خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 - 1402
ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

هر ساله در زمان ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی، شرکت کنندگانی که قصد نام نویسی در المپیاد ریاضی را دارند بسیار دیده می شوند. آزمون این المپیاد شامل مرحله اول، دوم، دوره آموزشی تابستان و المپیاد جهانی بوده و افرادی که واجد شرایط ثبت نام المپیادهای دانش آموزی 1401  مذکور در دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی  هستند، می توانند در زمان مقرر از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir نام نویسی خود را انجام دهند.

✅لینک مستقیم ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

my.medu.ir

افرادی که موفق به کسب مدال طلا در المپیاد ریاضی جهانی شوند، بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری می توانند به دانشگاه راه یابند.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

آزمون المپیاد ریاضی هر ساله در کنار آزمون سایر رشته های المپیاد علمی دانش آموزان برگزار می گردد و در آن دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های دهم و یازدهم تمامی رشته ها، در صورت داشتن شرایط ثبت نام المپیادهای دانش آموزی 1401 می توانند به رقابت بپردازند. این آزمون در سه مرحله اجرا می شود و داوطلبان جهت ثبت نام در هر مرحله می بایست مطابق با زمان بندی زیر عمل نمایند.

زمانبندی ثبت نام و برگزاری دوره های المپیاد علمی دانش آموزی 1401 – 1402
عنوان دورهتاریخ ثبت نامتاریخ برگزارینوع سوالات آزمون
مرحله اولاز 16 لغایت 25 آذر ماه 1401بهمن ماه 1401تستی و کوتاه پاسخ
مرحله دومهنوز اعلام نشده استاردیبهشت ماه 1402تستی، تشریحی و کوتاه پاسخ، علمی
دوره آموزشی تابستانتیر ماه 1402مرداد و شهریور ماه 1402تستی، تشریحی، عملی و کوتاه پاسخ

به تمامی داوطلبان المپیاد ریاضی توصیه می شود پیش از به پایان رسیدن زمان ثبت نام آزمون المپیادهای دانش آموزی اقدامات لازم  جهت پرداخت هزینه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی 1401 را انجام داده و نام نویسی خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند تا درصورتی که قصد ویرایش اطلاعات خود را داشته باشند بتوانند در این فرصت، تغییرات مورد نظر را اعمال نمایند.

نکته: معمولا برای جاماندگان از ثبت نام المپیاد ریاضی، مهلت مجددی در نظر گرفته می شود اما تا به این لحظه هیچ تاریخی برای تمدید مهلت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی اعلام نشده است. در صورت انتشار هرگونه خبر مبنی بر تمدید مهلت و مهلت مجدد این آزمون، اخبار مربوطه در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

نحوه ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون المپیاد ریاضی را دارند می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 اقدام نموده و پس از اطلاع از ضوابط و نکات مندرج در آن، نام نویسی خود را مطابق با راهنمای زیر به انجام رسانند.

نکته: سایت ثبت نام این المپیادها از oly.medu.ir به my.medu.ir تغییر یافته است.

  • به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و از سمت راست صفحه، با توجه به نقش خود (دانش آموز) اطلاعات خواسته شده  را در کادرهای مربوطه درج کنید. سپس کلید “ورود” را بفشارید.

رمز عبور 6 رقم سریال شناسنامه می باشد.

نحوه ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 - 1402

نکته: پس از ثبت نام استرداد وجه واریزی و یا تغییر رشته المپیادی وجود ندارد.

 

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

دانش آموزان برای ثبت نام در این المپیاد می بایست دارای شرایط ثبت نام المپیادهای دانش آموزی 1401  تعیین شده در دفترچه مربوطه باشند که به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم شده است. در این بخش به بیان این ضوابط پرداخته ایم.

شرایط عمومی

  • تمامی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم تمامی رشته ها مجاز به شرکت در آزمون المپیاد ریاضی می باشند.
  • دانش آموزان دوره دوم متوسطه نباید وقفه تحصیلی، تکرار پایه و یا ترک تحصیل داشته باشند.
  • داوطلبان واجد شرایط می توانند علاوه بر شرکت در المپیاد ریاضی در المپیاد سایر رشته ها نیز شرکت نمایند.

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی ثبت نام در ” المپیاد ریاضی” دانش آموزی 1401 – 1402
شرکت کنندگان/ پایهرشته تحصیلیتسهیلات بنیاد ملیامتیاز ورود به دانشگاه
دهم و یازدهمتمامی رشته هادارددارد
  • بر اساس بالاترین نمره کسب شده این آزمون، 600 نفر به مرحله دوم راه می یابند.
  •  به 900 نفر از دانش آموزان پایه دهم نیز این امکان داده می شود که به صورت آزمایشی در آزمون تشریحی مرحله دوم المپیاد ریاضی شرکت نمایند و خود را برای المپیاد سال آینده آماده سازند. این افراد، حق شرکت در دوره آموزشی تابستان را نخواهند داشت.
  • بعد از دوره آموزشی تابستان، دوره طلای المپیاد ریاضی که مسابقه جهانی دارد برگزار شده و تیم ملی در طی برگزاری کلاس های حضوری و آزمون های مختلف انتخاب می شوند.
  • تعداد اعضای تیم ملی جمهوری اسلامی در المپیاد ریاضی 6 نفر می باشد
  • به شرکت کنندگانی که در آزمون های تئوری و عملی مرحله سوم موفق به کسب 12 رتبه برتر شوند، مدال طلا اهدا خواهد شد. به سایر داوطلبان نیز به ترتیب امتیازات مکتسبه، مدال های نقره، برنز و گواهی شرکت در دوره تعلق می گیرد.

تسهیلات آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

یکی از ویژگی های شرکت در آزمون المپیاد ریاضی وجود تسهیلات، مختص به دانش آموزانی که در این آزمون موفق به کسب مدال طلا شده اند، می باشد که باعث شده افراد زیادی مشتاق رقابت در این ماراتن باشند.

  • دارندگان مدال طلای کشوری المپیاد دانش آموزی رشته ریاضی، پس از اخذ مدرک دیپلم می توانند بدون شرکت در آزمون سراسری به تحصیل در کد رشته محل زیرگروه مربوطه بپردازند.
  • دریافت کنندگان مدال طلای المپیاد ریاضی از ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی بدون شرکت در کنکور برخوردار هستند.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 - 1402

مدارک ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

در دفترچه راهنمای ثبت نام لیست مدارک نام نویسی المپیاد دانش آموزی 1401 که دانش آموزان باید در هنگام نام نویسی اطلاعات آن ها را در فرم تقاضانامه خود درج کنند، ذکر شده اند. این مدارک به شرح موارد زیر می باشند.

مدارک ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402
اطلاعات کارت ملی و شناسنامه داوطلب
اسکن عکس مربوط به سال جاری داوطلب با فرمت JPG، پس زمینه سفید، حجمی کمتر از 70 کیلوبایت
پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام المپیاد دانش آموزی معادل 80 هزار تومان
دریافت کد پیگیری ثبت نام
عکس های بانوان باید با حجاب اسلامی و چهره آن ها کاملا واضح و مشخص باشد.

نکته بسیارمهم: مسئولیت هر گونه اشتباه در ارسال عکس و مدارک داوطلب بر عهده خود شخص می باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

مرکز سنجش آموزش و پرورش با معاضدت دیگر حوزه های مرتبط، هم زمان با شروع فرآیند ثبت نام، دفترچه ای را در سایت ثبت نام المپیادهای دانش آموزی به آدرس اینترنتی my.medu.ir منتشر کرده و آن را در دسترس عموم قرار می دهد که حاوی تمامی جزئیات مربوط به شرایط، نحوه برگزاری و… پیرامون آزمون المپیادهای دانش آموزیمی باشد. از این رو در صورتی که خواهان ثبت نام در آزمون المپیاد ریاضی هستید، از مهم ترین کارهایی که می بایست انجام دهید دانلود دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 می باشد چراکه تمامی اطلاعات در خصوص این المپیاد، در دفترچه راهنمای آن ذکر گردیده است.

منابع آزمون المپیاد ریاضی 1401 – 1402

دانش آموزانی که هنگام ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی در رشته ریاضی شرکت کرده اند، می دانند که که این المپیاد شامل چند مرحله بوده که هریک دارای منابع و دروسی است که در دفترچه ثبت نام به آن اشاره شده است و افراد با مطالعه منابع آزمون المپیاد ریاضی 1401 می توانند جزو رتبه های برتر در مراحل مختلف در زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 باشند. این منابع شامل تمامی کتاب های درسی با عناوین:

  • ریاضی
  • هندسه
  • آمار و احتمال
  • حسابان پایه های دهم و یازدهم (ریاضی فیزیک)

به تمامی داوطلبان توصیه می شود که برای موفقیت در المپیاد ریاضی تنها داشتن هوش زیاد کافی نیست، بلکه می بایست با داشتن تمرین و پشتکار به مطالعه دروس و مواد امتحانی بپردازند از این رو در ادامه مطلب می توانید منابع آزمون المپیاد ریاضی 1401 را دانلود نموده و از آن بهرهمند شوید.

 

 

سوالات متداول

1- دانش آموزان چه زمانی می توانند نسبت به ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اقدام نمایند؟

نام نویسی این آزمون در فاصله زمانی بین 16 لغایت 25 آذر ماه ۱۴۰۱ انجام می گیرد.

2- نحوه ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی به چه صورت می باشد؟

جهت نام نویسی در این آزمون به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایید.

3- آیا آزمون المپیاد ریاضی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دارای تسهیلات می باشد؟

بله، دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد پس از اخذ مدرک دیپلم می توانند بدون شرکت در آزمون سراسری به تحصیل در کد رشته محل زیرگروه مربوطه بپردازند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. Fatemeh

    سلام ممکن دوباره مهلت ثبت نام المپیاد تمدید بشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، در حال حاضر ثبت نام المپیاد دانش آموزی سال ۱۳۹۹ تا روز جمعه ۶ دی ماه سال ۱۳۹۸ از طریق سامانه اینترنتی انجام می گیرد ، و در رابطه با تمدید مجدد ثبت نام اطلاعیه ای منتشر نشده است . پیشنهاد می شود با مطالعه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

مشاوره مدارس پیج مدارس