خانه کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1402
دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1402

فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور به انجام می رسد. این سازمان برای نخستین بار در سال 99 تصمیم گرفت که به تکمیل ظرفیت های خالی دانشگاه سراسری و آزاد بر اساس سوابق تحصیلی بپردازد. از این رو، در قالب یک دفترچه راهنما تمامی شرایط، ضوابط و اطلاعات مورد نیاز را منتشر کرد. همچنین دانشجویان به صورت فراگیر نیز می توانند در مقطع ارشد یکی از دانشگاه های آزاد یا پیام نور نیز ثبت نام نمایند که برای اطلاع دقیق از جزئیات آن لازم است به دفترچه ثبت نام مربوطه مراجعه نمایند.

البته لازم به ذکر است که دانشجویان دارای سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد 1402 برای اطلاع از شرایط و مراحل ثبت نام بدون کنکور، بایستی بر خلاف افرادی که می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند، به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کنند. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی بدون کنکور ارشد به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گردد.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۲ (به محض انتشار فعال می شود.)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ برای پذیرش دوره های مختلف معمولا همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از آن جایی که پذیرش به صورت بدون کنکور در این مقطع از سه طریق انجام می گیرد، داوطلبان می بایست از زمان انتشار هر کدام از این دفترچه ها اطلاع داشته تا در صورتی که واجد شرایط مندرج در دفترچه می باشند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

زمان انتشار دفترچه بر اساس استعداد های درخشان

همان طور که پیش از این گفته شد، دانشجویان برای اطلاع از شرایط و ضوابط مربوط به سهمیه استعداد های درخشان دانشگاه های سراسری به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند به همین دلیل نمی توان زمان مشخصی برای انتشار دفترچه این فرآیند اعلام نمود.

زمان انتشار دفترچه بر اساس فراگیر آزاد و پیام نور

متقاضیان ثبت نام در دوره های فراگیر سال 1402 می توانند همزمان با شروع فرآیند ثبت نام دفترچه مربوط به هر یک از دانشگاه های آزاد و پیام نور را از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند. هنوز زمان انتشار این دفترچه برای سال ۱۴۰۲ مشخص نیست اما در دوره گذشته اواخر اسفند ماه فایل آن انتشار یافت.

زمان انتشار دفترچه بر اساس سوابق تحصیلی

همان طور که ذکر شد، مجری برگزار کننده این فرآیند یعنی سازمان سنجش آموزش کشور زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی را اعلام می کند.

تا به این لحظه اطلاعیه ای در این خصوص از سوی سازمان مذکور برای سال 1402 منتشر نشده است اما با توجه به این که در دوره گذشته، دفترچه راهنما همزمان با آغاز نام نویسی یعنی اواخر آذر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت، پیش بینی می شود در سال جاری نیز این فرآیند در همین تاریخ انجام گیرد. البته با توجه به مشخص نبودن زمان دقیق آن داوطلبان می توانند جهت اطلاع از تاریخ مشخص آن در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضویت یابند.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1402

در ادامه لینک دانلود دفترچه مربوط به پذیرش دوره فراگیر دانشگاه های آزاد و پیام نور نیز قرار داده شده است که داوطلبان با کلیک بر روی لینک های فعال آن می توانند از جزئیات شرایط ثبت نامی مطلع شوند. در ضمن ذکر این نکته نیز ضروری است که مطابق با توضیحات فوق الذکر برای ثبت نام بر اساس سهمیه استعداد های درخشان دانشگاه سراسری دفترچه ای منتشر نمی شود و داوطلبان برای اطلاع از جزئیات باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند.

همچنین سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org در زمان اعلام شده این دفترچه را منتشر می کند که بررسی آن برای کسب آگاهی لازم جهت تکمیل مراحل نام نویسی ضروری است. از آن جایی که دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ هنوز منتشر نشده است، لینک دریافت آن فعال نمی باشد اما شما می توانید با دانلود دفترچه نام نویسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی سال گذشته، از شرایط و ضوابط آن مطلع شوید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۲ (به محض انتشار فعال می شود.)

محتویات دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

همان طور که پیش تر اشاره شد، دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد حاوی اطلاعات مورد نیاز برای متقاضیان است که مطالعه دقیق آن سبب آسان تر شدن روند نام نویسی و کاهش اشتباهات احتمالی می شود.

محتویات دفترچه بر اساس پذیرش فراگیر دانشگاه آزاد و پیام نور

مندرجات این دفترچه را برای هر دو دانشگاه آزاد و پیام نور می توان بر اساس موارد موجود در جدول زیر دسته بندی نمود. فقط توجه داشته باشید که جزئیات این موارد با یکدیگر متفاوت بوده و نیازمند مراجعه به دفترچه های منتشر شده می باشد.

محتویان دفترچه بر اساس پذیرش فراگیر دانشگاه آزاد و پیام نور
زمانبندی فرآیند های مربوط به ثبت نام و اعلام نتایج
شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش
رشته های امتحانی دوره دانش پذیری
منابع لازم جهت شرکت در آزمون دوره دانش پذیری
توضیحات سهمیه های مورد پذیرش
مقررات نظام وظیفه
ظرفیت رشته های ارائه شده
دانشگاه های مجری دوره (برای دانشگاه آزاد)
هزینه ثبت نام و نحوه انجام فرآیند های مربوطه

محتویات دفترچه بر اساس سوابق تحصیلی

مندرجات این دفترچه عبات اند از:

  • مراحل ثبت نام پذیرش
  • نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام
  • راهنمای گزینش نهایی
  • کد و نام شهرستان ها و استان ها
  • کد رشته محل های تحصیل گروه ها
  • شرایط و ضوابط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • فرم مخصوص معدل
  • پیش نویس تقاضانامه ثبت نام

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

معمولا این دفترچه همزمان با آغاز ثبت نام منتشر می شود که در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار آن برای سال جاری مشخص نیست.

2- از چه طریقی می توان دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس فراگیر دانشگاه آزاد و پیام نور ۱۴۰۲ را دریافت کرد؟

این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و همچنین لینک موجود در این مقاله قابل دانلود است.

3- دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ حاوی چه اطلاعاتی است؟

این دفترچه اطلاعاتی از قبیل شرایط و مراحل پذیرش، زمان و نحوه ثبت نام، مدارک لازم، نحوه گزینش نهایی و... را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد