خانه مدارس نحوه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در اپلیکیشن شاد

نحوه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در اپلیکیشن شاد

راهنمای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در اپلیکیشن شاد
نحوه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در اپلیکیشن شاد

با توجه به مشخص نبودن زمان بازگشایی مدارس، وزارت آموزش و پرورش به منظور جبران عواقب ناشی از تعطیلی مدارس، تصمیم به راه اندازی سامانه آموزشی دانش آموزی تحت عنوان “شاد” گرفت. شرایط لازم برای برگزاری کلاس های مجازی از طریق برنامه شاد فراهم می باشد و دانش آموزان موظف اند مطابق با برنامه کلاسی خود در ساعات مقرر آنلاین شده و در این کلاس ها شرکت نمایند.

نکته قابل توجهی که درباره اپلیکیشن شاد وجود دارد آن است که دانش آموزان اتباع خارجی نیز می توانند بدون هیچ محدودیتی در این سامانه ثبت نام نموده و از مزایای آن بهره مند شوند. با توجه به این که این سامانه به تازگی راه اندازی شده و ممکن است بسیاری از دانش آموزان هنگام ورود و ثبت نام در آن با مشکل مواجه شوند، این مقاله را به نحوه نام نویسی دانش آموزان اتباع خارجی در برنامه شاد اختصاص داده ایم.

دانش آموزان غیر ایرانی می توانند با استفاده از کد 11 رقمی اتباع خارجی خود به جای کد ملی، در اپلیکیشن شاد ثبت نام نمایند.

راهنمای تصویری ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در اپلیکیشن شاد

با توجه به تحصیل بیش از 500 هزار دانش آموز غیر ایرانی در کشور، امکان بهره مندی از مزایای دانلود نسخه جدید برنامه شاد و شرکت در کلاس های آنلاین برای این دسته از دانش آموزان نیز فراهم شد. بنابراین، دانش آموزان اتباع خارجی نیز می توانند همانند دانش آموزان ایرانی با استفاده از راهنمای تصویری موجود در ادامه مقاله، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، امکان انجام فرآیند احراز هویت دانش آموزان اتباع خارجی در شبکه شاد با استفاده از کد جایگزین کد ملی که توسط وزارت کشور به آن ها ارائه می شود، فراهم می باشد.

توجه داشته باشید که برای این منظور می بایست ابتدا برنامه شاد را از طریق نشانی اینترنتی shaddl.medu.ir دانلود نموده و بر روی تلفن هوشمند خود که دارای سیستم عامل اندروید با نسخه 4.4 به بالا می باشد، نصب نمایید. شایان ذکر است که اپلیکیشن شاد نسخه ios نیز به زودی منتشر خواهد شد.

  • در صفحه ابتدایی اپلیکیشن می بایست روی عبارت “ورود به برنامه” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام سامانه شاد

  • شماره تلفن خود را در کادر مربوطه وارد نموده و کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام سامانه شاد

  • یک کد فعال سازی برای شماره تلفنی که در بخش قبل وارد کرده اید، ارسال می گردد. این کد را در کادر دوم وارد کرده و سپس روی عبارت “ورود” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام سامانه شاد

  • در بخش های مشخص شده نام و نام خانوادگی خود را درج کنید و سپس روی علامت تایید موجود در سمت چپ و بالای صفحه، کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام سامانه شاد

  • از بین گزینه های موجود ، گزینه “ورود مدیر / معلم / دانش آموز” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت نام سامانه شاد

  • در این مرحله باید نقش خود را به عنوان “دانش آموز” انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام سامانه شاد

  • در این مرحله با پیغام ” دانش آموز گرامی ، شما هم اکنون جهت احراز هویت به سامانه آموزش و پرورش هدایت می شوید” مواجه می شوید که باید مطابق تصویر زیر ، روی لینک “انجام احراز هویت” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت نام سامانه شاد

 

  • پس از ورود به سامانه احراز هویت شبکه آموزشی دانش آموزان ، لازم است اطلاعات خود را با دقت در کادرهای مربوطه وارد نمایید. دانش آموزان اتباع خارجی باید کد 11 رقمی خود را به جای کد ملی در سامانه به ثبت برسانند. بعد از درج اطلاعات خود می بایست روی عبارت “ورود به گروه کلاس من” که در انتهای صفحه تعبیه شده است ، کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام سامانه شاد

  • در این مرحله باید مجددا وارد برنامه شاد شوید و گزینه “ورود مدیر / معلم / دانش آموز” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام سامانه شاد

  • در این قسمت نیز بایستی نقش خود را به عنوان “دانش آموز” برگزینید.

مرحله ششم ثبت نام سامانه شاد

  • در مرحله پایانی نیز به منظور مشاهده اطلاعات و لیست کلاس های خود لازم است روی عبارت “لیست دانش آموزان” کلیک کنید.

مرحله دهم ثبت نام سامانه شاد

در صورتی که تلفن هوشمند شما از اپلیکیشن شاد پشتیبانی نمی کند و یا به هر دلیلی تمایل دارید از کامپیوتر های شخصی برای ورود به ورود به سامانه شاد آموزش و پرورش استفاده نمایید، می توانید از برنامه شاد ویندوز و یا برنامه شاد تحت وب جهت ورود به شبکه آموزشی دانش آموزان استفاده کنید.

ارورهای اپلیکیشن شاد

بسیاری از دانش آموزان ممکن است هنگام ورود به برنامه شاد با خطاهایی مواجه شوند که مانع از دسترسی آن ها به بخش های مختلف این اپلیکیشن می شوند. چنانچه شما نیز با انواع ارور سامانه شاد همچون خطاهای 401 ، 402 ، 403 ، 406 و 417 رو به رو شده اید و نمی دانید هر یک چه معنایی دارند و چگونه می توانید نسبت به رفع آن ها اقدام کنید ، توصیه می کنیم روی لینک مرتبط با آن کلیک نموده و مقاله مربوطه را با دقت مطالعه نمایید.

از دیگر تدابیری که پس از تعطیلی مدارس به منظور جلوگیری از عقب افتادن فرآیند آموزش دانش آموزان اندیشیده شد، پخش تلویزیونی کلاس های مقاطع مختلف تحصیلی می باشد. شما همراهان گرامی ایران مشاوره می توانید با اطلاع از ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون و هم چنین آگاهی از زمان بازگشایی مدارس روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس