خانه مدارس ثبت‌ نام آزمون المپیاد زیست‌ شناسی 1401 – ۱۴۰۲

ثبت‌ نام آزمون المپیاد زیست‌ شناسی 1401 – ۱۴۰۲

ثبت‌ نام آزمون المپیاد زیست‌ شناسی
ثبت‌ نام آزمون المپیاد زیست‌ شناسی

المپیاد زیست شناسی برای اولین بار در سال 1990 میلادی (1369) در کشور چک برگزار شد. ایران پس از چند دوره در این رقابت مشارکت به عمل آورد. المپیاد زیست شناسی در سطح کشور و جهان با اهداف بسیاری از جمله شناسایی دانش‌ آموزان با استعداد در زمینه زیست شناسی و کمک به رشد و تقویت آن‌ ها، ایجاد فضای علمی و رقابتی مناسب و همچنین ایجاد انگیزه در دانش آموزان و دبیران برگزار می‌ شود. ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی در آذر ماه سال 1401 آغاز شده و داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 باشند، می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.

برگزیدگان نهایی آزمون المپیاد زیست‌ شناسی، مشمول تسهیلات ورود به دانشگاه مورد نظر بدون کنکور سراسری می‌ باشند اما مشروط بر این که مدرک دیپلم آن‌ ها با رشته المپیادی زیست‌ شناسی متناسب باشد.

✅لینک مستقیم ثبت نام آزمون المپیاد زیست شناسی 1401 – 1402

my.medu.ir

داوطلبان خارج از کشور نیز می توانند در آزمون المپیاد زیست شناسی شرکت کنند.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد زیست شناسی 1401 – 1402

همان طور که می دانید، المپیادهای علمی دانش آموزی برای دانش آموزان پایه دوره دوم متوسطه برگزار می شوند و در چندین مرحله تا رسیدن به المپیاد جهانی انجام خواهد شد. زیست شناسی یکی از رشته های پرمخاطب در المپیادهای علمی دانش آموزی است و داوطلبان که قصد دارند در این آزمون نام نویسی کنند، می بایست در  زمان ثبت نام آزمون المپیادهای دانش آموزی 1401 یعنی از 16 تا 25 آذر ماه 1401 نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. همچنین هر ساله با توجه به اتمام بازه زمانی ثبت نام مهلت مجددی جهت نام نویسی در نظر گرفته می شود. لازم است بدانید که هنوز زمان تمدید مهلت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی مشخص نمی باشد به همین جهت شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره در این زمینه آگاهی لازم را به دست آورید.

نحوه ثبت‌ نام آزمون المپیاد زیست‌ شناسی 1401 – 1402

فرآیند نام نویسی مطابق با دفترچه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی 1401 منتشر شده به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir انجام می گیرد. جهت نام نویسی در المپیاد زیست شناسی می بایست بر اساس راهنمای زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال تحصیلی 1401 – 1402 به نشانی my.medu.ir شده و کد ملی و رمز ورود همگام دانش آموز را در کادرهای مربوطه درج نمایید و روی ” ورود “ ضربه بزنید.

نحوه ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 - 1402

شرایط لازم برای شرکت در آزمون المپیاد زیست‌ شناسی 1401 – 1402

علاقه مندان به شرکت در آزمون المپیاد علمی زیست شناسی می بایست با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی ویژه رشته مورد نظر ثبت نام خود را انجام دهند. از این رو شرایط ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی، برای داوطلبان شرکت در آزمون رشته زیست شناسی به شرح زیر است.

شرایط عمومی

  • دانش آموزان در سال تحصیلی 1401 – 1402 مشغول به تحصیل در پایه های دوره دوم متوسطه باشند.
  • دانش آموزان واجد شرایط عمومی و اختصاصی می توانند در بیش از یک آزمون المپیاد شرکت نمایند.
  • تمامی دانش اموزان پایه های دهم و یازدهم مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.
  • حضور دانش آموزان پایه دهم در آزمون المپیاد رشته های ادبی و فیزیک به صورت آزمایشی می باشد و امکان ورود به دوره آموزشی تابستان را نخواهند داشت.
  • تمامی دانش آموزان پایه دهم که در آزمون المپیاد سال گذشته شرکت کرده اند و دارای مدال برنز رشته کامپیوتر و یا نقره و برنز سایر رشته ها هستند، جهت شرکت در آزمون المپیادهای سال جاری می بایست مجددا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. این دسته از داوطلبان صرفا در صورت با موفقیت گذراندن آزمون می توانند به مرحله بعدی صعود نمایند.
  • دارندگان مدال طلا و نقره در آزمون های المپیاد علمی سلول های بنیادی و بازساختی و پزشکی و همچنین سایر شرکت کنندگان آزمون المپیاد می بایست جهت شرکت و ثبت‌ نام آزمون المپیاد سلول‌ های بنیادی و پزشکی بازساختی مجددا تمامی مراحل را طی نمایند.

شرایط اختصاصی

  • نفرات برتر آزمون المپیاد زیست شناسی که مدرک دیپلم آن‌ ها با رشته المپیادی زیست‌ شناسی متناسب باشد، می توانند بدون شرکت در آزمون سراسری تحصیلات دانشگاهی خود را در کد رشته محل مورد علاقه آغاز کنند.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌ نام آزمون المپیاد زیست‌ شناسی 1401 – 1402

داوطلبان قبل از آن که نسبت به ثبت نام خود در المپیاد زیست شناسی اقدام کنند، می بایست در ابتدا مدارک ثبت نام المپیاد دانش آموزی 1401 را آماده نماید و در هنگام نام نویسی اطلاعات مورد نیاز را طبق هر مرحله بارگذاری کنند. مدارک لازم برای ثبت درخواست در این آزمون شامل موارد زیر می باشد.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام آزمون المپیاد زیست شناسی 1401 – 1402

 پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 80 هراز تومان

اطلاعات مربوط به کارت ملی و شناسنامه، برای تکمیل اطلاعات و ورود به سامانه نیاز است.

فایل اسکن عکس دانش آموز با پس زمینه سفید باید مربوط به سال جاری و در قالب JPG باشد و همچنین ابعاد 300*400 و یا 200*300 پیکسل و حداکثر 70 کیلوبایت حجم داشته باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد علمی زیست شناسی 1401 – 1402

متقاضیان جهت شرکت در آزمون المپیاد زیست شناسی سال تحصیلی 1401 – 1402 می بایست دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهند. زیرا عدم رعایت و آگاهی یکی از نکات مربوط به دفترچه، حتی در صورت قبولی در آزمون مورد نظر موجب لغو نتیجه آن خواهد شد. بر این اساس شما می توانید با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش و یا با کلیک بر روی لینک ذیل به آن دسترسی داشته باشید. همچنین مندرجات این دفترچه به صورت زیر می باشد.

  1. زمانبندی آزمون ها و دوره های آموزشی المپیاد علمی
  2. مراحل آزمون المپیاد علمی
  3. شرایط ثبت نام آزمون المپیاد علمی
  4. تسهیلات و امتیازات آزمون المپیاد علمی

منابع آزمون المپیاد زیست شناسی 1401 – 1402 

یکی از اصلی ترین کار هایی که تا قبل از زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد، مطالعه منابع این آزمون می باشد. البته لازم به ذکر است که معمولا کتب درسی به عنوان بهترین مرجع علمی برای متقاضیان در نظر گرفته می شود اما در کنار این کتب مطالعه بهترین منابعی کمک آموزشی که شما را به بالاترین درجه از علم و مهارت برساند از مهمات به شمار می رود. لذا شما شرکت کنندگان می توانید برای دستیابی به این منظور و همچنین تمامی منابع آزمون المپیاد زیست شناسی اعم از مرحله دوم بر روی لینک ذیل کلیک نمایید.

منابع آزمون المپیاد زیست شناسی 1401
 بهترین منابع آزمون المپیاد زیست شناسی

(جهت دسترسی به منابع روی لینک فوق کلیک نمایید.)

 

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون المپیاد زیست شناسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام این دوره آز ابلمپیاد زیست شناسی از 16 لغایت 25 آذر ماه در نظر گرفته شده است.

2- ثبت نام آزمون المپیاد زیست شناسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ از چه طریقی صورت می گیرد؟

نام نویسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد.

3- برای ثبت نام در آزمون المپیاد زیست شناسی نیاز به ارائه چه مدارکی داریم؟

بارگذاری فایل عکس پرسنلی متقاضی، پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام با توجه به مدارک دانش آموز برای نام نویسی در این آزمون ضروری است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲ نظر
  1. mohammed

    سلام وقتتون بخیر
    من الان پایه دوازدهم هستم آیا می تونم المپیاد زیست شرکت کنم؟
    و اینکه سه سال تحصیلی شامل میشود یا فقط پایه ایی که در حال تحصیل در آن هستیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با قوانین آموزش و پرورش، صرفا دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های دهم و یازدهم، مجاز به شرکت در المپیاد دانش آموزی می باشند.

  2. مجیدرضایی

    سلام امکان تحصیل خواهران در دانشگاه امام حسین هست

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، دانشگاه افسری امام حسین از داوطلبانی آقا دانشجو می پذیرد. در حال حاضر صرفاً دانشگاه علوم انتظامی کوثر از داوطلبان خانم دانشجو می پذیرد.

  3. 1

    سلامم ببخشید محل بر گزااری کجاست

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، حوزه امتحانی، در کارت ورود به جلسه شما ذکر شده است.

  4. علیرضا

    سلام من یازدهم هستم دیگه نمیشه برای المپیاد زیست ثبت نام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه ی سامانه ی ثبت نام المپیاد دانش آموزی، آخرین مهلت ثبت نام ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ بوده است.

  5. محمد حسین زارع

    سلام خسته نباشید من محمد حسین زارع هستم دهم تجربی ببخشید میشه بگید باید چطوری شرکت کنم ممنون میشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام المپیاد در سال ۱۳۹۹، منتشر نشده است جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  6. یاسمن زهرا

    سلام و عرض ادب
    من متولد ۷۴
    دیپلم گرافیک و در حال گرفتن دیپلم تجربی ام ، لطفا بفرمایید
    چطور میتونم المپیاد زیست شرکت کنم؟ خواهش میکنم اگر راهی هست بفرمایید

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شیوه نامه ی المپیاد سال ۱۳۹۸، تنها دانش آموزان پایه دهم و یازدهم مجاز به شرکت در المپیاد دانش آموزی می باشند.

مشاوره مدارس پیج مدارس