خانه دکتری ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

 

نام نویسی آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402
ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

آزمون دستیاری دندانپزشکی هر ساله از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می شود و هدف آن، یافتن افراد توانمند و تربیت آن ها در زمینه های تخصصی دندانپزشکی می باشد. داوطلبان واجد شرایطی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید فرآیند نام نویسی خود را در زمان مقرر به صورت اینترنتی و از سایت رسمی سنجش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir به انجام رسانند.

در نهایت کسانی که موفق به کسب حد نصاب علمی لازم شده اند بایستی در زمان تعیین شده به انجام  انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 بپردازند. جهت اطلاع از جزئیات فرآیند ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرآیند ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

ثبت نام آزمون دستیاری دنداپزشکی سالهای گذشته در اسفند ماه برگزار و در چند نوبت نیز تمدید می شد که در مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی امکان ویرایش اطلاعات برای ثبت نام کنندگان نیز وجود داشت.

اما هنوز زمان ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 اعلام نشده که طبق روال سال های قبل انتظار داریم در اسفند ماه 1401، دفترچه راهنمای این آزمون منتشر شده و پس از آن مهلت ثبت نام آغاز شود. علاقه مندان می توانند با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره به محض انتشار هر گونه خبر راجع به زمان ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 مطلع شوند.

لازم به ذکر است که معمولا زمان برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 در اواخر تیرماه می باشد که از این رو توصیه می شود با آگاهی کامل از منابع آزمون دستیاری دندانپزشکی از زمان باقی مانده نهایت استفاده را ببرید.

راهنمای نام نویسی در آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

ضروری است که پیش از اقدام به نام نویسی، دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی با دقت مطالعه شود تا ضمن آگاهی از نحوه ثبت نام با سایر موارد مانند مدارک و شرایط آزمون، سهمیه ها و … نیز آشنا شد.

همان طور که می دانید، فرآیند ثبت نام به صورت الکترونیکی از طریق سایت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی به انجام می رسد که در ادامه مراحل تصویری آن به صورت گام به گام نمایش داده شده است.

  • ابتدا وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir شوید و از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “دندانپزشکی” را انتخاب و سپس بر روی گزینه “دستیاری دندانپزشکی” کلیک نمایید.
مرحله اول ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله اول ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • از بین لینک هایی که فعال هستند، عبارت “ارسال مدارک و ثبت نام جدید” را برگزینید.
مرحله دوم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله دوم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • در این مرحله، مجددا گزینه “ارسال مدارک و ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله سوم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • حال بعد از مطالعه مندرجات صفحه، تیک عبارت “اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را فعال کنید.
مرحله چهارم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله چهارم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • اگر تابعیت ایرانی دارید، مانند تصویر زیر کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و دکمه ادامه را بفشارید. داوطلبانی که تابعیت غیر ایرانی دارند، به جای کد ملی باید “شماره گذرنامه” خود را درج نمایند.
مرحله پنجم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله پنجم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • پس از وارد کردن کد ملی یا شماره گذرنامه، لینک پرداخت هزینه آزمون مطابق تصویر زیر برای شما فعال می شود که می بایست آن را بفشارید.
مرحله ششم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله ششم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • هر یک از اطلاعات خواسته شده را در بخش های مربوطه درج کرده و سپس دکمه “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را برگزینید.
مرحله هفتم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله هفتم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • بر روی گزینه “تایید و پرداخت” جهت ورود به درگاه پرداخت اینترنتی کلیک نمایید.
مرحله هشتم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله هشتم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
  • در صفحه پرداخت، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کرده و سپس کلید “پرداخت” را بفشارید.
مرحله نهم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
مرحله نهم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

ضوابط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402
شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

همان طور که بیان شد، متقاضیان پیش از نام نویسی در آزمون دستیاری دندانپزشکی می بایست دارای شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی باشند که در ادامه شرح داده شده است.

شرایط عمومی

علاقه مندان به شرکت در آزمون دستیار دندان پزشکی بایستی شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • داشتن سلامت و توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی
  • عدم اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدری
  • داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین های مورد تایید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه فساد اخلاقی 
  • عدم وابستگی به حزب ها و گروه های محارب، ملحد و غیر قانونی
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری

شرایط اختصاصی

داوطلبان این آزمون علاوه بر شرایط عمومی بایستی واجد شرایط تخصصی زیر نیز باشند:

  1. دارندگان مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی و یا دانشجویانی که سال آخر دندانپزشکی عمومی را می گذرانند، چنانچه تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شوند، تحت یکی از شرایط زیر می توانند در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرکت نمایند.
    • جزو دانشجویان استعداد درخشان باشند. (با این امتیاز تنها می توان یک مرتبه در آزمون شرکت کرد.)
    • در صورت متاهل بودن، اگر از این سهمیه در طول دوره دانشجویی خود استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی از این امتیاز بهره ببرند اما باید توجه کنند که تنها یک بار می توانند از این فرصت برای شرکت در آزمون استفاده کنند. (جنسیت اهمیتی ندارد.)
    • چنانچه جزو دانشجویان دندانپزشکی عمومی باشند که به هر دلیلی از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند، باید مدرکی معتبر که نشان دهنده معافیت آن ها از انجام خدمات مذکور می باشد را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. در صورت عدم ارائه گواهی مربوطه، قبولی آن ها بی اثر تلقی شده و یک دوره از شرکت در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی محروم می گردند.
    • برای داوطلبان آقا که در سنوات مجاز، موفق به فارغ التحصیلی شده اند و هیچ گونه تخلفی انجام نداده اند، معافیت موقت تحصیلی صادر می گردد.
  2. دانشجویان دندان پزشکی عمومی که از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف شده اند. (این دسته از افراد بایستی گواهی معافیت خود را به دانشگاه پذیرفته شده تحویل دهند.)
  3. متقاضیان می بایست جزو افرادی باشند که از سهمیه استان های خاص دوره دندانپزشکی عمومی استفاده می کنند. (افرادی که با سهمیه استانی در آزمون سراسری سال 93 به بعد پذیرفته و از رشته دندانپزشکی عمومی فارغ التحصیل شده اند، تنها زمانی می توانند در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی شرکت کنند که حداقل نیمی از دوره تعهد خدمت خود را سپری کرده باشند.)
  4. وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا باید مشخص باشد.
  5.  هر یک از متقاضیانی که پس از قبولی در موعد مقرر نسبت به ثبت نام در دوره های دستیاری دندانپزشکی اقدام نکند، انصراف از تحصیل برای او تلقی می شود و تا 2 سال از شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی محروم خواهد شد. چنانچه پس از شروع دوره های دستیاری دندانپزشکی، داوطلبی قصد انصراف داشته باشد، علاوه بر محرومیت 2 ساله ای که به آن اشاره کردیم، مبلغی را باید به عنوان غرامت پرداخت نماید. (دانشجویان دوره های شهریه پرداز دستیاری دندانپزشکی، در صورت انصراف از ادامه تحصیل در این دوره، ضمن 2 سال محرومیت از شرکت در آزمون دستیاری تخصصی، باید شهریه کامل همان سال را نیز پرداخت کنند.)
  6. ثبت نام و شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرایط سنی ندارد اما پذیرش افراد بازنشسته و یا آن هایی که با در نظر گرفتن دوره تحصیل در سن بازنشستگی به سر می برند، مشروط بر پرداخت شهریه خواهد بود.
  7. فارغ التحصیلان رشته های تخصصی بالینی و دارندگان Ph.D می توانند در سایر رشته های تخصصی بالینی ادامه تحصیل دهند اما در صورت قبولی، موظف به پرداخت شهریه طی مدت تحصیل خود می باشند.
  8. افرادی که جزو فارغ التحصیلان رشته های تخصصی بالینی هستند، می توانند در رشته های تخصصی پایه مانند بیماری های دهان، فک و صورت و آسیب شناسی دهان، فک و صورت، به ادامه تحصیل بپردازند اما مشروط بر این که عضو هیات علمی باشند.
  9.  تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور توسط وزارت متبوع، بعنوان تاریخ فارغ التحصیلی شان محسوب می شود.

شرایط پذیرش دانشجوی دستیاری دندانپزشکی در دانشگاه های شاهد

دانشگاه شاهد علاوه بر شرایط فوق، برخی موارد دیگر را نیز برای پذیرش دانشجویان خود در نظر می گیرد که به موجب آن ها داوطلب باید:

  • معتقد به دین اسلام و اجرای احکام دینی
  • اعتقاد به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • عدم سابقه همکاری با احزاب و گروه های غیر قانونی
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر
  • پایبندی به مقررات دانشگاه
  • استفاده از چادر و حجاب کامل برای خانم ها

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

بخشی از فرم ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی را اطلاعات فردی داوطلب تشکیل می دهد که باید در قسمت های مربوطه درج شوند؛ اما قسمت دیگر مربوط به مدارکی است که باید در سامانه نام نویسی بارگذاری گردند. متقاضیان باید تمامی مواردی که در ادامه بیان می کنیم را اسکن کرده و با فرمت jpg و حداکثر حجم 300 کیلوبایت در سامانه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی بارگذاری نمایند.

  1. پشت و روی کارت ملی داوطلب
  2. تمامی صفحات شناسنامه، حتی صفحه توضیحات (داوطلبانی که می خواهند از امتیاز تاهل در این آزمون استفاده کنند، باید اسکن صفحات شناسنامه همسر خود را نیز در سامانه مربوطه ثبت کنند.)
  3. مدرک دکترای دندانپزشکی عمومی و یا گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 (هر کدام از مدارک دانشنامه، پروانه دائم یا موقت دندانپزشکی، معرفی نامه برای شروع خدمت بر اساس قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا مدرک نشان دهنده معافیت یا پایان طرح، به عنوان مدرک تحصیلی قابل قبول می باشند.)
  4. یک قطعه عکس 3×4 (این عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد.)
  5. مدرک نشان دهنده وضعیت خدمت سربازی داوطلبان آقا
  6. گواهی مستند اشتغال به کار در حال حاضر (برای آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه استانی استفاده می کنند.)
  7. مدرک نشان دهنده وضعیت طرح نیروی انسانی

وضعیت طرح نیروی انسانی داوطلب را می توان با ارائه یکی از مدارک زیر مشخص نمود:

  • مدرک مربوط به پایان یا معافیت از طرح نیروی انسانی
  • گواهی نشان دهنده پایان طرح تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 (مختص داوطلبانی است که همزمان با انجام طرح خود، قصد شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی را نیز دارند.)
  • مدرکی که نشان دهد طرح نیروی انسانی داوطلب حداکثر 3 ماه پس از فارغ التحصیلی او و در منطقه ای با ضریب محرومیت چهار پنجم و یا بیشتر، شروع شده است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر مدارک نام برده شده در قسمت 6 توسط شبکه بهداشت و درمان و یا سازمان نظام پزشکی و در قسمت 7 توسط شبکه بهداشت و درمان صادر گردند، باید از سوی دانشگاه مربوطه نیز مورد تایید قرار گیرند.

سهمیه های موثر در آزمون دستیاری دندان پزشکی 1402

در نهایت لازم است بدانید که آزمون دستیاری دندانپزشکی نیز مانند تمام آزمون های دیگر دارای سهمیه هایی است که در مقاله تاثیر سهمیه در آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 به طور کامل شرح داده شده اند. انواع سهمیه هایی که در این آزمون لحاظ می شود به طور خلاصه به صورت جدول زیر است:

سهمیه های آزمون دستیاری دندان پزشکی 1402
انواع سهمیهتوضیحات
سهمیه های اصلیآزادشامل کسانی می شود که جز هیچکدام از سایر سهمیه ها نباشند.
رزمندگانشامل دو سهمیه 25% و 5%
بومیپذیرش دستیار در این سهمیه با رعایت سقف پذیرش در مناطق محروم با توجه به نیاز منطقه مورد نظر می باشد.
سهمیه های مازاداستعداد درخشانمعادل 10% ظرفیت پذیرش در سهمیه آزاد
نیروهای مسلحتا 2/5% ظرفیت کل

افرادی که دارای سهمیه رزمندگان هستند، باید به سازمان های نیروهای مسلح (آجا، سپاه، سازمان بسیج مستضعفین – فقط برای رزمنده های بسیجی) مراجعه کنند، فرم مخصوص استفاده از سهمیه مذکور را تکمیل نمایند و کد رهگیری 12 رقمی که مربوط به سهمیه رزمندگان آن ها است، دریافت کنند. سپس باید سهمیه و کد رهگیری دریافت شده را در سامانه ثبت نام اینترنتی درج کنند تا معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح آن را تایید کند و به مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ارسال نماید.

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

داوطلبان می بایست برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون و همچنین سایر شرایط این مرحله به دفترچه ثبت نام مراجعه نمایند تا با آگاهی کامل جهت انجام فرآیند نام نویسی در موعد مقرر اقدام کنند.

دفترچه مذکور از طریق سایت سازمان سنجش پزشکی منتشر خواهد شد ولی برای دسترسی آسان تر از طریق جدول زیر نیز قابل دانلود خواهد بود. همچنین از آن جایی که هنوز پی دی اف مربوط به سال 1402 منتشر نشده است، برای آگاهی متقاضیان فایل مربوط به سال گذشته در جدول زیر قرار داده شده است.

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

 

سوالات متداول

1- ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ از چه تاریخی آغاز می شود؟

زمان ثبت نام این آزمون برای سال ۱۴۰۲ هنوز تعیین نشده اما انتظار داریم در اسفند ماه اخبار مربوطه منتشر شود.

2- نام نویسی در آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می گیرد؟

داوطلبان می بایست به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

3- آیا داوطلبان در حین ثبت نام در آزمون دستیارى دندانپزشکی ۱۴۰۲ بایستی هزینه پرداخت نمایند؟

بله، داوطلبان جهت ثبت نام در این آزمون ملزم به پرداخت هزینه می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری