خانه مدارس نحوه فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی

نحوه فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی

مراحل و راهنمای فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی ایرانسل، همراه اول و رایتل
نحوه فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی

در زمان به همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس امکان آموزش حضوری از تمامی دانش آموزان سلب شد اما این موضوع به معنای تعطیلی آموزش نبوده و از همان ابتدا وزارت آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف آموزشی خود تمهیداتی همچون راه اندازی برنامه شاد و ارائه بسته های اینترنتی رایگان را در دستور کار خود قرار داده بود.

بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش از شهریور ماه 99، اینترنت رایگان جهت فعالیت کاربران در برنامه شاد فعال شده تمامی دانش آموزان و دبیران می توانند بدون نیاز به خرید بسته دیتا، به سامانه مذکور دسترسی داشته باشند. در ادامه قصد داریم در خصوص نحوه فعال سازی بسته اینترنت رایگان برنامه شاد که مربوط به زمان شیوع کرونا بوده است، توضیحاتی ارائه دهیم. توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان دریافت اینترنت رایگان دانش آموزی وجود ندارد.

در زمان پاندمی کرونا، امکان استفاده از بسته اینترنتی رایگان دانش آموزانی برای هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود داشته است.

نحوه فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی

هنگام استفاده از نسخه جدید برنامه شاد با فعال سازی اینترنت رایگان بر روی یکی از خطوط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل بسته مصرفی به صورت خودکار فعال می گشته است. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این نرم افزار در صورت استفاده از VPN (فیلترشکن) می بایست آن را قطع کنید تا امکان محاسبه رایگان دیتای مصرفی وجود داشته باشد. در ادامه مطلب، نحوه فعال سازی اینترنت رایگان در هر یک از سه نوع سیم کارت فوق را ارائه نموده ایم.

فعال سازی اینترنت رایگان شاد در همراه اول

تعرفه استفاده از شبکه شاد برای تمامی مشترکین همراه اول رایگان بوده است و شما با ورود به برنامه مذکور می توانسته اید از خدمات آن بهره مند شوید. همچنین سرویس اینترنت دانش آموزی در راستای ایجاد محیطی امن برای دانش آموزانی که از فضای مجازی استفاده می کنند، ایجاد شده و والدین برای اطمینان از دسترسی فرزندان خود به فضای اینترنتی سالم می توانستند این سرویس را با استفاده از کدهای دستوری که در جدول زیر آمده است، فعال کنند.

کدهای دستوری سرویس اینترنت دانش آموزی – همراه اول
عنوانکد
استعلام وضعیت سرویس ۱۳۰#*۱۰۰*
فعال سازی سرویس ۱۳۱#*۱۰۰*
غیرفعال سازی سرویس ۱۳۲#*۱۰۰*
 راهنما ۱۳۹#*۱۰۰*

زمانی که سرویس اینترنت دانش آموزی خود را فعال یا غیرفعال کنید، بسته های اینترنت فعال یا رزرو مشترک هیچ تغییری نخواهد کرد و در تعرفه و نحوه محاسبه هزینه اینترنت یا بسته اینترنت تغییری ایجاد نمی شود.

فعال سازی اینترنت رایگان شاد در ایرانسل

مصرف اینترنت برای تمامی کاربران ایرانسل جهت ورود به سامانه شاد نیز رایگان بوده است و در زمان استفاده از این برنامه به طور خودکار فعال می شده است. اپراتور ایرانسل امکان تهیه سیم کارت دانش آموزی را نیز جهت آموزش آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

چنانچه والدین تصمیم دارند سیم کارت خود را در اختیار فرزندشان قرار دهند و حضور وی در فضای مجازی را مدیریت کنند، می توانند با شماره گیری کد دستوری #3*3*555* یا انتخاب گزینه “تغییر طرح تعرفه” در قسمت “اطلاعات حساب” برنامه ایرانسل من، دسترسی خط خود را به اینترنت، فقط منحصر به استفاده از وب سایت های مورد تایید داخلی محدود کنند. همچنین جهت غیرفعال سازی این امکان و استفاده از همه وب سایت های دیگر می بایست مجدد به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کرده و یا کد دستوری #4*3*555* را شماره گیری نمایید.

برای والدینی که قصد دارند از یک سیم کارت ویژه جهت آموزش آنلاین فرزند خود استفاده کنند، این اپراتور سیم کارتی با نام “سیم کارت آموزشی” را ارائه می دهد. با استفاده از این خط به صورت پیش فرض امکان دسترسی به اینترنت فقط برای وب سایت های مورد تایید داخلی فراهم می شود.

فعال سازی اینترنت رایگان شاد در رایتل

کاربران رایتل نیز می توانسته اند به صورت رایگان از اپلیکیشن شاد بهره مند شوند. بنابراین هنگام ورود مشترکین به سامانه شاد، بسته اینترنتی رایتل به طور خودکار برای آن ها فعال می گشته است.

دانش آموزان به علت آموزش آنلاین در سامانه شاد آموزش و پرورش باید زمان بیشتری را در فضای مجازی سپری کنند، بنابراین ممکن است والدین به دنبال روش هایی جهت مدیریت حضور فرزندان خود در این محیط باشند. از همین رو، در ادامه چندین راهکار را جهت رفع نگرانی والدین به آن ها پیشنهاد خواهیم کرد.

  • در صورت استفاده دانش آموز از لپ تاپ یا کامپیوتر، از قابلیت family fast سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.
  •  اگر دانش آموز از تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می کند، می توانید به ابزار google family link مراجعه نمایید.
  • همچنین می توانید از تدابیر دولت از جمله تهیه سیم کارت های خاص کودکان بهره مند شوید.
  • در صورت استفاده از سیم کارت خود جهت آموزش فرزندتان می توانید بسته اختصاصی شاد را تعریف کنید که در نتیجه، دسترسی تنها برای سایت های مورد تایید آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.
  • در صورت استفاده همزمان فرزند و والدین از گوشی با تعریف کد دستوری ستاره مربع، امکان جابجایی بسته فعال ایجاد خواهد شد. 

با توجه به حضور دبیران در اپلیکیشن شاد، امکان ثبت نام اینترنت رایگان معلمان از طریق سایت ثبت نام هدیه های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم گشته بود که بر اساس اطلاعیه صادره، حجم بسته اینترنتی در نظر گرفته شده 40 گیگابایت بوده است.

 

سوالات متداول

1- فعالسازی اینترنت رایگان دانش آموزی برای چه سیم کارت هایی امکان پذیر بوده است؟

هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل امکان استفاده از اینترنت رایگان را ایجاد کرده بودند.

2- فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی به چه صورت انجام می شده است؟

با شماره گیری کدهای دستوری مربوط به هر سیم کارت در هنگام ورود کاربر به سامانه شاد، به صورت خودکار بسته اینترنت فعال می گردید.

3- آیا استفاده از اینترنت رایگان دانش آموزی دارای محدودیت زمانی بوده است؟

خیر، هر زمان که دانش آموزان وارد سامانه می شده اند، می توانستند به صورت رایگان از خدمات آن بهره مند شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس