خانه مدارس جزئیات بسته اینترنت رایگان برنامه شاد

جزئیات بسته اینترنت رایگان برنامه شاد

 فعال سازی بسته اینترنت رایگان اپلیکیشن شاد دانش آموزی
جزئیات بسته اینترنت رایگان برنامه شاد

در دورانی که دانش آموزان، به دلیل شیوع ویروس کرونا، از آموزش های حضوری دور بودند، وزارت آموزش و پرورش با همکاری برنامه نویسان خلاق داخلی، بستری تحت عنوان سامانه شاد آموزش و پرورش را طراحی نمود تا امکان ادامه تحصیل به صورت آنلاین در فضایی ایمن و مطمئن را برای دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس فراهم آورد. برنامه شاد که به دو فرمت اپلیکیشن و نسخه تحت وب شاد قابل دریافت و نصب می باشد، امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در این میان مطرح می شود، مساله حجم اینترنت مورد نیاز جهت استفاده از اپلیکیشن شاد می باشد، زیرا مسلما بارگذاری و دانلود محتویات آموزشی، گفت و گو به صورت زنده و شرکت کلاس های آنلاین، حجم بالایی از بسته های اینترنتی را مصرف خواهد کرد. وزارت آموزش و پرورش چه تسهیلاتی را در رابطه با حل این مشکل در نظر گرفته است؟ 

امکان فعال سازی تعرفه های رایگان اینترنت، برای دانش آموزان و معلمان، جهت استفاده از برنامه شاد فراهم شده است.

اختصاص اینترنت رایگان به شبکه آموزشی و نرم افزار شاد دانش آموزی 

نسخه جدید برنامه شاد حاوی بروزرسانی هایی می باشد که همسو با بهبود وضعیت آموزش و پرورش دانش آموزان لحاظ گردیده است. یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط سامانه شاد که با همکاری وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی فضای مجازی صورت پذیرفته، اختصاص اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان جهت دانلود و بارگذاری محتویات سنگین آموزشی مانند فیلم های درسی می باشد.

این تعرفه رایگان اینترنت، مختص استفاده در سامانه شاد و سایر بسترهای درسی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده که کلیه کاربران می توانند آن را به راحتی بر روی اپراتور تلفن همراه خود فعال نمایند. بنابر دستور رئیس جمهور و پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، بسته های ویژه اینترنت رایگان، از اول تیر ماه سال 1400 جهت استفاده چند صد هزار دانش آموز و معلم دولتی و غیر دولتی در سراسری کشور فعال گردید و متقاضیان توانستند با ارسال کدهای تعریف شده برای هر اپراتور، جهت فعال سازی تعرفه های مورد نظر و استفاده رایگان از برنامه شاد دانش آموزی اقدام نمایند.

نحوه فعال سازی بسته اینترنت رایگان شاد

دانش آموزان و معلمانی که فرایند احراز هویت در سامانه شاد را انجام داده اند، می توانند جهت استفاده از تعرفه رایگان اینترنت، با ارسال کد مربوط به هر اپراتور، تعرفه ایمن خود را فعال نمایند. دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، اقدامات گسترده ای پیرامون اختصاص این امکان به کاربران شاد انجام داده اند و نتایج مثبتی نیز در این زمینه حاصل شده است.

فعال سازی بسته اینترنت ایرانسل

  • کاربران می توانند به منظور فعال سازی اینترنت رایگان شاد در اپراتور ایرانسل، کد دستوری #3*3*555* و جهت غیر فعال سازی، کد #4*3*555* را شماره گیری نمایند یا با انتخاب گزینه “تغییر طرح تعرفه” در قسمت “اطلاعات حساب” اپلیکیشن ایرانسل من، دسترسی سیم‌ کارت به اینترنت را صرفا برای بسترهای داخلی محدود کنند.

فعال سازی بسته اینترنت همراه اول

  • کد دستوری مورد نظر برای فعال سازی اینترنت رایگان بر روی اپراتور همراه اول، #131*100* و جهت غیر فعال سازی، عبارت #132*100* تعریف شده است.

فعال سازی بسته اینترنت رایتل

  • بنابر اعلام روابط عمومی شرکت رایتل، امکان استفاده از اینترنت رایگان برای دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس، تحت پوشش این اپراتور نیز وجود دارد. همچنین رایتل طرحی نیز مخصوص استفاده دانشجویان در نظر گرفته است. از این رو متقاضیان می توانند  بدون شماره گیری کد از اینترنت رایگان بهرهمند شوند.

یک نکته مهم در رابطه با استفاده از تعرفه رایگان، لزوم خاموش بودن VPN یا فیلترشکن در حین پروسه آموزش است که می بایست به آن توجه نمود و چنانچه کدهای مذکور عمل نکردند می توانید با اپراتور مربوطه جهت فعال سازی اینترنت رایگان اقدام نمایید.

نحوه استعلام وضعیت بسته اینترنت رایگان شاد

کد دستوری استعلام وضعیت اینترنت رایگان شاد، معادل #130*100* و کد راهنمای استفاده از اینترنت رایگان شاد نیز برابر #139*100* می باشد. لازم به ذکر است که تا زمان فعال بودن تعرفه رایگان اینترنت شاد، امکان استفاده از اینترنت معمولی و داده تلفن همراه وجود ندارد و دسترسی به اینترنت، صرفا برای یک سری از سایت های مورد تایید آموزش و پرورش امکان پذیر است. به همین جهت توصیه می شود که پس از اتمام پروسه آموزش یا تدریس، کد غیر فعال سازی را شماره گیری نمایید تا تلفن همراه شما به حالت استفاده از اینترنت همراه یا شبکه وایفای برگردد. 

چگونه می توان دسترسی دانش آموزان به اینترنت رایگان شاد را ایمن سازی کرد؟

ایمن بودن فضای مجازی، نکته ای بسیار مهم است که می تواند به عنوان یکی از اساسی ترین دغدغه های خانواده ها در رابطه با استفاده فرزندانشان از اینترنت به حساب آید. فضای مجازی شاد، بستری داخلی و کاملا ایمن می باشد و والدین می توانند با خیالی آسوده، فرزندان خود را به یادگیری و آموزش از طریق این سامانه تشویق نمایند. اما نکاتی نیز در رابطه با ایمن سازی سایر بسترهای اینترنتی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

  • اگر فرزندان شما برای استفاده از برنامه شاد و فضای مجازی از تبلت یا گوشی های هوشمند اندروید استفاده می کنند، با استفاده از نرم افزار google family link می توانید آن ها را کنترل نمایید.
  • اگر فرزندانتان از کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می کنند، می توانید با به کار گیری قابلیت Family safty که در سیستم عامل ویندوز تعریف شده است، بر امور فرزندان خود نظارت داشته باشید.

نکته: دانش آموزان می توانند از طریق سایت شادبین نیز در فضایی امن به جستجو موضوعات مورد نظر خود بپردازند.

 

یکی از راهکارهای ارائه اینترنت امن به دانش آموزان، ثبت نام سیم کارت دانش آموزی شاد و استفاده از آن می باشد. والدین گرامی با ارسال کد 225 به شماره 30006860، می توانند جهت دریافت سیم کارت با اینترنت رایگان 9 ماهه به همراه کارت ملی خود و شناسنامه فرزند، ظرف مدت 5 روز کاری به دفاتر خدمات اپراتور مربوطه مراجعه نمایند.

 

سوالات متداول

1- نحوه فعال سازی بسته اینترنت رایگان شاد در اپراتور ایرانسل به چه صورت است؟

کاربران می توانند کد دستوری #3*3*555* و جهت غیر فعال سازی، کد #4*3*555* را شماره گیری نمایند.

2- آیا امکان استفاده از تعرفه اینترنت رایگان برای معلمان نیز در نظر گرفته شده است؟

بله، علاوه بر دانش آموزان، بسته های اینترنتی رایگان برنامه شاد برای معلمان و مدیران نیز فعال شده است.

3- والدین چگونه می توانند جهت استفاده درست از برنامه شاد و فضای مجازی از تبلت یا گوشی های هوشمند اندروید توسط فرزندان خود اطمینان خاطر داشته باشند؟

والدین می توانند با استفاده از نرم افزار google family link نحوه استفاده فرزندان از اینترنت را کنترل نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس