خانه کنکور نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی از سایت سازمان سنجش
نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند و سوابق تحصیلی آن ها در نتایج کنکور تاثیرگذار می باشد، بایستی کد دانش آموزی خود را دریافت نمایند. این کد اغلب در بخش بالای کارنامه هر داوطلب نوشته می شود اما برخی از دانش آموزانی که به کارنامه خود دسترسی ندارند، می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از روش های دیگر برای دریافت این کد اقدام نمایند.

معمولا کد دانش آموزی همان کد ملی دانش آموزان است.

چه افرادی نیاز به کد دانش آموزی دارند؟

کد دانش آموزی کدی منحصر به فرد در شناسایی محصلین در آموزش و پرورش می باشد که در سال های گذشته داشتن آن برای وارد شدن به سایت dipcode.medu.ir و دریافت کد سوابق تحصیلی الزامی بود. اما در سال جدید برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید از طریق سایت my.medu.ir اقدام نمود. ثبت دانش آموزی فرصتی را برای داوطلبان به وجود می آورد تا از مزایای سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1402 بهره مند گردند و در صورت داشتن معدلی مناسب، رتبه بهتری را کسب نمایند.

البته لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور 1402 نیازی به دریافت کد دانش آموزی ندارند، چرا که این کد تنها برای کسانی قابل استفاده است که سوابق تحصیلی آن ها در نتایج تاثیرگذار باشد. به طور دقیق تر می توان گفت افرادی که مدرک دیپلم خود را پیش از سال 84 دریافت نموده اند و یا می خواهند مدرک فوق دیپلم خود را جایگزین مدرک پیش دانشگاهی نمایند، نیاز به این کد ندارند اما داوطلبانی که از سال 84 به بعد موفق به دریافت دیپلم از گروه های آزمایشی نظری شده اند، دانش آموزان پایه دوازدهم یا نظام جدید و همچنین افرادی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد اخذ نموده اند، می توانند به دریافت این کد اقدام کنند.

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

در صورتی که داوطلب به کد دانش آموزی خود از طریق کارنامه دسترسی نداشته باشد، می تواند با استفاده از کد ملی خود نسبت به دریافت این کد مطابق با راهنمای زیر اقدام نماید. فراموش نکنید که مشاهده این کد همه روزه برای افراد امکان پذیر نیست و متقاضیان تنها در بازه زمانی مشخص که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد، می توانند کد دانش آموزی خود را مشاهده نمایند.

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  
  • انتخاب گزینه “سراسری”
  • کلیک بر روی عبارت “سوابق تحصیلی” و سپس انتخاب گزینه “وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش”
  • پس از درج اطلاعات خواسته شده می توانید نتایج خود را از طریق  دو روش موجود دریافت نمایید که روش اول شامل ثبت نمودن کد دانش آموزی و سال تولد و روش دوم ارائه اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، کدملی و کد دانش آموزی می باشد.

ارائه کد دانش آموزی جهت احراز هویت دانش آموز و اطلاعات تحصیلی او در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که به کارنامه دوره دوم متوسطه خود دسترسی دارید، به راحتی می توانید در بالای کارنامه آن را مشاهده کنید و در غیر این صورت، صرفا از طریق سایت سازمان سنجش قادر به دریافت آن خواهید بود.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان کد دانش آموزی خود را با استفاده از کد ملی دریافت کرد؟

داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کد دانش آموزی خود را دریافت نمایند.

2- داشتن کد دانش آموزی برای تمامی داوطلبان کنکور الزامیست؟

خیر، این کد تنها برای کسانی قابل استفاده است که سوابق تحصیلی آن ها در نتایج تاثیرگذار باشد.

3- آیا امکان دریافت کد دانش آموزی با استفاده از کد ملی در هر زمان وجود دارد؟

خیر، دریافت کد دانش آموزی تنها در زمانی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، امکان پذیر است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. جواد

    سلام،ببخشیدافرادی که دیپلمشونو قبل ازسال۸۴گرفتن،تاثیرمعدل چه جوری براشون لحاظ میشه؟
    آیا برااین افرادهمه نتیجه آزمون ملاک هست و۱۰۰درصدبراش لحاظ میشه یااینکه از۶۰درصدلحاظ میشه و۴۰درصدمعدل صفرمیشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      داوطلبان دارای مدارک دیپلم ترمی-واحدی بر اساس معدل کتبی میتوانند۳۰ درصد شرط ورود به دانشگاه را به دست بیاورند(سوابق تحصیلی پایه دوازدهم) و ۱۰درصد شرط ورود به دانشگاه را دوره پیش دانشگاهی شکل می دهد.

مشاوره کنکور پیج کنکور