خانه انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402
انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی می توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام کنند. پذیرفته شدگان نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی وارد دوره رزیدنتی شده و پس از فراگیری مهارت های لازم در حیطه تخصصی خود، می توانند به عنوان دندانپزشک متخصص مشغول به فعالیت شوند.

پس از اعلام نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی، آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره شده باشند، لازم است در موعد مقرر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی در مدت زمان مقرر موفق به انتخاب رشته نشود، این امر به منزله انصراف او تلقی شده و از حضور در سایر مراحل پذیرش محروم می گردد.

زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

پس از انتشار کارنامه اعلام نتیجه اولیه آزمون ۱۴۰۲، داوطلبانی که حداقل 50 درصد نمره آزمون کتبی را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته می باشند. انتخاب رشته آزمون مذکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی انجام می شود.

البته هنوز زمان دقیقی برای فرآیند مذکور در سال 1402 اعلام نشده است، ولی سال گذشته ،انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی در اواخر مرداد ماه انجام شده بود. در خصوص زمان انتخاب رشته این آزمون برای سال ۱۴۰۲ نیز اطلاعاتی در دسترس نیست. لازم به ذکر است که به طور معمول این مهلت برای افرادی که موفق به انجام فرآیند مذکور در موعد مقرر نشده اند، تمدید می گردد که جهت اطلاع از زمان آن و همچنین زمان دقیق انتخاب رشته آزمون مذکور، می توانید در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره از آن مطلع شوید.

راهنمای انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون کتبی دستیاری دندانپزشکی 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می پذیرد. توجه داشته باشید هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 50 کد رشته از میان کد رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته می باشد. بنابراین توصیه می کنیم کد رشته های مورد نظر خود را بر اساس علاقه اولویت بندی کرده و یادداشت نمایید تا هنگام انتخاب رشته با مشکل مواجه نشوید.

  • ابتدا وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir شوید و از منوی سمت راست گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی – دستیاری تخصصی پزشکی” را انتخاب کنید.

مرجله اول انتخاب رشته دستیاری دندانپزشکی 99

  • از میان لینک های موجود در صفحه، روی لینک فعال “انتخاب رشته – محل / ویرایش” کلیک نمایید.

مرجله دوم انتخاب رشته دستیاری دندانپزشکی 99

  • در این مرحله لازم است مجددا گزینه “انتخاب رشته – محل / ویرایش” را انتخاب کنید و با وارد کردن کد رهگیری خود که هنگام ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی  دریافت نموده اید را در کادر ظاهر شده وارد کنید و در نهایت بر روی علامت ذره بین موجود در پایین صفحه کلیک نمایید.

مرجله سوم انتخاب رشته دستیاری دندانپزشکی 99

حال می توانید کد رشته های انتخابی خود را به ترتیب اولویت در فرم مربوطه ثبت نمایید. فراموش نکنید که پس از درج تمامی کد رشته های خود، کلید “ثبت نهایی” را بفشارید و از فرم انتخاب رشته خود پرینت تهیه نموده و تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگه دارید. همچنین توجه داشته باشید که در صورت تهیه پرینت پیش از انتخاب گزینه “ثبت نهایی”، انتخاب رشته شما فاقد اعتبار بوده و قابل پیگیری نیز نخواهد بود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور کلیه شرایط و مقررات انتخاب رشته را به همراه کد رشته های مربوطه، در قالب یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می دهد. از جمله مندرجات این دفترچه می توان به مواردی همچون جداول ظرفیت ها، توضیحات کارنامه علمی (نحوه محاسبه تراز، رتبه و…)، سهمیه ها، فرم انتخاب رشته و اشاره کرد.

این فایل در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می شود که جهت سهولت دسترسی شما به دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی لینک دانلود آن برای سال ۱۴۰۲ را به محض انتشار، داخل محتوا قرار داده و محتوا را به روز رسانی خواهیم کرد.

نکات مهم پیرامون انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

  • مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته بر عهده داوطلب می باشد. بنابراین هنگام درج کد رشته ها و انتخاب محل تحصیل مورد نظر خود، نهایت دقت را به کار ببرید.
  • تا زمانی که کلیه اولویت های انتخابی خود را وارد نکرده اید، از انتخاب گزینه “ثبت نهایی” خودداری کنید.
  • در صورتی که کد رشته مورد نظر خود را به اشتباه در سامانه وارد کرده اید، می توانید با استفاده از گزینه های موجود نسبت به ویرایش آن اقدام نمایید.
  • عدم تکمیل فرم انتخاب رشته در مدت زمان در نظر گرفته شده، به منزله انصراف داوطلب می باشد و حق شرکت در سایر مراحل پذیرش از وی سلب می گردد.
  • برخی از رشته محل ها مربوط به سهمیه های بومی هستند و تنها داوطلبانی واجد شرایط بومی مجاز به انتخاب این رشته ها می باشند.
  • امکان ویرایش کد رشته های ثبت شده تا پیش از فشردن کلید “ثبت نهایی” امکان پذیر است و پس از آن، قادر به حذف یا جا به جایی کد رشته های انتخابی خود نخواهید بود.

ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 در قالب جداولی از طریق دفترچه انتخاب رشته این آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. لازم است بدانید که پذیرفته شدگان نهایی می بایست به میزان سه برابر طول مدت تحصیل خود تعهد خدمت ارائه نمایند که بنا بر صلاح دید دانشگاه علوم پزشکی محل تعهد، انجام تعهدات داوطلب ممکن است به صورت کادر آموزشی و یا درمانی باشد. شایان ذکر است در صورت عدم تکمیل ظرفیت توسط متقاضیان بومی، ظرفیت های خالی به سهمیه آزاد اختصاص می یابند.

سوالات متداول

1- مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری دندان پزشکی ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

هنوز زمان دقیق این فرآیند اعلام نشده است، اما به محض مشخص شدن، مقاله بروز رسانی خواهد شد.

2- از چه طریقی می توانم نسبت به انجام انتخاب رشته آزمون دستیاری دندان پزشکی ۱۴۰۲ اقدام نمایم؟

به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور این امر امکان پذیر می باشد.

3- آیا در مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری دندان پزشکی ۱۴۰۲، امکان اصلاح کدرشته های انتخابی وجود دارد؟

بله، متقاضیان می توانند کدرشته های انتخابی خود را ویرایش و اصلاح نیز نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور