خانه دکتری اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401
اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی هر ساله زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جذب افراد متخصص در حوزه پزشکی، به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد. داوطلبانی که بتوانند حداقل نمره 150 را از نمره کل 600 آزمون کتبی کسب نمایند، مجاز به انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی شده و می توانند به ثبت حداکثر 10 کد رشته تحصیلی در فرم مربوطه بپردازند.

 پس از گذشت مدتی از انجام این فرآیند، اسامی پذیرفته شدگان این مرحله بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قرار می گیرد. در ادامه مطلب به بیان جزئیات مربوط به اعلام نتایج فرآیند انتخاب رشته این آزمون می پردازیم.

نتایج نهایی آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی پس از برگزاری مصاحبه برای برخی از رشته های این آزمون اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

پس از پایان یافتن زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401 و بررسی اولویت های انتخابی متقاضیان، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اقدام به انتشار نتایج این مرحله بر روی سایت این مرکز به نشانی sanjeshp.ir می نماید.

زمان اعلام نتایج دستیاری تخصصی

انتخاب رشته این مقطع که در تاریخ 9 تیر ماه به اتمام رسیده است، بنابر آخرین اخبار موجود تمدید خواهد شد، پس از پایان یافتن مهلت مجدد در نظر گرفته شده و بررسی کد رشته محل های ثبت شده توسط نهاد مربوطه، در زمان مقرر نتایج این فرآیند اعلام خواهد شد.

البته با توجه به مشخص نبودن زمان دقیق آن، پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضویت داشته باشید تا از تاریخ دقیق انتشار نتایج انتخاب رشته این آزمون و آخرین اخبار در این زمینه مطلع گردید.

زمان اعلام نتایج دستیاری فوق تخصصی

با اتمام مهلت انتخاب رشته مقطع فوق تخصصی پزشکی در تاریخ 27 فروردین ماه سال جاری، نتایج آن نیز در تاریخ 31 خرداد ماه 1401 بر روی سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر شد.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

پذیرفته شدگان این دوره از آزمون دستیاری پزشکی که در موعد مقرر نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود در سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی اقدام کرده اند، می بایست اخبار مربوط به انتشار نتایج این مرحله را از سایت مذکور پیگیری نموده و با طی کردن مراحل زیر از رشته محل قبولی خود آگاه شوند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون دستیاری تخصصی

  • به آدرس الکترونیکی sanjeshp.ir مراجعه نموده و از بخش تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از منوی سمت راست سایت، گزینه “دستیاری تخصصی پزشکی” را انتخاب نمایید. 

مرحله اول مشاهده نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • بعد از ورود به صفحه جدید، بر روی گزینه “نتیجه آزمون” کلیک کنید.

مرحله دوم مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • در این مرحله لازم است مجددا دکمه “نتیجه آزمون” را بفشارید.

مرحله سوم مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

  • با نمایان شدن صفحه ای مطابق با تصویر زیر، لازم است که اطلاعات کاربری شامل کد ملی و شماره تلفن همراه خود (همان شماره ای که در هنگام ثبت نام اعلام نموده اید.) را در کادرهای مشخص شده درج کرده و کلید “جستجو” را بفشارید. پس از دریافت رمز عبوری که به تلفن شما ارسال خواهد شد، می توانید وارد سیستم شده و نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده نمایید.

مرحله چهارم مشاهده نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

نحوه مشاهده نتایج آزمون فوق تخصصی

  • پس از مراجعه به سایت sanjeshp.ir و انتخاب گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” از منوی سمت راست، کلید “دستیاری فوق تخصصی پزشکی” را بفشارید.

مرحله اول مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

  • در این صفحه روی کلید “نتیجه نهایی آزمون” کلیک نمایید.

مرحله دوم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

  • اکنون با فعال کردن مجدد گزینه “نتیجه نهایی آزمون” و نمایش کادر پایین صفحه، پس از درج اطلاعات خواسته شده کلید “جستجو” را بفشارید.

مرحله چهارم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

نکات مهم در خصوص پذیرش آزمون دستیاری پزشکی 1401

متقاضیانی که بر اساس قوانین و مقررات و تاثیر عواملی از قبیله سهمیه جزء پذیرفته شدگان این آزمون می باشند، در هنگام مراجعه برای ثبت نام در واحد دانشگاهی قبولی می بایست موارد زیر را در نظر داشته باشند.

  • دانشگاه های علوم پزشکی محل آموزشی مورد نظر، نسبت به تامین خوابگاه دستیاران تعهدی ندارند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت که قصد استفاده از سهمیه مناطق محروم را دارند اما محل استخدام آن ها با منطقه محروم مورد تقاضا دارای مغایرت می باشد، ملزم به انجام تعهدات در منطقه محروم انتخابی می باشند. (محل انجام تعهدات قابل تغییر نیست و مسئولیت هر گونه فعالیت در این زمینه بر عهده داوطلب می باشد.)
  • داوطلبان باید در هنگام ثبت نام، با توجه به سهمیه پذیرش خود مدارک مربوطه را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.
  • زمان دقیق شروع آموزش تمامی پذیرفته شدگان از طریق سایت دانشگاه محل پذیرش اطلاع رسانی خواهد شد.
  • عدم ثبت نام در زمان مقرر در سایت دانشگاه محل پذیرش و یا اعلام انصراف پس از شروع آموزش، به معنی انصراف قطعی داوطلبان محسوب شده و موجب محرومیت آن ها از شرکت در آزمون سال آینده (چهل و نهمین دوره) می گردد.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401

به طور مشخص تا کنون هیچ گزینه مستقیمی برای اعتراض به نتایج انتخاب رشته این آزمون چه در مقطع تخصص و یا در دوره فوق تخصصی وجود نداشته است، اما داوطلبان می توانند با ارسال ایمیل از طریق سیستم ارسال درخواست سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، اعتراضات خود را مبنی بر نتایج به دست آمده در این مرحله اعلام نمایند.

نتایج نهایی این آزمون پس از برگزاری مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1401 منتشر می گردد. با توجه به این که تمامی رشته های آزمون دستیاری تخصصی دارای مصاحبه نیستند، پذیرفته شدگانی که در رشته های روانپزشکی و زنان و زایمان شرکت کرده اند، می بایست از زمان مصاحبه دستیاری پزشکی 1401 مطلع باشند تا با کسب آمادگی کامل در جلسه مصاحبه حضور یابند.

سوالات متداول 

1- نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۱ را در کدام سایت می توان مشاهده کرد؟

با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir می توان نتایج انتخاب رشته این آزمون را مشاهده نمود.

2- نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۱۴۰۱ در چه تاریخی اعلام می گردد؟

زمان دقیق اعلام نتایج این مرحله در سال ۱۴۰۱ تا کنون مشخص نشده است، شما می توانید در کانال دکتری ایران مشاوره عضویت داشته باشید تا از اخبار مربوطه در اسرع وقت آگاه شوید.

3- نتایج نهایی آزمون دستیاری تخصصی پزشکی چه زمانی مشخص می شود؟

نتایج نهایی این آزمون پس از برگزاری مصاحبه برای برخی از رشته ها اعلام خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری