خانه مدارس برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳

برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳

زمان برنامه امتحان های نهایی شهریور ماه بزرگسالان
برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳

تاثیر نمرات امتحانات نهایی پایه نهم در انتخاب رشته نهم به دهم و نیز تاثیر نمرات نهایی پایه دوازدهم در قبولی کنکور، از دلایل اهمیت نمرات ماخوذه در امتحانات نهایی بشمار می رود. آگاهی از زمانبندی برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد این امکان را می دهد تا برنامه ریزی درسی مناسبی بدین منظور اتخاذ نمایند. تاریخ برپایی آزمون دروس تمامی رشته ها برای شهریور ماه، هرساله از طریق سایت aee.medu.gov.ir در قالب بخشنامه منتشر می گردد.

زمان برگزاری کلیه امتحانات نهایی شهریور ماه 1403 راس ساعت 8:30 صبح می باشد.

برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳

اطلاع از زمان برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه 1403 برای دانش آموزان یا داوطلبان آزادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در امتحانات خرداد ماه نشده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نظر داشته باشید که نمرات کسب شده در امتحانات نهایی پایه دوازدهم به علت تاثیر معدل در کنکور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

قابل توجه داوطلبان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل، تصریح می شود که نمرات نوبت شهریور ماه به عنوان سابقه تحصیلی به سازمان سنجش ارسال نمی شود و به منظور ایجاد سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری، لازم است در نوبت خرداد درس مورد نظر انتخاب و در آزمون آن شرکت شود.

 

برنامه آزمون نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ ویژه دانش آموزان روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد هنوز منتشر نشده است. این امتحانات در سال گذشته از 28 مرداد ماه شروع شد و تا 13 شهریور ماه ادامه داشت. لیکن برنامه امتحانی پایه دوازدهم شهریور ماه 1403 هنوز منتشر نشده است.

نکات مهم

  • آزمون درس ادیان الهی (3) اقلیت های دینی به صورت مجزا برگزار می شود.
  • آزمون زبان آلمانی، فرانسه و انگلیسی 3 دانش آموزان آسیب دیده شنوایی و زبان های خارجی به صورت مجزا برگزار می شود.
  • در نوبت شهریور امتحان زمین شناسی پایه یازدهم برگزار نمی شود.
  • شایان ذکر است کارت ورود به جلسه امتحان نهایی معمولاً چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون قابل دریافت است.

برنامه امتحانات نهایی پایه یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳

برنامه آزمون هماهنگ دروس پایه یازدهم دوره دوم آموزش متوسطه در شهریور 1403 ویژه دانش آموزان روزانه خواهد بود. زمان حضور در جلسه کلیه آزمون های مندرج در جدول راس ساعت 8:30 صبح، زمان بسته شدن درب سالن ساعت 8:45 و زمان برگزاری آزمون راس ساعت 9:00 خواهد بود. این امتحانات در سال گذشته در تاریخ 30 مرداد ماه، 1 شهریور ماه و برای غایبین موجه در روزهای 19 و 20 شهریور ماه برگزار شد. لیکن برنامه امتحانی پایه یازدهم شهریور ماه 1403 هنوز منتشر نشده است.

برنامه امتحانات نهایی پایه دهم شهریور ماه ۱۴۰۳

برنامه آزمون هماهنگ دروس پایه دهم دوره دوم آموزش متوسطه در شهریور 1403 ویژه دانش آموزان روزانه خواهد بود. زمان برگزاری آزمون های مندرج در جدول زیر راس ساعت 8:30 صبح خواهد بود. این امتحانات در سال گذشته از در تاریخ 19 و 20 شهریور ماه برگزار شد. لیکن برنامه امتحانی پایه دهم شهریور ماه هنوز منتشر نشده است.

برنامه امتحانات نهایی پایه نهم شهریور ماه ۱۴۰۳

نمرات کسب شده در آزمون نهایی پایه نهم به دلیل تاثیر آن بر فرآیند انتخاب رشته پایه نهم به دهم از اهمیت بالایی برخوردار است. شایان توجه است که آزمون نهایی پایه نهم، به صورت استانی برگزار می گردد و برگه های آزمون توسط سایر معلمان تصحیح خواهد شد. دانش آموزانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در آزمون نهایی پایه نهم نوبت خرداد نشده اند می بایست با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود، برنامه امتحانی مربوطه را دریافت نمایند.

نظر به برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم نوبت شهریور ماه 1403 به صورت استانی، برنامه این امتحانات در استان های مختلف متفاوت می باشد و دانش آموزان می بایست برنامه را از مدرسه و یا آموزش و پرورش منطقه خود دریافت نمایند.

حذفیات امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳

داوطلبان شرکت در امتحانات نهایی شهریور ماه باید توجه داشته باشند که عدم تنظیم یک برنامه منسجم و دقیق می تواند باعث از دست رفتن انگیزه و ایجاد اضطراب شود. بنابراین توصیه می گردد که پیش از حضور در جلسه، مطالب لازم را مرور و خلاصه نویسی نموده و بر روی مباحث مهم تسلط لازم را داشته باشید. یکی از موارد کمک کننده به موفقیت افراد در این آزمون ها، آگاهی از حذفیات دروس می باشد.

 

در واقع در اطلاعیه هایی که مدتی پیش از زمان برگزاری امتحانات نهایی منتشر می گردد، علاوه بر برنامه جدول زمان بندی، حذفیات برخی از مباحث به عنوان مثال حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم تجربی شرح داده می شود که داوطلبان با در نظر گرفتن این موارد می توانند زمان خود را به مطالب مهم تر اختصاص داده و برنامه ریزی درسی بهتری داشته باشند. البته توجه کنید که هنوز فهرست حذفیات امتحانات نهایی سال تحصیلی 1403 از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشانی aee.medu.gov.ir منتشر نشده است و به محض انتشار، لینک دریافت آن در ادامه فعال می گردد.

حذفیات امتحانات نهایی شهریور 1403 (به زودی، فعال می شود)

سوالات متداول

1- آیا تاریخ امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است؟

خیر تاریخ امتحانات هنوز در سایت آموزش و پرورش به نشانی aee.medu.ir منتشر نشده است.

2- برنامه زمانی امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت منتشر می گردد؟

برنامه امتحانات از طریق سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشانی aee.medu.ir منتشر می گردد.

3- چگونه می توان به حذفیات امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۳ دسترسی یافت؟

لیست حذفیات از طریق سایت آموزش و پرورش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس