان ماه 1401
تمدید مهلت ثبت نامتا 18 آبان ماه 1401
تمدید مهلت نهایی ثبت نام22 آبان ماه 1401 از ساعت 8 صبح الی 17 بعد از ظهر

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبن برای شرکت در آزمون کنکور، پس از ثبت نام نیازمند پرینت و در دست داشتن کارت ورود به جلسه هستند که این کارت حاوی اطلاعات هویتی داوطلبان و مجوز ورود به آزمون می باشد. طبق اعلامیه سازمان سنجش این کار از تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ الی ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنحش قرار گرفته و ثبت نام کنندگان می توانند با مراجعه به سایت مربوطه کارت ورود خود را مشاهده و پرینت نمایند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه
عنوانتاریخ
دریافت کارت ورود به جلسه25 الی 28 دی ماه 1401

زمان برگزاری 

آزمون کنکور سراسری در ۵ زیرگروه آزمایشی در طول مدت ۲ روز برگزار می شود که زمان برگزاری کنکور ریاضی سال ۱۴۰۱ در تاریخ جمعه، ۳۰ دی ماه در نوبت صیح می باشد که داوطلبین باید با در دست داشتن کارت ورود به جلسه در زمان مشخص شده در حوزه امتحانی خود حاضر شوند.

زمان اعلام نتایج اولیه 

در حال حاضر زمان اعلام نتایج اولیه کنکور  از حانب سازمان سنجش اعلام نشده است اما با توحه به روند هر ساله، یه طور معمول نتیجه نهایی یک ماه پس از انتشار کارنامه اولیه در اختبار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به پیج اینستاگرام کنکور ایران مشاوره مراجعه نمایید.

زمان انتخاب رشته 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کنندگان آزمون دی ماه سال ۱۴۰۱ به همراه شرکت کنندگان تیز ماه سال 1402 می باشد و در حال حاضر زمان مشخصی برای آن مشخص نشده است اما با توجه به سال های گذشته می توان زمان آن را در اواخر مرداد ماه پیش بینی نمود.

نحوه ثبت نام در کنکور تجربی دی ماه 1401

برای ثبت نام در کنکور سراسری دی ماه 1401، متقاضیان واجدالشرایط یا در دست داشتن مدارک لازم می توانند به سایت سازمات سنجش مراجعه کرده و بر طبق توضیحات زیر ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  شده و از ستون سمت راست لینک “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  •  پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که در آن باید بر روی  “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402 (دوره اول دی ماه 1401)” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • شرکت در کنکور سراسری دارای هزینه می باشد که شما به منظور پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری باید بر روی “خرید سریال ثبت نام” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • در این بخش گزینه مشخض شده را انتخاب و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

  •   پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که در آن باید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • پس از آن شماره پرداخت نمایش داده شده خود را یادداشت نمایید و تیک تایید را زده و بر روی “ادامه روند پرداخت” بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • در مرحله بعد شما وارد درگاه بانکی شده که با وارد کردن اطاعات کارت خود و داشتن رمز دوم و زدن گزینه “پرداخت”، می تواند پرداخت خود را به انجام برسانید.

مرحله هفتم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • سپس به صفحه اول سامانه ثبت نام برگردید و بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • سریال ثبت نام 12 رقمی که در مراحل قبل دریافت نموده اید را در کادر مشخص شده وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

مرحله نهم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که باید اطلاعات هویتی و سوابق تحصیلی ونوع مدارک خود را در آن وارد نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات و درج عکس خود، بر روی دکمه بررسی و مشاهده را فشار دهید.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ریاضی دی ماه 1401

داوطلبن شرکت در آزمون سراسری، به منظور ثبت نام و شرکت در آزمون کنکور نیازمند مدارکی نیز می باشند که این مدارک به دو گروه مدارک هویتی و مدارک تحصیلی تقسیم بندی می شود که در جدول زیر به تفکیک ذکر شده است.

مدارک هویتی لازم برای ثبت نام در کنکور ریاضی دی ماه 1401
شناسنامه و کارت ملی
عکس پرسنلی تمام رخ داوطلب
مشخصات محل سکونت داوطلب
اطلاعات مربوط به تایید سهمیه
کد وضعیت نظام وظیفه آقایان
کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
سریال کارت اعتباری ثبت نام
تشکیل پرونده داوطلبان معلول
تکمیل فرم شماره یک
تکمیل فرم شماره دو
مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام در کنکور ریاضی دی ماه 1401
یکی از مدارک تحصیلی (دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم 4 ساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، کاردانی، سطح یک حوزه)
کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم
کد سوابق تحصیلی دیپلم برای داوطلبان نظام جدید
معدل کل دیپلم
معدل کتبی دیپلم

دفترچه ثبت نام کنکور تجربی دی ماه 1401

داوطبین می توانند برای آگاهی از شرایط و قوانین کنکور ریاصی دی ماه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مراحعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند. داوطلبین می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری دی ماه را از لینک زیر دانلود کرده و مطالعه نمایند.

شرایط ثبت نام در کنکور ریاضی دی ماه 1401

ثبت نام در کنکور سراسری دی ماه دارای شریط و قوانیی می باشد که این قوانین به دو زیر گروه قوانین و شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی می شود که در جداول زیر به تفکیک ذکر شده است.

شرایط عمومی 

شرایط ثبت نام در کنکور ریاضی دی ماه 1401
شرایط عمومی
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی
نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
عدم سوء پیشینه کیفری
عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
عضو نبودن داوطلب در سازمان های غیر قانونی و فراماسونری

شرایط اختصاصی 

شرایط ثبت نام در کنکور ریاضی دی ماه 1401
شرایط عمومی
  • داشتن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی ( مربوط به نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی)
  • دیپلم نظام آموزشی جدید 3.3.6 (در یکی از شاخه های نظری، فنی حرفه ای یا کاردانش)
  • دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم (نظری یا هنرستان)
  • داشتن یکی از مدارک کاردانی (فوق دیپلم)
مدرک سطح یک حوزوی برای طلاب (طلاب فقط در کنکور سراسری انسانی می توانند شرکت کنند.)
داشتن کارت معافیت برای آقایان

منابع کنکور تجربی دی ماه 1401

برای موفقیت در کنکور سراسری یکی از مواردی که باید به آن توجه بسیار شود، اطلاع از منابع کنکور است که با توجه به آن ها فرد متقاضی بتواند با آمادگی بهتری در آزمون شرکت نماید. به همین منظور لیستی از بهترین منابع موجود برای کنکور ریاضی، در جدول زیر برای داوطلبین شرکت در کنکور ریاضی در نظر گرفته شده است.

بهترین منابع کنکور سراسری ریاضی 1402
مشاهده بهترین منابع کنکور ریاضی 1402

(جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

حذفیات کنکور تجریی دی ماه 1401

هر ساله قبل از برگزاری آزمون، برای برخی از رشته ها لیستی از حذفیات توسط سازمان سنحش اعلام می شود که این امر کمک می کند که شرکت کنندگان وقت خود را صرف مطالب و مباحث حذف شده نکرده و تمرکز خود را بر روی موارد دیگر بگذارند. این لیست شامل تمامی رشته ها نبوده و هر ساله تمامی رشته ها دارای حذفیات نمی باشند.

انتخاب رشته کنکور ریاضی دی ماه 1401

پس از اعلام نتیجه اولیه در اواخر مرداد ماه، داوطلبین باید به سایت سازمات سنجش مراجعه کرده و  با توجه به کارنامه و علایق خود انتخاب رشته خود را به انجام برسانند. داوطلین می توانند به این منظور حداکثر 150 کد رشته را انتخاب نمایند. برای انتخاب رشته کنکور ریاضی می توانید به روش زیر اقدام نمایید.

  • ایتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور سراسری

  •  سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402” ضریه بزنید

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور سراسری

  •  موارد گفته شده در صفحه جدید را کامل خوانده و سپس تیک “اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 را مطالعه نموده ام” را انتخاب کرده و پس از آن بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • یکی از سه روش را انتخاب نمایید و اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و بر روی “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور سراسری

  •  در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور سراسری

  •  در صفجه جدید با توجه به کارنامه و علایق خود، کد رشته محل های مورد نظر را وارد کرده سپس تایید نهایی را فشار دهید.مرحله ششم انتخاب رشته کنکور سراسری

محتویات دفترچه سوالات کنکور ریاضی دی ماه 1401

برای تسلط بهتر و کسب نتبجه بهتر در آزمون کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ بهتر است متقاضیان با تعداد سوالات و زمان بندی در نظر گرفته شده برای این آزمون آشنا شده و برنامه ریزی خود را بر طبق آن به انجام برسانند. تعداد سوال و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور ریاضی به آن در جدول زیر قید شده است

محتویات دفترچه کنکور ریاضی دی ماه 1401
شماره دفترچهدروستعداد سوالاتمدت زمان پاسخگوییمجموع سوالات و زمان پاسخگویی
دفترچه شماره یکریاضی4070105 سوال در مدت 145 دقیقه
دفترچه شماره دوفیزیک3545
شیمی3030

دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی دی ماه 1401

هر ساله چند روز پس از برگزاری آزمون سراسری، دفترچه سوالات کنکور به همره پاسخنامه آن در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. شرکت کنندگان کنکور همان سال می توانند با مراجعه به سوالات و پاسخنامه آن به طور حدودی از وضعیت خود آگاه شده و همچنین داوطلبین سال های آینده نیز می توانند از آن سوالات به عنوان نمونه سوال استفاده نمایند.

سوالات کنکور ریاضی داخل کشور (به محض انتشار لینک فوق فعال می شود.)

پاسخنامه کنکور ریاضی داخل کشور (به محض انتشار لینک فوق فعال می شود.)

سوالات کنکور ریاضی خارج کشور (به محض انتشار لینک فوق فعال می شود.)

پاسخنامه کنکور ریاضی خارج کشور (به محض انتشار لینک فوق فعال می شود.)

 

سوالات متداول

1- زمان برگزاری آزمون کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ چه تاریخی است؟

زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری ریاضی دی کاه ۱۴۰۱ صبح روز جمعه، ۳۰ دی ماه می باشد.

2- آیا کنکور ریاضی دارای حذفیات بوده است؟

کنکور ریاضی نیز دارای حذفیاتی بوده است که فایل آن در مقاله قرار داده شده است.

3- تاریخ انتخاب رشته کنکور دی ماه ۱۴۰۱ چه زمانی می باشد؟

شرکت کننندگان آزمون کنکور دی ماه ۱۴۰۱ به همراه شرکت کنندگان آزمون تیر ماه ۱۴۰۲، انتخاب رشته خود را در مرداد ماه انجام خواهند داد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور