خانه کارشناسی ارشد اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

یکی از پر طرفدارترین آزمون ها، کنکور کارشناسی ارشد می باشد که هر ساله داوطلبان زیادی در آن با یکدیگر به رقابت می پردازند. پس از این که نتایج کنکور ارشد سراسری اعلام می شود، تعدادی از متقاضیان به مندرجات کارنامه خود معترض اند که سازمان سنجش آموزش کشور برای رفاه حال این دسته از افراد امکان ثبت درخواست اعتراض را در سایت خود به آدرس sanjesh.org فراهم کرده است.

 

به طور معمول همزمان با اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و یا چند روز پس از آن لینک اعتراض به مواردی همچون عدم اعمال سهمیه ها، اشتباه در محاسبه درصدهای دروس، اولویت بندی نادرست رشته ها و… در سیستم پاسخگویی سایت مذکور فعال می گردد. توجه داشته باشید که تقاضای خود را با دلایل منطقی و مستند ارسال کنید، چرا که به درخواست های نامعقول ترتیب اثر داده نمی شود.

داوطلبان می توانند پس از فعال شدن لینک نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعتراض خود را نسبت به این فرآیند ثبت نمایند.

زمان اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبان می بایست در بازه زمانی که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود نسبت به اعتراض به نتایج خود اقدام نمایند که البته این فرآیند برای کنکور کارشناسی ارشد در دو نوبت پس ازاعلام نتایج اولیه و بعد از اعلام نتایج نهایی صورت می گیرد.

زمان اعتراض به نتایج اولیه

همان طور که گفته شد، پس از انتشار نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد یک سری از متقاضیان به نتیجه حاصل شده معترض اند. برای ثبت اعتراض خود بایستی در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با انتخاب نوع درخواست خود اقدامات لازم را به انجام برسانید. زمان ثبت اعتراض به نتایج ارشد سال 1403 هنوز مشخص نیست اما سال گذشته این فرآیند در نیمه دوم خرداد ماه انجام شد. برای این که در اسرع وقت از زمان اعتراض به نتایج اولیه مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام کارشناسی ارشد عضویت داشته باشید.

زمان اعتراض به نتایج نهایی

برای اعتراض به نتایج نهایی نیز باید در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد اقدامات مربوطه را در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به آدرس request.sanjesh.org به انجام برسانید. در واقع بازه زمانی دقیقی برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام نشده است ولیکن داوطلبان می توانند پس از فعال شدن لینک اعلام نتایج، اعتراض خود را از طریق سایت سنجش به ثبت برسانند.

موارد قابل اعتراض به نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1403

احتمال بروز اشتباه در کارنامه اولیه داوطلبان بسیار کم است اما در صورت وجود خطا، سازمان سنجش آن را مجددا بررسی خواهد کرد. سه مورد از اشتباهاتی که می توانید نسبت به آن ها اعتراض نمایید، شامل خطا در اعمال سهمیه های کنکور ارشد، محاسبه نادرست درصدها و درج اطلاعات نادرست سوابق تحصیلی می باشد که در ادامه در رابطه با هر کدام توضیحات لازم ارائه شده است.

اشتباه در اعمال سهمیه ها

سهمیه هایی که در نتایج این آزمون موثراند، شامل سهمیه رزمندگان، ایثارگران و… می باشند که برای اعمال هر یک از آن ها باید در زمان ثبت نام کنکور ارشد سراسری بند مربوطه را فعال نمایید. داوطلبانی که مشمول یکی از سهمیه های موثر و نام برده در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سراسری هستند ولی در کارنامه آن ها این امتیاز اعمال نشده و یا به اشتباه اعمال شده است، می توانند اعتراض خود را همراه با مستندات و مدارک لازم ارسال کنند.

اشتباه در محاسبه درصدها

چند روز پس از زمان برگزاری کنکور ارشد سراسری پاسخ برگ سوالات در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود. متقاضیانی که نسبت به درصدهای دروس کارنامه خود اعتراض دارند، می توانند آن ها را با پاسخ برگ سوالات مقایسه نمایند. در صورتی که در محاسبه درصدهایشان اشتباهی مشاهده کردند، می بایست نسبت به تصحیح آن ها و ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

اشتباه در درج سوابق تحصیلی

میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد را نمی توان نادیده گرفت و این تاثیر به اندازه ای است که تا 20 درصد می تواند احتمال قبولی داوطلب را افزایش دهد اما چنانچه در کارنامه داوطلبان سوابق تحصیلی آن ها از جمله معدل مقطع کارشناسی اشتباه درج شده باشد، متقاضیان حتما باید برای رفع آن اقدامات لازم را به انجام برسانند. البته امکان اصلاح این اشتباه از جانب خود فرد وجود دارد، به این صورت که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد فرصتی در اختیار آن ها قرار داده می شود تا بتوانند معدل خود را ویرایش نمایند.

 

توجه: اگر داوطلبی اعتراض خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کند، نباید تا مشخص شدن نتیجه آن فرآیند انتخاب رشته خود را به تاخیر بیاندازند. چرا که با پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد حتی اگر پاسخ اعتراضات شما مثبت هم باشد، دیگر امکان ثبت کد رشته محل های خود را در سایت نخواهید داشت.

موارد قابل اعتراض به نتایج نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبانی که نمره قابل قبول در آزمون کتبی کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در بازه زمانی مشخص، پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. با اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری و انتشار کارنامه نهایی، ممکن است بعضی از متقاضیان به دلیل اولویت بندی نادرست از رشته محل پذیرفته شده خود رضایت نداشته باشند.

 

نکته: توجه داشته باشید به هیچ عنوان اعتراضی با عنوان «اشتباه در انتخاب رشته» وجود ندارد و به اعتراضی به این شکل رسیدگی نخواهد شد.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1403

ثبت تمامی اعتراضات در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد و یا در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد‏، لذا از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری نمایید. در ادامه مطلب، نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش را ذکر کرده ایم.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شوید و عبارت “ارسال درخواست” را انتخاب نمایید.

ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک نمایید.

مرحله دوم ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • چنانچه از قبل در سامانه عضویت دارید، گزینه “ورود به سیستم” و در غیر اینصورت گزینه “عضویت در سایت” ا انتخاب نمایید.

مرحله دوم اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی 1401

  • اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و پس از فعال کردن تیک موافقت با قوانین آیکون “تایید” را لمس نمایید.

مرحله سوم اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی 1401

  • ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه درج کرده و در پایان کلید “ورود” را فشار دهید.

مرحله چهارم اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی 1401

  • از منوی سمت راست صفحه مورد “درخواست جدید” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی 1401

  • نوع و سال آزمون را در کادر های مرتبط با هر کدام وارد کرده و در نهایت کلید “جستجو” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی ماه

  • مشکل و یا اعتراض خود را به طور کامل درج کرده و گزینه “تایید” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی ماه

در زمان انتشار کارنامه کارشناسی ارشد گزینه “اعتراض به نتیجه قبولی” در این سیستم فعال می باشد. همچنین کلید “درخواست بررسی اولویت های بعدی” در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری نیز فعال است که داوطلبان با انتخاب آن باید کد 5 رقمی رشته محل انتخابی را در کادر مقابل وارد نمایند. توصیه می کنیم که پیش از وارد نمودن کد حتما کارنامه نهایی را به دقت بررسی کرده و انتخابی که احتمال قبولی در آن زیاد است، وارد کنید، در غیر این صورت شانس موافقت با درخواست شما پایین می باشد.

 

پس از اینکه درخواست خود را مبنی بر اعتراض به نتایج کنکور ارشد سراسری در سایت سازمان سنجش به ثبت رساندید، کد رهگیری و شماره نامه از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) و یا شماره همراهی که در زمان ساخت حساب کاربری در سایت مذکور وارد کرده اید، ارسال می شود. داوطلبان باید برای پیگیری درخواست خود به پورتال رهگیری مکاتبات این سازمان به آدرس rahgiri.sanjesh.org مراجعه نمایند. البته از سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش نیز می توانید از آخرین وضعیت اعتراض خود اطلاع یابید.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می توان اعتراض به نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را ثبت کرد؟

هنوز زمان ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد سال ۱۴۰۳ مشخص نیست.

2- آیا امکان ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نیز وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند علاوه بر نتایج اولیه، نسبت به نتایج انتخاب رشته کنکور ارشد نیز پس از فعال شدن لینک اعلام نتایج، اعتراض اینترنتی خود را ثبت نمایند.

3- اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

ثبت اعتراض به صورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org امکان پذیر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. قاسم

    سلام … من مجاز به انتخاب رشته بودم و انتخاب رشته کردم بنابر دلایل نامشخص مردود نتیجه اعلام شد مخوام اعتراض بزنم شماره پرونده مخواد از طریق سیستم ورود زدم حالا برای درخواست شماره پرونده چار کنم از طریق سامانه پاسخوگیی نمیاره

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شماره پرونده آزمون در زمان ثبت نام آزمون برای شما ارسال شده است.

  2. Yang er

    سلام … ‌رتبه اصلی من ۲۳۰ شد و اخرین سهمیه مجاز در دورههای روزانه و نوبت دوم ۴۲۷بود در رشته علوم و مهندسی محیط زیست… و من در انتخاب رشته فقط مرکز استان خودم رو زدم در هر دو دوره ( روزانه و شبانه) اما سنجش اعلام کرده مردود…؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شما می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام فرمایید.

  3. هادی حلفی

    باسلام من همه رادرست زدم درحد۵۵درصدبه بالا نسبت به نمرم اعتراض دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید با مراجعه به سایت سنجش و ورود به بخش سیستم پاسخگویی، درخواست خود را مبنی بر اعتراض به نتایج کنکور ثبت کنید.

  4. Saman

    سلام. من تاریخ ۲۱ شهریور درخواست بررسی الویت های بعدی رو دادم به سایت سنجش ولی هنوز هیچ جوابی ندادن و نوشته درخواست در صف بررسی.
    نمیدونید چقدر طول میکشه جواب بدن؟

  5. M

    با سلام من رتبم سیصدو خورده ای بود و با سهمیه شدم ۳۸ کارشناسی ارشد صنایع غدایی و انتخاب هام هم یکی تهران بود و زنجان و الان هیچکدوم رو قبول نشدم میخواستم ببینم چطور امکان داره که کسی با رتبه ۲۰۰ زنجان قبول شده و من نشدم پس سهمیه به دردم نخورده؟ الان امکانش هست یه شهر دیگه رو تو اعتراض بزنم و اونو قبول شم؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد