خانه فرهنگیان راهنمای تصویری دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

راهنمای تصویری دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

راهنمای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سامانه my.medu.ir
راهنمای تصویری دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

از آن جایی که امروزه اکثر فعالیت های اداری ما از طریق طراحی سایت و سامانه های کاربردی، ساماندهی شده و در خیلی از موارد نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر و ادارات نیست، سازمان آموزش پرورش نیز در این جهت گام های مثبتی برداشته که یکی از آن ها ایجاد سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی my.medu.ir می باشد. معلمان می توانند با در دست داشتن کد ملی و رمز عبور همگام وارد این سامانه شده و فیش حقوقی خود را و مشاهده و دریافت نمایند. در ادامه این مقاله به توضیح مراحل فرآیند مذکور پرداخته ایم.

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

️لینک مستقیم ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

معلمان می توانند با استفاده از کد ملی و رمز عبور همگام وارد سامانه فیش حقوقی فرهنگیان شده و جزئیات دریافتی ماهانه خود را مشاهده نمایند.

راهنمای تصویری ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

فیش حقوقی فرهنگیان چیست و چه کاربردی دارد؟

از جمله اسناد مهمی که مبلغ دریافتی ماهانه، ساعت اضافه کاری، اقساط، مالیات، بدهی ها و… را به اطلاع فرهنگیان می رساند، فیش حقوقی آن هاست. به همین منظور هر ماه در تاریخ مشخصی معلمان به دنبال دریافت این برگه حقوقی برای مشاهده جزئیات واریز حقوق فرهنگیان هستند که بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش منطقه خود کافی است با استفاده از اطلاعات ورود، به سامانه مربوطه مراجعه و مطابق با راهنمایی که در ادامه ارائه داده ایم، آن را مشاهده کنند.

راهنمای تصویری دریافت فیش حقوقی فرهنگیان 

پیش از اینکه به توضیح مراحل دریافت فیش حقوقی بپردازیم لازم است متذکر شویم، اطلاعات کاربری معلمان از پیش، توسط اداره آموزش و پرورش در سامانه  همگام ثبت شده که مشاهده حقوق فرهنگیان نیز توسط همین اطلاعات کاربری (کدملی و رمز عبور همگام) صورت می گیرد.

نکته: دریافت فیش حقوقی فرهنگیان قبلا از طریق fish.medu.ir انجام می گرفته اما در حال حاضر برای مشاهده آن باید به سایت (جدید) my.medu.ir مراجعه نمایید.

  • وارد سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی my.medu.ir شده، نقش خود را به عنوان معلم انتخاب کرده و در کادر های مربوطه مشخصات مربوط به کد ملی و رمز عبور را وارد نمایید. سپس با درج کد امنیتی نمایش داده شده، کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله اول دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سامانه my.medu.ir

  • پس از ورود به صفحه بعدی بر روی عبارت فیش حقوقی کلیک کنید.

مرحله دوم دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سامانه my.medu.ir

پس از نمایش فیش حقوقی و مطالعه جزئیات مربوط به آن می توانید برای دریافت پرینت + سبز رنگ را بفشارید.

دریافت رمز همگام برای مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان

برخی از کاربران هنگام ورود به سامانه ممکن است با پیغام  “پنل شما در سامانه همگام فعال نیست” مواجه شوند. در این صورت لازم است مطابق با راهنمای زیر به تعریف گذرواژه بپردازند.

  • وارد سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir شده و از داشبورد بالای صفحه، برروی گزینه “ورود” کلیک کنید.

مرحله اول دریافت رمز همگام برای مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان

  • به منظور ورود به نمایه، می بایست دراین صفحه اطلاعات خواسته شده شامل کدملی و رمز ورود را وارد نموده، سپس کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم دریافت رمز همگام برای مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان

پس از انجام مراحل فوق می بایست با انتخاب گزینه “تغییر کلمه عبور” رمز عبور مورد نظرتان تعریف و ثبت کنید. درصورتی که گام های ذکر شده در بالا را به درستی پشت سر گذاشته باشید، رمز عبور سامانه همگام به طور خود کار فعال می شود.

نکته: در صورتی که مراحل ذکر شده در این بخش را انجام دادید اما مجددا با خطای “عدم ثبت اطلاعات فرهنگی” روبه رو شدید، برای رفع این خطا با پشتیبانی اداره فناوری اطلاعات در ناحیه خودتان تماس حاصل فرموده تا به کارشناس هوشمند سازی این سازمان ارجاع شوید.

نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

در صورتی که رمز عبور خود را گم یا فراموش کرده اید، مطابق با مراحلی که در این بخش ذکر کرده ایم عمل نموده تا رمز عبور همگام شما بازیابی شود.

  • وارد نشانی my.medu.ir شده و عبارت “رمز خود را فراموش کرده اید؟” را برگزینید.

مرحله اول بازیابی رمز عبور در سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

  • در کادرهای نمایش داده شده اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مطابق با خواسته خود یکی از گزینه های بازیابی را فعال نمایید، سپس بر روی “ادامه” کلیک کنید.

مرحله دوم بازیابی رمز عبور در سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

در انتها، گذرواژه جدید برای شما ارسال خواهد شد.

آشنایی با بخش های مختلف فیش حقوقی فرهنگیان

نمونه فیش حقوقی فرهنگیان

با دریافت فیش حقوقی ممکن است در نگاه اول نتوان همه مندرجات آن را تفکیک نمود. نمونه ای از فیش حقوقی فرهنگیان در تصویر بالا ارائه شده که شامل اطلاعات زیر می باشد.

  1. در سمت راست فیش حقوقی اطلاعات شخصی شما که شامل نام و نام خانوادگی و شماره پرسنلی را مشاهده می کنید.
  2. در بخش سمت چپ این برگه، اطلاعات مرتبط با شغل و درآمد شما را نشان می دهد که برای مثال به صورت تمام وقت مشغول به کار هستید، چند ساعت اضافه کاری داشتید یا در وضعیت حقوق بگیر قرار دارید.
  3. در بخش میانی تصویر، جزئیات حساب کتاب دریافتی شما وجود دارد که بابت حق شغل، اضافه کاری، کمک هزینه ها و… چه مقدار برای شما محاسبه شده است
  4. در ادامه کسورات حقوق به علت حق بیمه، اقساط وام دریافتی و… قابل مشاهده می باشد.
  5. در پایین فیش حقوقی، می توانید مجموع حساب کتاب حقوق ماهیانه خود را رویت نمایید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان فیش حقوقی فرهنگیان را دریافت و مشاهده نمود؟

بدین منظور می بایست با در دست داشتن کد ملی و رمز عبور همگام به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان با آدرس my.medu.ir مراجعه نمود.

2- در صورت فراموشی رمز عبور همگام برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان چه باید کرد؟

برای بازیابی رمز عبور باید به سایت hamgam.medu.ir و مطابق دستورالعمل مقاله مراجعه کرد.

3- چه مواردی در فیش حقوقی فرهنگیان درج شده است؟

در این فیش اطلاعات حقوق ماهیانه معلمان اعم از مبلغ دریافتی ماهانه، ساعت اضافه کاری، اقساط، مالیات، بدهی ها، کسورات حقوق درج شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان