خانه مشاوره تحصیلی اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی 1401

اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی 1401

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی 1401
اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی 1401

سازمان سنجش آموزش کشور معمولا همه ساله آزمونی تحت عنوان آزمون المپیاد علمی دانشجویی با هدف تخصیص امکانات و امتیازهایی به دانشجویان استعداد برتر در کشور برگزار می نماید. در صورتی که داوطلبان موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی مربوطه شوند، می توانند از تسهیلات آموزشی، خدمات و کمک های مالی و تخفیفات در خدمت وظیفه عمومی بهره مند گردند.

علاقه مندانی که اقدام به ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی می نمایند، مدتی پس از برگزاری آن مشتاقانه اخبار مربوط به زمان اعلام نتایج آزمون را دنبال می نمایند. به همین منظور، شرکت کنندگان می بایست در زمانی که سازمان سنجش کشور مشخص می کند به سایت واحد المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش مراجعه نموده و نتایج آزمون را مشاهده نمایند.

مشاهده نتایج اولیه آزمون المپیاد علمی دانشجویی

اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی

اسامی برگزیدگان آزمون مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی، بر اساس نمره قبولی کسب کرده در رشته های معین و بدون احتساب معدل کارشناسی از طریق پایگاه اینترنتی واحد المپیاد دانشجویی سازمان سنجش اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی 1401

آزمون المپیاد علمی دانشجویی سالی یک بار به صورت همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار می شود. دانشجویان واجد شرایطی که در آزمون مذکور شرکت می نمایند، نتایج آزمون خود را با گذشت حدود یک ماه از زمان برگزاری آزمون مشاهده خواهند کرد. در صورتی که اسامی آن ها در لیست پذیرفته شدگان آزمون مرحله اول ثبت شده باشد، برای شرکت در آزمون مرحله دوم انتخاب خواهند شد. آزمون اولیه المپیاد دانشجویی 1401، همزمان با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه 1401 بین دانشجویان شرکت کننده در المپیاد دانشجویی انجام شد .

زمان اعلام نتایج آزمون اولیه

دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، بر اساس ضوابط تعیین شده می توانند در رشته های مشترک با رشته های کارشناسی ارشد در آزمون المپیاد دانشجویی شرکت نمایند. داوطلبان در رشته های تعریف شده در آزمون المپیاد شرکت نموده و چنانچه در زمان اعلام نتایج یعنی حدود یک ماه پس از برگزاری المپیاد، جزء 15 نفر اول (با کسب حدنصاب علمی بدون محاسبه معدل) باشند، به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.

داوطالبان می توانند از روز دوشنبه مورخ 3 مرداد ماه با مراجعه به سایت مذکور نتایج اولیه خود را مشاهده نمایند بر این اساس دانشجویان معرفی شده بایستی پس از اعلام نتایج اولیه به “لینک سامانه انتخاب شهر آزمون مرحله نهایی بیست وپنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال 1401″، در سامانه olympiad.sanjesh.org مراجعه کرده و شهر محل آزمون خود را به دقت انتخاب و تایید کنند. برای دانشجویانی که نسبت به انتخاب شهر محل آزمون خود در بازه زمانی تعیین شده اقدام نکنند، کارت ورود به جلسه آزمون صادر نخواهد شد و امکان شرکت در المپیاد را نخواهند داشت.

زمان اعلام نتایج آزمون تشریحی

منتخبین مرحله مقدماتی آزمون علمی دانشجویی، در صورت کسب نمره آزمون کتبی در محدوده قابل قبول، به مرحله نهایی راه می یابند. در این مرحله، داوطلبان با شرکت نمودن در آزمون تشریحی یا نهایی با یکدیگر رقابت می کنند. معمولا زمان اعلام نتایج مرحله نهایی حدود یک ماه پس از زمان برگزاری آزمون تشریحی می باشد. با توجه به مشخص نبودن زمان مشخص این فرآیند، برای اطلاع از زمان بندی دقیق اعلام نتایج مراحل مختلف آزمون المپیاد دانشجویی، می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضویت داشته باشید.

لذا مرحله نهایی این آزمون در صبح و بعد از ظهر روز جمعه مورخ چهارم شهریور ماه در دانشگاه های پردیس فنی و مهندسی شهید پور عباس دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ماندران، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، شیراز، شهید با هنر کرمان، فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

نحوه مشاهده نتایج آزمون المپیاد دانشجویی 1401

نتایج مرحله اول و دوم آزمون المپیاد علمی دانشجویی، در قالب لیست اسامی برگزیدگان بر روی سایت مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور به طور مستقیم از طریق نشانی olympiad.sanjesh.org و یا مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org قابل مشاهده می باشد. داوطلبان جهت مشاهده نتایج خود می بایست مطابق راهنمای ذیل عمل کنند.

  • در صورت اقدام از طریق نشانی sanjesh.org، از سمت راست صفحه بر روی منوی ” کارشناسی ارشد “ کلیک کنید.

  • در این بخش قسمت “مرکز المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش” را انتخاب نمایید.

دومین مرحله ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانشجویی

  • با کلیک بر روی نشانی  olympiad.sanjesh.org به صورت مستقیم وارد سایت المپیاد علمی دانشجویی خواهید شد.

سومین مرحله ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانشجویی

  • با مشاهده سامانه زیر از قسمت بالای صفحه، بر روی قسمت “اعلام نتیجه” کلیک نمایید. (در صورت مراجعه به نشانی olympiad.sanjesh.org، مستقیما به این صفحه وارد خواهید شد.)

چهارمین مرحله اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی

  • در ادامه باید لینک فعال “نتایج مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی سال 1401” را بفشارید.

مرحله سوم اعلام نتایج المپیاد دانشجویی

  • در صفحه ای که در ذیل مشاهده می نمایید، اسامی المپیاد رشته های مختلف آورده شده است، که شرکت کنندگان باید با کلیک بر روی نام رشته آزمونی خود، به مشاهده نتایج بپردازند.

ششمین مرحله اعلام نتایج آزمون المپیاد دانشجویی

  • در این قسمت برای اطلاعات بیشتر لیست اسامی پذبرفته شدگان رشته الهیات و معارف اسلامی قرار داده شده است.

ششمین مرحله ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانشجویی

 

پس از مشخص شدن نتایج مرحله نهایی، پذیرفته شدگان قادر خواهند بود از مزایایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. برای مثال در صورت پذیرفته شدن در دوره دکتری یا دکتری تخصصی، داوطلب از بورس تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخوردار خواهند شد.

این دانشجویان به ازای مدت بهره مندی از بورس تحصیلی، متعهد به خدمت در مراکز تحت نظر وزارت مربوطه می گردند. همچنین دانشجویان رتبه های اول تا سوم می توانند از تسهیلاتی که برای ارائه مقالات در کنفرانس های خارجی توسط وزارت خانه تعیین می شود، استفاده نمایند.

نکات مهم

  • مرحله نهایی آزمون المپیاد علمی در یک روز معین و طبق برنامه ای که در سایت مرکز المپیاد علمی دانشجویی ذکر شده است برگزار خواهد شد.
  • برای داوطلبان راه یافته به مرحله نهایی پیامکی حاوی اطلاعیه انتخاب شهر محل آزمون ارسال شده و شرکت کنندگان بایستی برای گزینش محل به سایت ذکر شده مراجعه کنند.
  • متقاضیان هریک از رشته های مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، برق، کشاورزی، زیست شناسی در صورت تمایل می توانند به جای شرکت در آزمون المپیاد رشته خود در المپیاد رشته سلولهای بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج اولیه آزمون المپیاد دانشجویی ۱۴۰۱ از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

نتایج اولیه و نهایی آزمون المپیاد دانشجویان، از طریق سامانه اینترنتی olympiad.sanjesh.org قابل مشاهده می باشد.

2- نتایج نهایی آزمون المپیاد دانشجویی ۱۴۰۱ در چه زمانی اعلام می شود؟

هنوز زمان دقیقی برای اعلام نتایج نهایی المپیاد دانشجویان مشخص نشده است اما به طور تقریبی می توان گفت، یک ماه پس از زمان برگزاری آزمون تشریحی می باشد.

3- دانشجوی پذیرفته شده در آزمون اولیه المپیاد دانشجویی هستم. از چه طریقی می توانم شهر محل آزمون خود را مشخص کنم؟

شما می توانید با مراجعه به سامانه olympiad.sanjesh.org و کلیک روی لینک انتخاب شهر آزمون مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱، فرآیند مربوطه را انجام دهید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره