خانه کنکور آیا کنکور نظام قدیم برای سال 1401 تمدید می شود؟

آیا کنکور نظام قدیم برای سال 1401 تمدید می شود؟

کنکور نظام قدیم سال 1401
کنکور نظام قدیم 1401

اکثر دانش آموزان پس از پایان تحصیلات خود در دوره دوم متوسطه، علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد می باشند. سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون ورودی کلیه دانشگاه های کشور و همچنین انتشار اخبار مربوط به آن را بر عهده دارد و متقاضیان در صورت دارا بودن تمامی شرایط شرکت در کنکور، می توانند شانس خود را جهت تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود امتحان کنند. اما همان طور که می دانید به موجب تغییر نظام آموزشی در سال های اخیر داوطلبان به دو گروه نظام قدیم (5 – 3 – 4) و جدید (6 – 3 – 3) تقسیم شده اند.

به علت وجود تفاوت در منابع کنکور در این دو گروه، سازمان سنجش آموزش در سال های 98 و 99 دو آزمون مجزا برای هر دو گروه آموزشی نظام قدیم و جدید برگزار کرد. کنکور سال 98 به این صورت بود که سوالات هر دو گروه بین تمامی شرکت کنندگان در جلسه امتحان تقسیم شد و گروه های آموزشی نظام قدیم و نظام جدید می بایست به تمامی سوالات مربوط به هر دو نظام آموزشی پاسخ می دادند اما در سال 99 انتخاب پاسخگویی به هر یک از سوالات این دو گروه به داوطلبان سپرده شد. در نتیجه متقاضیان می بایست قبل از شرکت در آزمون و همزمان با ثبت نام کنکور سراسری، نظام آموزشی مورد نظر خود را انتخاب می کردند. طبق اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش قرار بر این بود که این روند، حداکثر تا سه سال و تا پایان سال تحصیلی 1400 ادامه یابد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا تمدید و تکرار کنکور نظام قدیم در سال 1401 نیز وجود دارد؟

سوالات کنکور سراسری سال 1401 برای داوطلبان تمامی گروه های آزمایشی، تنها از کتاب های درسی گروه آموزشی نظام جدید طراحی خواهد شد.

آیا امکان تمدید کنکور نظام قدیم وجود دارد؟

متقاضیان شرکت در آزمون گروه آموزشی نظام قدیم به علت ایجاد تغییرات در کتاب های درسی نظام جدید همچنان خواستار تکرار کنکور در نظام آموزشی مربوط به خود می باشند اما طبق آخرین اخبار منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوالات مربوط به تمدید کنکور نظام قدیم، شیوه برگزاری کنکور سراسری تغییر خواهد کرد و با توجه به محتوای این بیانیه، درخواست داوطلبان برای تمدید کنکور نظام قدیم 1400 و بعد از آن توسط رئیس سازمان سنجش رد شده و کنکور 99 آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بوده است. بنابراین تمامی داوطلبان تنها قادر به شرکت در یک نظام آموزشی که همان نظام جدید است، می باشند.

اما به علت درخواست های فراوان داوطلبان برای تکرار کنکور نظام قدیم در سال 1400 و با توجه به روند برگزاری این آزمون سرنوشت ساز در سال های گذشته، تمدید آن  امکان پذیر است؛ به همین علت به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای دریافت آخرین اخبار مربوط به تمدید یا عدم تمدید کنکور نظام قدیم، عضو کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره شوید، تا در اسرع وقت از تمامی اخبار پیرامون کنکور نظام جدید و قدیم مطلع شوید.

لازم به ذکر است که به علت تغییر نظام آموزشی، هر ساله شاهد تغییرات چشمگیری در کتاب های درسی می باشیم که این تغییرات شامل حذفیات کنکور سراسری و مطالب اضافه شده نیز می باشد. همچنین داوطلبان باید بدانند که بهترین منابع کنکور همان کتاب های درسی هستند اما علاوه بر برنامه ریزی کنکور برای مطالعه منابع درست سال تحصیلی مربوط به خود، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین منابع کنکور برای موفقیت در کنکور سراسری 1401 بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایند.

 

سوالات متداول

1- آیا کنکور نظام قدیم برای سال 1400 برگزار می شود؟

خیر، با توجه به بیانیه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور 99 آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بوده است.

2- آیا برگزاری آزمون کنکور نظام قدیم برای سال 1400 تمدید می شود؟

خیر، طبق آخرین اخبار دریافتی از سازمان سنجش و آموزش کشور، کنکور 1400 تنها مطابق با منابع نظام جدید برگزار خواهد شد.

3- منابع کنکور سراسری 1400 کدام است؟

با توجه به اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، منابع کنکور سال 1400، تنها کتاب های درسی نظام آموزشی جدید می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور