خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون GRE سال 99

ثبت نام آزمون GRE سال 99

زمان و نحوه ثبت نام آزمون GRE سال 99
ثبت نام آزمون GRE سال 99
آزمون GRE ، یک آزمون زبان انگلیسی با هدف سنجش توانایی ها و معلومات دانش آموختگانی می باشد که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های برخی از کشورها مانند آمریکا را دارند. در سال های گذشته این آزمون ویژه فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی و غیر مدیریتی بود اما به تدریج مدرک این آزمون جهت ورود به مراکز دانشگاهی دارای رشته های مدیریتی نیز مورد پذیرش قرار گرفت. ثبت نام آزمون GRE نیز مانند ثبت نام آزمون تافل از طریق سایت سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون واقع در آمریکا انجام می شود. در ادامه بیشتر به این آزمون و نحوه ثبت نام آن می پردازیم.

ثبت نام آزمون GRE از طریق سایت www.ets.org انجام می شود ، هزینه ثبت نام این آزمون نیز به مبلغ 2 میلیون و 460 هزار تومان می باشد.

آزمون GRE چیست؟

GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination و به معنی بررسی سوابق تحصیلات تکمیلی می باشد. کسب این مدرک برای آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های خارج از کشور می باشند لازم است. جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه های آمریکا ، اکثر دانشگاه های کانادا و تا حدودی نیز دانشگاه های اروپا ارائه مدرک این آزمون ضروری می باشد. از آن جا که داشتن معدل بالا در پذیرش دانشگاه های خارج از کشور اهمیت دارد ، افرادی که معدل نسبتا خوبی ندارند با کسب نمره خوب در آزمون GRE می توانند شانس خود را در پذیرش دانشگاهی که مد نظر دارند افزایش دهند ، به عبارتی دیگر می توان گفت که نمره این آزمون بسیار مهم می باشد و کسب نمره ی بالا در این آزمون می تواند جایگزین خوبی برای جبران معدل های پایین شود.

انواع آزمون GRE

این آزمون در دو نوع مختلف آزمون Subject و General (تخصصی و عمومی) برگزار می شود.

آزمون GRE General : این آزمون یک آزمون عمومی بوده و برای پذیرش در اکثر دانشگاه ها و شرکت های معتبر قابل قبول می باشد.

آزمون GRE Subject : برای تحصیل در برخی از رشته ها مانند : زیست شناسی ، علم شیمی ، ادبیات زبان انگلیسی ، ریاضیات ، فیزیک و روانشناسی، علاوه بر شرکت در آزمون General داوطلبان می بایست در آزمون Subject نیز شرکت کنند. شرکت در این آزمون همچنین برای آن دسته از داوطلبانی که مایل به کسب پذیرش از موسسات و دانشگاه های سطح بالا هستند و یا دروس اختصاصی خود را با نمره پایینی گذرانده اند مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون به صورت کاغذی و تنها سه بار در سال ، در ماه های : سپتامبر ، اکتبر و آوریل برگزار می شود.

ساختار آزمون GRE

آزمون GRE از سه بخش تشکیل شده است :

درک واژگان (verbal section) : بخش درک واژگان یا استدلال کلامی دارای سه نوع سوال با عناوین ” تفکر خواندن ، تکمیل متن و معادل جملات “ می باشد. در این قسمت توانایی تجزیه و تحلیل شما در متن ها ، روابط بین کلمات در یک متن تخصصی و نیز روابط میان اجزای جمله مورد ارزشیابی قرار می گیرد. داوطلبان می بایست در زمان 30 دقیقه به 20 سوال طراحی شده در این بخش پاسخ دهند.

استدلال کمی (Quantitative Reasoning) : بخش ریاضیات یا همان استدلال کمی در آزمون GRE چهار نوع سوال را شامل می شود ، تعدادی از این سوالات چند گزینه ای هستند به این صورت که در پاسخ دادن به تعدادی از سوالات می بایست تنها یک گزینه به عنوان جواب صحیح انتخاب شود و تعداد دیگری از پرسش ها نیز می توانند یک یا چند پاسخ صحیح داشته باشند. به طور کلی این بخش شامل پرسش های ریاضی می باشد و مهارت های محاسباتی داوطلبان را مورد سنجش قرار می دهد. شرکت کنندگان برای پاسخ به 20 سوال این قسمت ، 35 دقیقه فرصت دارند.

نوشتاری تحلیلی (Analytical Writing) : این قسمت از آزمون دارای دو بخش با عناوین Issue Task و Argument task می باشد. در قسمت اول موضوعی به داوطلب داده می شود و او باید پیرامون آن موضوع متنی را بنویسد. در قسمت دوم متنی به داوطلبان داده می شود و آن ها می بایست پس از مطالعه متن استدلال و تحلیل خود را از آن بنویسند.

روش های برگزاری آزمون GRE

آزمون GRE نیز مانند آزمون تافل در دو نوع کاغذی (pBT) و اینترنتی (iBT) برگزار می شود. آزمون های کاغذی نسبت به آزمون های اینترنتی به صورت محدودتر برگزار می شود. آزمون های کاغذی سالانه 3 مرتبه و در کشور ما توسط سازمان سنجش و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود در صورتی که آزمون های اینترنتی به صورت گسترده تر و در دفعات بیشتری برگزار می گردد.

آزمون Subject به صورت کاغذی برگزار می گردد ، امکان برگزاری آزمون General نیز به هردو روش کاغذی و اینترنتی وجود دارد.

زمان و محل برگزاری آزمون GRE در ایران

راهنمای برگزاری آزمون GRE در ایران
زمان و محل برگزاری آزمون GRE در ایران

آزمون کاغذی GRE در کشور ما تنها توسط سازمان سنجش و دانشگاه صنعتی اصفهان و سالانه سه مرتبه در ماه های سپتامبر ، اکتبر و آوریل برگزار می شود.

آزمون General علاوه بر pBT به صورت iBT نیز برگزار می شود. این آزمون فعلا در مرکز سازمان سنجش ، موسسه فرهنگی علامه سخن ، موسسه آموزشی معرفت ، موسسه زبان نگار ، دانشگاه صنعتی اصفهان ، دانشگاه ارومیه ، دانشگاه شمال در آمل ، مجتمع آموزشی گسترش انفورماتیک زنجان و دانشگاه شیراز به صورت ماهانه برگزار می گردد.

ساخت اکانت شخصی در سایت ثبت نام آزمون GRE

پیش از ثبت نام در آزمون GRE لازم است تا ابتدا در سایت ثبت نام این آزمون یک اکانت شخصی بسازید و سپس نسبت به ثبت نام در آزمون موردنظر خود اقدام نمایید. در ادامه ی مطلب ابتدا چگونگی ساخت پروفایل شخصی و سپس نحوه ثبت نام در این آزمون را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • به سایت www.ets.org مراجعه کنید و با انتخاب بخش GRE از سمت چپ سایت وارد صفحه این آزمون شوید.

اولین مرحله

  • در این صفحه می بایست با کلیک روی عبارت ” ETS Account “ در قسمت بالا و سمت راست صفحه ، وارد بخش ساخت اکانت شوید.

دومین مرحله

  • برای ایجاد اکانت جدید GRE باید روی ” Create An Account “ کلیک کنید. پس از این مرحله وارد بخش جدیدی می شوید و می بایست فرم هایی را که در اختیارتان گذاشته می شود تکمیل کنید.

سومین مرحله

اولین فرمی که در صفحه گشوده شده ملاحظه می فرمایید مربوط به اطلاعات شخصی و هویتی شماست. در این فرم باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی ، آدرس و مشخصات پستی ، تلفن و … را وارد کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید اطلاعات مهم این آزمون را از طریق پیامک و یا ایمیل دریافت کنید می بایست در کادر آبی که در پایین صفحه موجود است گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از تکمیل اطلاعات روی گزینه ” Next “ کلیک کنید.

چهارمین مرحله

  • حال نوبت به مشخص کردن نام کاربری و کلمه عبور می رسد تا در مراحل بعد برای ورود به اکانت شخصی خود از آن استفاده کنید. در این بخش پس از این که نام کاربری و رمز عبور دلخواه خود را تعیین کردید می بایست از میان سوالاتی که قرار داده شده یک سوال امنیتی را انتخاب کرده و به آن پاسخ دهید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کنید می توانید با پاسخ دادن به سوال امنیتی رمز عبور خود را بازیابی کنید.
  • بهتر است تا در این مرحله نام کاربری و رمز عبور خود را یادداشت کنید و پاسخ سوال امنیتی را به خاطر بسپارید تا بعدا برای ورود به صفحه شخصی خود دچار مشکل نشوید.
  • در همان صفحه پس از تعیین Username و Password و پس از مطالعه شرایط و ضوابط مربوطه ، روی عبارت I understand and agree to the Terms and Conditions above “ کلیک کنید.
  • پس از اعلام موافقت با شرایط بیان شده باید روی گزینه ” Next ” کلیک نمایید.
  • در این صفحه تمامی اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد کردید پیش از ارسال و ثبت نهایی ، جهت مرور و تایید شما نمایش داده می شود. در صورتی که اطلاعات کامل و بدون نقص بودند روی گزینه ” Next ” کلیک کنید.
  • در این قسمت پیغام موفقیت آمیز بودن ایجاد اکانت شخصی خود را در سایت مشاهده می کنید ، ایمیلی با همین مضمون نیز به آدرس ایمیل شما که در فرم های اطلاعات شخصی وارد کرده اید ارسال می شود.
  • روی ” Sign In To Continue “ کلیک کنید.
  • در پایان و پس از مشاهده پیغام موفقیت آمیز بودن ساخت پروفایل باید به ایمیل خود مراجعه کنید. ایمیلی را که از طرف ETS دریافت نموده اید باز کرده و روی لینک داخل ایمیل کلیک کنید ، حال با نام کاربری و رمز عبوری که در مراحل قبل مشخص کرده اید وارد اکانت شخصی خود شوید.

نحوه ثبت نام در آزمون GRE

پس از ایجاد اکانت شخصی در سایت ثبت نام که مراحل ساخت اکانت در مطلب فوق به طور کامل شرح داده شد ، باید با پیمودن مراحل زیر نسبت به ثبت نام خود در آزمون GRE اقدام نمایید. در ادامه مراحل ثبت نام را به صورت گام به گام بسط خواهیم داد.

  • مطابق مرحله قبل وارد سایت www.ets.org شده و نوع آزمون را انتخاب کنید. بدین منظور روی بخش GRE کلیک کنید.
  • برای ورود به صفحه امور آزمون “Registeration “ را انتخاب کنید.

ثبت نام

  • با ورود به صفحه جدید گزینه “register now” را انتخاب کنید.

دومین مرحله از ثبت نام

  • برای ورود به حساب کاربری خود روی عبارت ” create or log into your ETS account now ” کلیک کنید.
  • در قسمت Username و Password که در سمت راست سایت قرار دارد ، به ترتیب نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و سپس با انتخاب ” Sign In “ وارد پروفایل شخصی خود شوید.

ورود

  • در این جا به صفحه ای هدایت می شوید که در آن می بایست نوع آزمون و مکان آن را مشخص کنید. گزینه ” register/find test center,dates “ را انتخاب نمایید.
  • نوع و مکان آزمون خود را انتخاب کرده و سپس روی ” Find available test center and dates “ کلیک بفرمایید.
  • پس از مرحله بالا ، با در نظر گرفتن مکان و نوع آزمون انتخابی شما ، لیستی از تاریخ های آزمون هایی که ویژگی های مورد نظر شما را دارا می باشند گشوده خواهد شد. از این لیست زمان مورد نظر خود را برای برگزاری آزمون انتخاب نمایید.
  • روی گزینه ” Show test time “ برای مرکز مورد نظر خود کلیک کنید تا لینک ” Register “ یرای شما نمایش داده شود.
  • روی ” Register “ کلیک کنید.
  • در این قسمت از ثبت نام باید ابتدا شرایط و قوانین آزمون را به طور کامل مطالعه کرده و سپس تیک گزینه ” … I understand and agree to the testing politics and “ را فعال کنید. در غیر این صورت قادر نخواهید بود تا ثبت نام خود را کامل کنید.
  • گزینه ” Next ” را انتخاب کنید.
  • در این جا اطلاعات شخصی شما نمایش داده می شود ، در صورت صحت اطلاعات روی ” Next ” کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید ، در غیر این صورت می توانید با کلیک روی ” Edit “ اطلاعات نادرست را ویرایش کنید.
  • در صفحه بعد نیز برای تایید قوانین ” GRE Search Services “ ، تیک عبارت ” Yes, I would like to register for the GRE Search Service. and agree to the above “ فعال کنید.
  • مجددا روی ” Next ” کلیک کنید.
  • در این قسمت فرم اطلاعات تکمیلی با عنوان ” Background information ” پیش روی شما قرار خواهد گرفت ، پس از تکمیل این فرم نیز روی ” Next ” کلیک نمایید.
  • در مرحله بعد از تکمیل فرم ، منابع پیشنهادی آزمون GRE در اختیار شما قرار می گیرد و در صورت تمایل می توانید هر کدام از منابع پیشنهادی برای آزمون را خریداری نمایید ، در صورت انتخاب هر یک از منابع ، هزینه آن به مبلغ ثبت نام که در انتها باید آن را بپردازید اضافه خواهد شد. در صورتی که تمایلی به خرید این بسته های پیشنهادی ندارید این صفحه را نادیده بگیرید.
  • جهت ورود به صفحه بعد روی ” Next ” کلیک کنید.
  • در این صفحه فاکتور نهایی و هزینه قابل پرداخت جهت ثبت نام آزمون را مشاهده خواهید کرد. جهت تکمیل نام نویسی عبارت ” proceed to checkout “ را انتخاب نمایید.
  • برای تایید مبلغ قابل پرداخت ” Pay Now “ را انتخاب نمایید.
  • حال نوبت به پرداخت هزینه می رسد ، در قسمت بعدی مطلب به طور کامل در مورد روش های پرداخت هزینه صحبت خواهیم کرد.
  • در پایان و پس از پرداخت موفقیت آمیز وجه ثبت نام ، رسید ثبت نام روی صفحه نمایش داده خواهد شد و ثبت نام شما در آزمون GRE به پایان خواهد رسید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون شامل دو روش می باشد. روش اول پرداخت هزینه به صورت آنلاین و مستقیم از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت می باشد. روش دوم پرداخت از طریق خرید ووچر (Voucher) می باشد. در صورتی که کارت ارزی دارید می توانید به صورت مستقیم هزینه ثبت نام را با روش اول و به صورت آنلاین پرداخت کنید.

در صورتی که پرداخت وجه از روش اول برای شما امکان پذیر نیست می توانید از طریق سایت های معتبر اقدام به خرید کد ووچر نمایید و در مرحله پرداخت وجه ثبت نام در سایت EST ، پرداخت با ووچر را انتخاب کنید ، در این قسمت می بایست کدی را که از خرید ووچر دریافت کرده اید وارد نمایید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

از جمله سایت های معتبر برای خرید کد ووچر سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد.

نکاتی پیرامون آزمون GRE

  • توجه داشته باشید در صورتی که قصد پرداخت هزینه آزمون از طریق خرید ووچر را دارید ، حتما از سایت های رسمی و دارای مجوز خرید خود را انجام دهید.
  • در پایان برگزاری آزمون به داوطلبان گفته می شود که در صورت تمایل می توانند نمره آزمون خود را کنسل کنند و این نمره برای هیچ یک از مراکز آموزشی ارسال نگردد. این امکان فقط در روز آزمون امکان پذیر خواهد بود و برای داوطلبانی مناسب است که از آزمون خود راضی نبوده اند. نمره داوطلبانی که از این امکان استفاده می کنند در هیچ جایی ثبت نخواهد شد.
  • این آزمون نمره منفی ندارد.
  • در صورتی که 4 روز پیش از برگزاری آزمون ثبت نام کنید هزینه آن حدود 25 دلار بیشتر خواهد بود.
  • مدرک این آزمون به مدت 5 سال دارای اعتبار می باشد.
  • ارسال نمرات آزمون شما برای 4 دانشگاه به صورت رایگان خواهد بود.
  • انصراف از آزمون تا 4 روز پیش از آزمون امکان پذیر می باشد و در صورت انصراف حداکثر 50 درصد مبلغ پرداخت شده قابل برگشت خواهد بود.
  • تغییر مکان و زمان آزمون نیز با پرداخت جریمه ی در نظر گرفته شده قابل انجام خواهد بود.

شما عزیزانی که مایل به ثبت نام در آزمون GRE هستید ، ابتدا باید از شرایط آزمون GRE مطلع باشید و در صورتی که واجد شرایط بودید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید. همچنین می توانید برای آگاهی از ثبت نام آزمون تافل و ثبت نام آزمون MSRT روی لینک های آن ها کلیک کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره