خانه مدارس ثبت نام سیم کارت دانش آموزی شاد

ثبت نام سیم کارت دانش آموزی شاد

زمان ثبت نام سیم کارت دانش آموزی شاد
ثبت نام سیم کارت دانش آموزی شاد

تعطیلی مدارس به علت شیوع بیماری کرونا موجب شد وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهمیت و ضرورت استمرار آموزش، بستری را جهت برگزاری کلاس آنلاین با نام برنامه شاد ایجاد نماید. از همین رو، این وزارتخانه در نظر داشت سیم کارتی را تحت عنوان سیم کارت شاد به دانش آموزان ارائه دهد.

یکی از مزایای استفاده از سیم کارت شاد جهت ورود محصلین به اپلیکیشن شاد و انجام امور آموزشی خود، اطمینان والدین از حضور فرزندان در فضای مجازی ایمن و کنترل شده است و در واقع این سیم کارت کارایی کنترل والدین بر روی کودکان را دارا می باشد. بر اساس برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، سیم کارت شاد به صورت white list (لیست سفید) خواهد بود و هدف از انجام آن دسترسی دانش آموزان به محتواهای مناسب و همچنین اعمال سیاست هایی است که سازمان مذکور در نظر دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، بسته اینترنت رایگان شش ماهه جایگزین سیم کارت دانش آموزی شاد می شود.

از عدم محدودیت سنی جهت ثبت نام سیم کارت شاد تا ارائه بسته اینترنت رایگان!

با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر ارائه سیم کارت شاد جهت حضور کودکان و نوجوانان در سامانه شاد آموزش و پرورش ، سوال بسیاری از افراد این بود که آیا ثبت نام جهت دریافت سیم کارت مذکور دارای محدودیت سنی است؟ 

مطابق با بیانیه ای اعلام شد که ثبت نام سیم کارت شاد هیچ محدودیت سنی ندارد و وزارت ارتباطات محدودیت زیر 18 سال را لغو کرده است تا از این طریق تمامی دانش آموزان با حضور در یک فضای ایمن و برنامه ریزی های انجام شده، روند آموزشی خود را پیش ببرند. همچنین اظهار شد سیم کارت شاد مانند سیم کارت های دیگر، ویژگی ها خاص خود را داشته و قابلیت شارژ شدن نیز خواهد داشت و‌ به ‌زودی در مراکز اپراتورها عرضه خواهد شد.

آیا تصمیمات توزیع سیم کارت شاد اجرایی شد؟

مطابق با خبر منتشر شده در خبرگزاری ها و اطلاعیه های شده، قرار بر این بود که سیم کارت شاد از نیمه دوم شهریور ماه سال 99 از طریق تمامی اپراتورها میان دانش آموزان توزیع گردد. اما بنا بر اعلام وزیر ارتباطات این مسئله تنها یک پیشنهاد از سوی یک نماینده مجلس بوده و به مرحله اجرا نرسیده است. بنابراین با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، جهت دور ماندن دانش آموزان از خطرات فضای مجازی، ارائه بسته اینترنت رایگان برنامه شاد در دستور کار مراجع ذی صلاح قرار گرفت که بر روی تمامی سیم کارت ها قابلیت فعال شدن دارد. همچنین امکان انتقال بسته فعال شده به بسته مصرفی جهت استفاده بزرگسالان و انتقال دوباره آن به بسته اینترنتی شاد نیز از طریق کدهای پیش بینی شده قابل اجراست.

مطابق با آن چه در متن مقاله به آن پرداختیم، به نظر می رسد که ارائه سیم کارتی با نام و مشخصه سیم کارت شاد قطعیت ندارد. از طرفی جهت ایجاد یک شبکه مجازی امن و حفظ دانش آموزان از خطرات دنیای مجازی، ارائه بسته اینترنت رایگان برنامه شاد به تصویب رسید که از چندی پیش این دستورالعمل اجرایی شده و حضور دانش آموزان و معلمان در نسخه جدید برنامه شاد با تعرفه اینترنت رایگان شاد صورت می پذیرد.

بنابراین دانش آموزان و والدین می توانند با اطلاع از نحوه فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی و همچنین معلمین با کمک گرفتن از راهنمای ثبت نام اینترنت رایگان معلمان، بسته رایگان اینترنت خود را فعال نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هر یک از موارد فوق، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- جهت دریافت سیم کارت دانش آموزی شاد به کجا باید مراجعه شود؟

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در مهر ماه 99، سیم کارتی با نام شاد میان دانش آموزان توزیع نخواهد شد.

2- با توجه به عدم توزیع سیم کارت دانش آموزی شاد، آیا تمهیدات دیگری در نظر گرفته شده است؟

بله، دانش آموزان با ورود به برنامه شاد امکان استفاده از بسته اینترنت رایگان خواهند داشت.

3- بسته اینترنت رایگان برای ورود به برنامه شاد به چه صورت فعال خواهد شد؟

به محض ورود به این اپلیکیشن، به طور خودکار بسته اینترنتی رایگان فعال می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس