خانه کارشناسی ارشد ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

نحوه ارسال درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1401
ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری ممکن است عده ای از داوطلبان نسبت به آن اعتراض داشته باشند که سازمان سنجش آموزش کشور امکانی را فراهم کرده تا این افراد بتوانند درخواست بررسی اشتباه در فرم انتخاب رشته خود را به ثبت برسانند. فرآیند اعتراض و بررسی دوباره نتایج انتخاب رشته ارشد در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت غیرحضوری امکان پذیر است.

معمولا بعد از اعلام نتایج لینک مربوطه در سیستم پاسخگویی سایت انتخاب رشته کنکور ارشد فعال می شود و داوطلبان می توانند از طریق آن درخواست خود را برای مواردی همچون اعتراض به نتیجه قبولی، به حدنصاب نرسیدن محل قبولی و تشکیل نشدن کلاس برای آن کد رشته محل و بررسی اولویت های بعدی ثبت نمایند.

بعد از اعلام نتایج نهایی متقاضیان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳را ثبت کنند.

زمان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

همان طور که گفته شد، بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و انتشار نتایج آن، تعدادی از داوطلبان به نتیجه به دست آمده معترض اند. سازمان سنجش با در نظر گرفتن اشتباهات احتمالی برای آسودگی خاطر این دسته از متقاضیان، امکان ثبت و ارسال اعتراض را در سایت خود به آدرس اینترنتی sanjesh.org فراهم می کند. بنابراین ارسال درخواست برای بررسی اشتباه در انتخاب رشته این آزمون الکترونیکی است و توصیه می شود که از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری نمایید.

تاریخ ثبت درخواست معمولا بلافاصله پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری به مدت 5 الی 7 روز می باشد. با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سراسری ۱۴۰۳ تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته دهه اول شهریور ماه در نظر گرفته شده و در همین حوالی است که زمان دقیق ثبت اعتراض نیز از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد  ایران مشاوره از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

توجه: لازم به ذکر است که به درخواست های ارسالی خارج از بازه زمانی مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

برای اعتراض به نتایج کنکور ارشد می بایست به صورت اینترنتی و در زمان مقرر اقدامات لازم را به انجام برسانید. توجه داشته باشید که ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش برای کنکور همان سال امکان پذیر می باشد که در ادامه مراحل آن ذکر شده است.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور تحت نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و از منوی تعبیه شده در سمت چپ گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب کنید.مرحله اول ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • با کلیک بر روی دکمه “عضویت در سایت” ابتدا نسبت به ساخت حساب کاربری خود اقدام نمایید. در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید، نیاز به طی نمودن این مرحله نخواهید داشت.
    مرحله دوم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • کادرهای مربوطه را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نموده و پس از تیک زدن عبارت درج شده در پایین صفحه، کلید “تایید” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • هم اکنون می توانید به مرحله دوم بازگشته و با انتخاب گزینه “ورود به سیستم” به سایت وارد شوید. پس از درج نشانی الکترونیکی و رمز ارسالی به همراه کد ملی در کادر های مربوطه گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • صفحه جدیدی نمایان می شود که باید بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • کادرهای مربوط به آزمون و سال را تکمیل کنید و پس از آن دکمه “جستجو” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • در این مرحله اگر در زمان مناسب و مقرر مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی گزینه “انتخاب” که مقابل عنوان بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی قرار دارد، کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

اکنون با مشخص کردن عنوان، موضوع و متن درخواست خود، آن را برای بررسی به سازمان سنجش ارسال کنید. پس از ارسال درخواست خود می توانید با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش نتایج آن را پیگیری نمایید.

به چه مواردی از انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توان اعتراض کرد؟

سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد محیا نموده تا بتوانند نسبت به مواردی مثل نتیجه قبولی، بررسی اولویت های بعدی فرم انتخاب رشته و… اعتراض و درخواست خود را به ثبت برسانند. برای هر یک از موارد فوق بخش جداگانه ای در نظر گرفته شده که با ورود به سیستم پاسخگویی و حساب کاربری خود می توانید متن تقاضانامه مربوط به آن را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که هر داوطلب می تواند در همه یا یکی از موارد ذکرشده، درخواست خود را ثبت نماید ولی نمی توان پیش بینی نمود که با کدام یک از درخواست های او موافقت خواهد شد.

اعتراض به نتیجه قبولی

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری برخی از داوطلبان به نتایج انتخاب رشته خود اعتراض دارند یا نقص هایی را در آن مشاهده می نمایند. این دسته از افراد می توانند با طی نمودن مراحلی که در قسمت قبل ذکر شد و انتخاب گزینه اعتراض به نتیجه قبولی، متن و عنوان درخواست خود را در سیستم اعلام کنند.

بررسی اولویت های بعدی

برخی از داوطلبان به دلیل انجام انتخاب رشته های کارشناسی ارشد سراسری نادرست، در رشته ای پذیرفته می شوند که علاقه ای به تحصیل در آن ندارند. این متقاضیان می توانند درخواست بررسی اولویت های بعدی فرم انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش مطرح نمایند. برای انجام این کار لازم است، کد رشته محل مورد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد بیابید و در کادر مربوط به ارسال درخواست ثبت کنید.

حدنصاب نرسیدن کد رشته محل پذیرفته شده

چنانچه تعداد پذیرفته شدگان یک رشته دانشگاهی به حدنصاب کافی نرسد، ممکن است کلاس آن برگزار نشود. در این صورت داوطلبان پذیرفته شده در آن رشته و دانشگاه می توانند نسبت به حدنصاب نرسیدن رشته محل پذیرفته شده اعتراض نمایند. احتمال داده می شود که برای حل این مشکل، دانشگاه جدیدی از سوی سازمان سنجش به داوطلب معرفی شود.

نکته:  برای پیگیری نتایج درخواست خود باید از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اقدام نمایید.

داوطلبانی که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را انجام داده و به نتایج آن اعتراض دارند، می توانند از طریق دو گزینه تعبیه شده در صفحه اول سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی به آدرس azmoon.org با عنوان “ارتباط با ما” و “ثبت درخواست الکترونیکی” نسبت به ارسال تقاضانامه خود اقدام نمایند. توصیه می کنیم که با دقت فراوان فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد را انجام دهید چرا که نمی توان به ثبت اعتراض و نتیجه گرفتن از آن خوش بین بود.

 

سوالات متداول

1- ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳در چه زمانی امکان پذیر است؟

در حال حاضر زمان دقیقی برای ثبت اعتراض منتشر نشده است اما بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳یعنی در دهه اول شهریور ماه فرآیند آن آغاز می شود.

2- برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد به چه سایتی باید مراجعه کرد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت درخواست خود در این زمینه اقدام نمایید.

3- فرآیند ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای چه مواردی است؟

به مواردی همچون نتیجه قبولی، به حدنصاب نرسیدن کد رشته محل قبولی و بررسی اولویت های بعدی می توان اعتراض نمود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. عاطفه

    سلام
    امسال میتونیم درخواست بررسی الویت های بعدی ارشد ۱۴۰۱ بدیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، جهت بررسی اولویت های بعدی خود، می توانید نسبت به ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد