خانه کارشناسی ارشد کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش برای نشان دادن وضعیت تمام کسانی که بعد از اتمام انتخاب رشته، نتایج کنکور ارشد را دریافت نموده اند، کارنامه ای را به عنوان کارنامه سبز یا نهایی منتشر می کند. این کارنامه شامل تمام اطلاعات لازم در خصوص کد رشته هایی که داوطلبان در فرم انتخاب رشته خود درج کرده بودند و همچنین آخرین رتبه قبولی هر کدام از کد رشته محل ها می باشد. با توجه به توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد، داوطلبان می توانند از قبولی یا عدم قبولی خود در سایر کد رشته ها نیز مطلع شوند و در صورت امکان با استفاده از آن جهت تغییر رشته اقدام نمایند.

 

✅ لینک مستقیم دریافت کارنامه سبز کنکورکارشناسی ارشد ۱۴۰۳

(به محض انتشار کارنامه، لینک فعال می شود.)

لینک مستقیم کارنامه سبز ارشد

 

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد 1403 در دهه اول شهریور ماه منتشر خواهد شد.

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد 1403

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد همه ساله یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند از جزئیات پذیرش یا عدم پذیرش خود در رشته های انتخابی، مطلع شوند. انتشار این کارنامه در سال ۱۴۰۳ نیز به همین روال بوده و با توجه به زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری در دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳، کارنامه سبز نیز در همین زمان از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. برای اطلاعات از آخرین اخبار در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور ارشد می توانید در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبان برای دریافت کارنامه سبز کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می بایست با استفاده از اطلاعات لازم و مطابق مراحل زیر اقدام نمایند. برای ورود به سامانه و مشاهده کارنامه مورد بحث اطلاعاتی نظیر شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام و کدملی مورد نیاز است.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی پایین صفحه وارد بخش “کارشناسی ارشد” شوید.

کارنامه سبز ارشد 1

  • از قسمت اطلاعیه های آزمون کارشناسی ارشد گزینه “ساماه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 (اعلام نتیجه نهایی به همراه کارنامه نهایی)” را انتخاب نمایید.

کارنامه سبز ارشد 2

  • کلیک بر لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ (اعلام نتیجه نهایی به همراه کارنامه نهایی)”

کارنامه ارشد 3

  • آیکون “ورود به سیستم” را بفشارید.

کارنامه سبز ارشد 4

  • انتخاب یکی از روش های زیر و فشردن کلید “ورود” پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده.

کارنامه سبز ارشد 5

  • آیکون “مشاهده کارنامه نهایی” را بفشارید.

کارنامه سبز ارشد 6

  • در این مرحله می توانید کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد خود را مشاهده نمایید.

کارناه سبز ارشد 7

نکته: در صورتی که داوطلبان جهت ورود به پنل کاربری خود، شماره پرونده یا کد پیگیری خود را فراموش کرده باشند، باید با مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش کشور اقدام به بازیابی اطلاعات خود کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارسال درخواست برای بازیابی این اطلاعات، می توانید وارد لینک نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش شوید.

اطلاعات مندرج در کارنامه سبز کنکور ارشد 1403

اطلاعات درج شده در کارنامه سبز نتایج ارشد حاوی نکته ها و موارد زیادی است که جهت ارائه اطلاعات بیشتر داوطلبان منتشر می شود. این اطلاعات را به صورت کلی می توان در چند دسته بندی جداگانه توضیح داد که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

مشخصات و نتایج داوطلبان

در این بخش از کارنامه سبز، تمام اطلاعاتی که داوطلبان هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سامانه مربوطه وارد کرده اند، درج شده است. به طور کلی اطلاعات مندرج در این بخش شامل موارد زیر می باشد.

  • مشخصات هویتی داوطلب
  • سهمیه های نهایی و قبولی
  • کد رشته امتحانی اول و دوم
  • کد محل قبولی

توضیحات کارنامه نهایی (سبز) کنکور کارشناسی ارشد 1402

کد رشته های انتخابی، رتبه و آخرین رتبه قبولی در سهمیه

در این قسمت از کارنامه، 5 ستون جداگانه نمایش داده می شود که هر کدام از آنها بیانگر اطلاعت خاصی می باشند. نام هر کدام از ستون ها و اطلاعات درج شده در آنها به صورت زیر می باشد.توضیحات کارنامه نهایی (سبز) کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • ترتیب علاقه مندی: در این لیست ترتیب انتخاب داوطلبان و اولویت بندی آن ها با شماره نشان داده شده است.
  • کد رشته انتخابی: در این ستون نیز تمام رشته هایی که فرد در فرم انتخاب رشته خود درج کرده، قابل مشاهده است.
  • رتبه داوطلب: این رتبه پس از بررسی آن با تمامی افرادی که این کد رشته را انتخاب کرده اند، محاسبه می شود. در این رتبه، سهمیه نیز تاثیر داده شده و هر داوطلب با توجه به سهمیه خود دارای شرایط متفاوتی خواهد بود.
  • آخرین رتبه قبولی: هر کدام از رشته ها دارای ظرفیت خاصی می باشد و آخرین رتبه نیز بیانگر آخرین فردی است که از میان تمام انتخاب شدگان آن رشته در سهمیه مورد نظر قبول شده است.
  • نتیجه: در ستون نتیجه، با توجه به انتخاب هایی که بر اساس علاقه مندی داوطلب ثبت شده، بررسی هایی انجام شده است و اگر در هر یک از رشته های انتخابی، رتبه فرد از رتبه آخرین فرد قبولی کمتر باشد، آن رشته به عنوان محل قبولی او در نظر گرفته شده و با علامت * نشان داده می شود. اگر در این ستون به جای علامت ستاره، عدد درج شود، توضیحات لازم را باید در قسمت پایین صفحه مشاهده کرد.

تغییر رشته‌ با کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

انتشار کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سراسری جهت مشخص شدن وضعیت داوطلبان در سایر رشته هایی است که هنگام انتخاب رشته در فرم مربوطه وارد کرده اند. اطلاعاتی که این کارنامه به داوطلب ارائه می کند، وضعیت و رتبه قبولی فرد در هر کدام از کد لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری انتخابی می باشد. از این طریق می توان تشخیص داد که داوطلبان علاوه بر کد رشته قبولی خود در کدام رشته ها نیز شانس قبولی یا پذیرش را داشته اند.

 

برای مثال فرض می کنیم که فردی 60 کد رشته را در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 ارسال کرده است و با انتشار جواب کنکور ارشد در کد شماره 20 شرایط پذیرش را داشته و توانسته در این رشته پذیرش بگیرد. در اطلاعات درج شده توسط کارنامه سبز می توان اولویت های پذیرش کد رشته های 21 تا 60 را بررسی کرده و نمره آخرین نفراتی که در این رشته ها پذیرش شده اند را مشاهده کرد.

 

در صورتی که فرد داوطلب از رشته پذیرش شده خود ناراضی باشد و شرایط بهتری در مقایسه با آخرین فرد پذیرفته شده در اولویت های 21 تا 60 را داشته باشد، می تواند جهت تغییر رشته مورد نظر اقدام کند. برای تغییر رشته در این مرحله باید ابتدا در سایت سازمان سنجش، درخواست خود را ارسال و سپس موافقت دانشگاه مقصد و مبدا را کسب کرد. لازم به ذکر است ارائه کارنامه سبز به تنهایی برای تغییر رشته کافی نیست و در صورت عدم تایید پذیرش و نبودن ظرفیت در دانشگاه مقصد امکان انجام فرآیند تغییر رشته یا دانشگاه وجود ندارد. به علاوه در صورت لزوم داوطلب می تواند اقدامات لازم را جهت ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد به انجام رساند.

 

سوالات متداول

1- کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده، کارنامه سبز این آزمون در دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

2- برای مشاهده کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کرد؟

کنکور نهایی یا سبز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود.

3- آیا با استفاده از کارنامه سبز کنکور ارشد ۱۴۰۳ می توان جهت تغییر رشته اقدام کرد؟

در صورتی که مطابق کارنامه سبز امکان پذیرش در رشته دیگر را داشته باشید، با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد می توانید جهت تغییر رشته اقدام کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۸ نظر
  1. Javad

    سلام
    جواب کنکور فنی و حرفه ای کی میاد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر خبری مبنی بر اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه های فنی و حرفه ای در سایت سنجش منتشر نشده است.

  2. Zohreh

    اصلا بقیه کد رشته اعلام نشده در کارنامه

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد، فقط کد رشته ی قبولی به همراه رشته های انتخاب شده ی قبلی قابل مشاهده می باشند.

  3. زهرا

    سلام‌من ششمین اولویتم قبول شدم و الان توی کارنامه سبزم فقط کدهای قبلی بررسی شدن یعنی بعد از اولیت ششمم هیچ چیزی برام نمایش داده نشده تو کارنامه سبزم چرا؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      با توجه به قوانین و اطلاعیه ها کارنامه سبز طبق موارد و اطلاعیه های جدید مثل قبل نبوده و کد رشته های بعدی را بررسی نمی کند.

  4. فاطمه

    سلام وقت بخیر،چرا نمیشه همه انتخابهامونو ببینیم؟صرفا تا رشته قبولی رو میشه دید.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه نحوه انتشار کارنامه سبز نسبت به سال های گذشته تغییراتی داشته است؛ لذا امکان مشاهده تمامی انتخاب ها برای شما میسر نمی باشد.

  5. میلاد

    سلام و وقت بخیر
    بنده ارشد دانشگاه اصفهان قبول شدم ولی میخوام دانشگاه تبریز بخونم ،اگه تو کارنامه سبز برا دانشگاه تبریز قبول شده باشم میتونم برم تبریز ؟برا اصفهان الان ثبت نام کردم چطوری باید جابجا کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت انتشار کارنامه سبز نیاز است تا درخواست انتقالی خود را ارائه نمایید.

  6. رقیه

    سلام بنده چطور موافقت دانشگاه مقصد و مبدا رو کسب کنم ؟
    و اینکه یعنی رشته ای که قبول شدم رو دیگ ثبتنام نکنم منتظر نتیجه کارنامه سبز بمونم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، برای کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرایط استفاده از کارنامه سبز فراهم نشده است و شما بعد از گذراندن یک ترم از رشته ی قبولی، در صورت موافقت دانشگاه ها و داشتن شرایط علمی در رشته ی مورد نظر، می توانید برای تغییر رشته اقدام کنید.

  7. لطیف

    سلام ببخشید رشته مدیریت دولتی گرایش بودجه و مالیه عمومی روزانه محقق قبول شدم بنظرتون چطور رشته ای هست بخاطر برخی مسایل مجبور. شدم اولویت اول انتخابش کنم و قبول شدم اما کارشناسی خودم بازرگانی بود.ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود رشته مدیریت دولتی جز رشته های خوب و پرطرفدار است و دانشگاه محقق اردبیلی جز دانشگاه های عالی می باشد.

  8. لیلا

    سلام بنده الویت اولم قبول شدم ولی میخام کد رشته سوم رو قبول بشم با کارنامه سبز اگه رتبه خوبی اورده باشم میتونم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، اگر کارنامه سبز برای این دوره منتشر شود شما میتوانید از آن استفاده کنید.

  9. آرزو

    سلام .این استفاده از کارنامه سبز و زمان اعلامش برای ارشد آزاد هست یا فقط دولتی؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      کارنامه سبز آزمون کارشناسی ارشد در سال های گذشته صرفا برای انتخاب رشته سراسری منتشر می شده است.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد