خانه کاردانی به کارشناسی اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

راهنمای اعتراض به نتایج کاردانی به کارشناسی 1402
اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

داوطلبان دارای مدرک کاردانی که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع لیسانس ادامه دهند، در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ شرکت کرده و پس از مدتی نتایج آن را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت می کنند. پذیرفته شدگان این آزمون می توانند در مهلت تعیین شده به ثبت نام در رشته محل قبولی بپردازند. داوطلبانی که با مشاهده نتیجه اکتسابی خود متوجه وجود خطایی در آن شوند، امکان دارند از فرصتی که به طور معمول این سازمان در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده نموده و تقاضای بررسی مجدد داشته باشند. اکنون با این پرسشش مواجه هستیم که نسبت به چه مواردی از نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 می توان اعتراض کرد؟

اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی به صورت غیرحضوری از طریق سیستم خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

زمان اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

معمولا یک ماه پس از برگزاری کنکور کارشناسی ناپیوسته، نتایج آن بر روی سایت ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی قرار می گیرد. در کارنامه علمی این آزمون، اطلاعاتی مانند درصدهای مکتسبه در دروس مختلف، نمره کل، کد رشته های انتخابی داوطلب، آخرین رتبه قبولی هر یک از کد رشته ها و … درج شده است. متقاضیانی که نسبت به هرکدام از موارد نام برده معترض باشند، به مدت یک هفته فرصت دارند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه خود را اعلام نمایند.

لازم به ذکر است چنانچه شرکت کنندگان در زمانی خارج از مهلت تعیین شده و یا از طریقی دیگر اقدام به انجام این فرآیند نمایند، به تقاضای آن ها ترتیب اثر داده نخواهد شد. با توجه به این که هنوز زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ اعلام نشده است، نمی توان تاریخ دقیق ثبت درخواست بررسی مجدد داوطلبان را پیش بینی کرد. توصیه می کنیم با پیوستن به کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از تازه ترین اخبار پیرامون این مبحث مطلع شوید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

در سال های اخیر و به ویژه پس از پیدایش ویروس کرونا، شیوه مراجعه حضوری داوطلبان به سازمان سنجش جهت اعلام درخواست ها و اعتراضات به روش غیرحضوری تغییر یافته است و لذا متقاضیان در صورت لزوم می توانند با توجه به راهنمای زیر با این سازمان در ارتباط باشند.

  • به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی darkhast.sanjesh.org مراجعه نموده و از قسمت “فرم ها” بر روی گزینه “درخواست، اصلاح و بررسی” کلیک نمایید.

مرحله اول اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

  • در مرحله بعد، لازم است اطلاعات خواسته شده (شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیک) را در کادرهای نشان داده شده وارد نموده و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله دوم اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

  • سپس کد اعتبار سنجی ارسال شده به تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله سوم اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

  • اکنون می توانید به تکمیل اطلاعات فرم موجود در بخش “درخواست کننده” بپردازید و متن درخواست خود را با رعایت نکات گفته شده تنظیم نمایید. پس از این که مستندات و مدارک لازم را در قسمت پایین این فرم بارگذاری نمودید، کلید “ذخیره و ثبت درخواست” را بفشارید.

مرحله چهارم اعتراض به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

توجه 1: صرفا در صورتی که اعتراض ثبت شده منطقی و قابل قبول باشد، درخواست داوطلب مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت.

توجه 2: پس از این که تقاضای داوطلب به ثبت رسید، یک شماره نامه و یک کدرهگیری از طریق پیام کوتاه برای وی ارسال می شود که به وسیله این اطلاعات، می تواند به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org مراجعه نموده و آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.

بعد از اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ داوطلبانی که در هیچ یک از رشته محل های انتخابی پذیرفته نشده یا در رشته ای پذیرفته شده باشند که علاقه ای به ادامه تحصیل در آن ندارند، می توانند در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی با شرکت در آن شانس خود را مجددا برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود امتحان کنند.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می توان نسبت به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ اعتراض نمود؟

در حال حاضر زمانی برای انجام این فرآیند اعلام نشده است اما به محض انتشار اطلاعیه های مربوطه، اخبار آن در کانال مشاوره تحصیلی به اشتراک گذاشته می شود.

2- از چه طریقی می توان نسبت به نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ اعتراض ثبت نمود؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش به نشانی darkhast.sanjesh.org به ثبت اعتراض خود بپردازند.

3- متقاضیان نسبت به چه مواردی از کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۲ می توانند درخواست بررسی مجدد داشته باشند؟

افراد می توانند نسبت به مواردی از مندرجات کارنامه خود از قبیل درصدهای مکتسبه در دروس مختلف، نمره کل، کد رشته های انتخابی داوطلب و ... اعتراض خود را اعلام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. Amir

    سلام. متاسفانه توی کارنامه متوجه شدم که محل فارغ التحصیلی من اشتباه وارد شده و به همین دلیل، امتیاز دانشکده فارغ التحصیلی من به نمره موثر اضافه نشده و الویت انتخابی اولم قبول نشدم. امکانش هست با اعتراض زدن، این مورد اصلاح بشه و اولین الویتم قبول شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      با سیستم پاسخگویی سایت سنجش در ارتباط باشید.

  2. معصومه فیاضی

    سلام من سهمیه داشتم و الان زده سهمیه آزاد باید چکار کنم چرا اینجوری نوشته شده ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، میتوانید از طریق سایت سنجش درخواست بررسی مجدد را دهید.

  3. حسین

    سلام وقتتون بخیر.اینکه میگن کنکوره کاردانی به کارشناسی نرم افزار برداشته شده حقیقت داره؟

  4. somay

    سلام سلام
    ببخشید ی سوال داشتم
    برای کسی که کاردانی تربیت بدنی خونده و کارشناسی بخواد گرافیک بخونه باید چیکار کنه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

دریافت مشاوره