خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

نام نویسی آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 - 1400
ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

هدف از برگزاری المپیادهای دانش آموزی شکوفایی استعدادهای علمی کشور و همچنین شناسایی دانش آموزان مستعد عنوان شده است. از جمله رشته هایی که دانش آموزان می توانند نسبت به ثبت نام آن اعلام آمادگی و علاقه مندی نمایند، المپیاد علوم و فناوری نانو می باشد. دانش آموزانی که قصد شرکت در این المپیاد را دارند، می بایست به سایت ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو مراجعه کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانند. این المپیاد مانند آزمون سایر رشته ها طی مراحل مختلف برگزار می شود و نام نویسی هر یک از آن ها مستلزم داشتن شرایط خاص خود می باشد.

فارغ التحصیلان مقطع متوسطه دوم، حداکثر تا یک سال پس از اتمام پایه دوازدهم (مشروط به عدم تحصیل در دانشگاه) می توانند در المپیاد نانو ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سازمان ملی استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان، مجریان برگزاری آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو می باشند. دانش آموزانی که قصد شرکت در این المپیاد را دارند، ضمن مطالعه شرایط و مقررات آزمون، می بایست در مدت زمان مشخص به سایت باشگاه نانو مراجعه کرده و روند ثبت نام خود را پیگیری نمایند. فرآیند نام نویسی دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو از روز شنبه 2 اسفند ماه 99 لغایت 15 اردیبهشت ماه 1400 از طریق سایت ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو انجام می گیرد.

لازم به ذکر است افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در این المپیاد نشده اند، می توانند تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1400 همچنان نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند. با توجه به تعدد درخواست های صورت گرفته از سوی نهادهای ترویجی و شرکت کنندگان این آزمون، فرصت ثبت نام در دوازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو مجددا یک بار تا روز 31 خرداد ماه و بار دیگر تا تاریخ 25 تیر ماه سال جاری مورد تمدید قرار گرفت. همچنین شما می توانید در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره عضو شوید تا در جریان زمان بندی ها و جدیدترین اخبار مربوط به این آزمون قرار بگیرید.

راهنمای ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

همان طور که گفته شد، نام نویسی المپیاد نانو به صورت اینترنتی و از طریق سایت باشگاه نانو صورت می گیرد. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 باید در مدت زمان مقرر به سایت مذکور مراجعه کرده و پرداخت هزینه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی 99 – 1400 به مبلغ 40 هزار تومان و ثبت اطلاعات خود را مطابق با راهنمای زیر به انجام رسانند.

  • ابتدا به سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir مراجعه کرده و از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه “المپیاد نانو” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام المپیاد نانو

  • از منوی سمت راست که تحت عنوان “المپیاد دانش آموزی نانو” مشخص شده است، گزینه “ثبت نام المپیاد” را انتخاب نموده و از لیست موجود، روی عبارت “ثبت نام” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام المپیاد نانو

  • در صورتی که قبلا در این سایت عضو شده اید، شماره تلفن همراه و کلمه عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و در غیر این صورت، روی گزینه “قبلا عضو باشگاه نبوده ام” کلیک کنید. پس از طی مراحل عضویت، می توانید فرآیند ثبت نام خود را آغاز نمایید.

مرحله سوم ثبت نام المپیاد نانو

در این مرحله پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز و عضویت در سایت، می توانید فرم نام نویسی اینترنتی را تکمیل و هزینه لازم را واریز کنید.

لازم است بدانید که ثبت نام دانش آموزان به دو روش انفرادی و گروهی انجام می شود و تنها نهادهای ترویجی می توانند نام نویسی گروهی داوطلبان را انجام دهند.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

شرایط عمومی و اختصاصی به همراه نکاتی که دانش آموزان جهت ثبت نام می بایست مدنظر داشته باشند، در دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 عنوان شده است.

  • داوطلب می بایست دارای تابعیت ایرانی بوده و دارای کد ملی ایران باشد.
  • دانش آموز باید در یکی از پایه های نهم تا دوازدهم سال جاری در حال تحصیل باشد.
  • متقاضیانی که در دوره متوسطه خود، سابقه هیچ گونه وقفه یا ترک تحصیل ندارند می توانند در این المپیاد ثبت نام نمایند.
  • شرکت در المپیاد نانو فاقد محدودیت رشته بوده و دانش آموزان تمامی رشته های تحصیلی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

شایان ذکر است دانش آموزان باید مشغول به تحصیل در پایه های نهم تا دوازدهم باشند و در صورت فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه دوم نهایتا تا یک سال پس از اتمام پایه دوازدهم، آن هم به شرط عدم تحصیل در دانشگاه، می توانند در المپیاد نانو شرکت کنند.

شرایط ورود به مرحله دوم و سوم المپیاد نانو

شرط ورود به مرحله دوم

  • کسب بیش از 50 درصد میانگین نمره پنج نفر اول آزمون مرحله اول

شرایط ورود به مرحله سوم

  • 30 نفر از برگزیدگان مرحله دوم به این مرحله راه پیدا می کنند. 10 درصد از نمره داوطلب در ارزیابی مرحله دوم و انتخاب 30 نفر برتر، بر اساس نمره نهایی مرحله اول خواهد بود.
  • 10 درصد از نمره دانش آموز برای انتخاب برگزیدگان نهایی مرحله سوم، جهت اهدای مدال های طلا، نقره و برنز، بر اساس نمره نهایی داوطلب در مرحله دوم محاسبه خواهد شد.

دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

با توجه به حساسیت نام نویسی در آزمون المپیاد های علمی دانش آموزی، متقاضیان می بایست پیش از اقدام به انجام این فرآیند از تمامی ضوابط و جرئیات مربوطه مطلع گردند. بنابراین دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام دارای اهمیتی انکار نشدنی است. این دفترچه را می بایست با مراجعه به سایت باشگاه نانو دریافت نمود. همچنین شما می توانید با استفاده از لینک فعال زیر، دسترسی مستقیم و آسان تری به فایل دفترچه مذکور داشته باشید.

دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک فرمایید.)

مراحل برگزاری آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400

علاقه مندان به شرکت در المپیاد علوم و فناوری نانو طی سه مرحله به رقابت می پردازند. دو مرحله از این آزمون به صورت کتبی و مرحله سوم آن به صورت عملی برگزار می شود.

مرحله اول

آزمون این مرحله شامل 45 سوال تستی می باشد که داوطلبان، 120 دقیقه جهت پاسخ دهی به آن ها فرصت خواهند داشت. همچنین به هر پاسخ غلط، نمره منفی تعلق خواهد گرفت، توجه داشته باشید که حوزه های برگزاری مرحله اول آزمون، با توجه به تعداد شرکت کنندگان هر شهر تعیین می گردد.

مرحله دوم

دانش آموزانی که بتوانند حداقل 50 درصد میانگین نمره پنج نفر برتر مرحله اول را کسب کنند به مرحله دوم راه می یابند. این مرحله شامل 20 سوال تستی و 6 سوال تشریحی می باشد.

مرحله سوم

مرحله سوم با حضور 30 نفر برتر مرحله دوم در قالب یک اردوی عملی و آموزشی 12 الی 15 روزه، در تابستان برگزار می گردد که طی آن دانش آموزان با روش های ساخت و کاربرد نانو موادها در آزمایشگاه آشنا می شوند. پس از گذراندن دوره های آموزشی و با توجه به ارزیابی های صورت گرفته، نفرات برتر انتخاب شده و مدال های طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می گردد.

المپیاد نانو در حال حاضر مشمول سهمیه در کنکور سراسری نمی باشد اما از جمله رویدادهای مهم برای بنیاد ملی نخبگان تلقی شده و برای دارندگان مدال طلا 70 امتیاز، مدال نقره 50 امتیاز و مدال برنز 30 امتیاز در این بنیاد لحاظ می شود.

یکی از نکاتی که دانش آموزان نباید از آن غافل شوند، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 می باشد. این کارت به طور معمول چند روز پیش از برگزاری آزمون بر روی سایت ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو قرار داده می شود. شرکت کنندگان با دریافت کارت ورود به جلسه خود از محل و زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 مطلع می گردند.

برای این که آزمون خود را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیشنهاد می کنیم راجع به منابع آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو 99 – 1400 اطلاعات کافی را کسب نموده و با مطالعه مناسب ترین منابع سطح دانش و آمادگی خود را ارتقا ببخشید. 

 

سوالات متداول

1- ثبت نام المپیاد علمی و فناوری نانو 1400 در چه زمانی انجام می شود؟

این فرآیند از روز 1 اسفند ماه 99 الی 31 اردیبهشت 1400 انجام می گیرد. همچنین با تمدید بازه زمانی مذکور، دانش آموزان تا 25 تیر ماه جهت ثبت نام فرصت خواهند داشت.

2- برای شرکت در المپیاد علمی و فناوری نانو 1400 از چه طریقی باید ثبت نام کنم؟

ثبت نام این المپیاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir انجام می گیرد.

3- کدام گروه از داوطلبان نمی توانند در المپیاد علمی و فناوری نانو 1400 ثبت نام نمایند؟

دانش آموزانی که سابقه ترک تحصیل یا وقفه در آن داشته باشند، اجازه شرکت در این المپیاد را ندارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. آناهیتا

    سلام، من دانش آموز پایه هفتم هستم و در المپیاد نانو ۱۴۰۰ ثبت نام کردم و پول هم پرداخت کردم، بعد متوجه شدم آزمون شامل من نمیشود، آیا هزینه اینجانب برگشت داده میشود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر، هزینه واریزی قابل استرداد نمی باشد.

مشاوره مدارس پیج مدارس