خانه کارشناسی ارشد زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج ارشد بدون کنکور 1402
زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

سازمان سنجش آموزش کشور در سال 99 اطلاعیه منبی بر پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد کلیه دانشگاه های کشور منتشر کرد که مطابق با مندرجات آن، پذیرش دانشجویان واجد شرایط صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می گیرد. پس از اتمام مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 تمامی متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نموده اند، منتظر اعلام نتایج آن می باشند تا در صورت پذیرش بتوانند اقدامات لازم جهت ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود را به انجام برسانند.

نتایج ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

همان طور که گفته شد، پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 به دو روش بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان و سهمیه استعداد درخشان انجام شد، بنابراین بدیهی است که تاریخ و سایت اعلام نتایج هر یک از این دو شیوه متفاوت باشد. در ادامه مقاله می توانید به مطالعه جزئیات مربوط به زمان اعلام نتایج ثبت درخواست خود مبنی بر پذیرش ارشد بدون کنکور بپردازید.

زمان اعلام نتایج ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

همانند فرآیند ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد، اعلام نتایج آن نیز به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد. تاکنون سازمان مذکور اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق اعلام نتایج برای سال 1402 منتشر نکرده است اما انتظار می رود که در صورت اجرای آن برای سال جاری، در فاصله تقریبا یک ماه پس از اتمام مهلت نام نویسی و قبل از شروع نیمسال دوم تحصیلی ترم بهمن ماه، نتایج پذیرش داوطلبان از طریق سایت sanjesh.org اعلام گردد.

زمان اعلام نتایج ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان

از آن جایی زمان نام نویسی داوطلبان واجد شرایط ارشد بدون کنکور دارای سهمیه استعداد درخشان در هر یک از دانشگاه های کشور متفاوت است؛ نتایج آن ها نیز به صورت مجزا و از طریق سایت رسمی دانشگاه مربوطه منتشر می شود.

بنابراین در صورتی که ظرفیت پذیرش هر دانشگاه پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد تکمیل نشده باشد و دانشگاه نسبت به نیاز خود فراخوان درخواست دانشجو بر حسب سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ منتشر نماید؛ احتمال می رود که نتایج ثبت نام داوطلبان قبل از آغاز هر نیمسال تحصیلی از طریق سایت اختصاصی هر دانشگاه اعلام شود. همچنین شما می توانید برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج ارشد بدون کنکور به هر یک از روش های فوق، ما را در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره همراهی نمایید.

نحوه مشاهده اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد سال جاری را می توان به عنوان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1402 تلقی کرد. داوطلبانی که در این دوره شرکت کرده اند و یا جزء ثبت نام کنندگان سهمیه استعداد درخشان سایر دانشگاه های کشور می باشند، می توانند مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله به مشاهده نتایج پذیرش خود بپردازند.

مشاهده اعلام نتایج ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان

  • به سایت اختصاصی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید.
  • پس از ورود به صفحه اصلی، عبارت “مشاهده اعلام نتایج کارشناسی ارشد استعداد های درخشان ۱۴۰۲” را انتخاب کنید.
  • کادرهای موجود در صفحه پیش رو را به منظور مشاهده نتایج خود با اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی تکمیل نمایید.

مشاهده اعلام نتایج ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

  • ابتدا وارد صفحه اصلی سایت سازمان سنجش آموزش به آدرس sanjesh.org شوید و گزینه “کارشناسی ارشد” را از منوی موجود در سمت راست صفحه انتخاب نمایید.

مرحله اول نتایج کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

  • بر روی لینک فعال “اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1402” کلیک نمایید.مرحله دوم نتایج کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • اطلاعات مورد درخواست را در کادرهای مربوطه وارد نموده و کلید “مشاهده نتیجه” را بفشارید.مرحله سوم نتایج کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

در صورتی که هر یک از داوطلبان اعتراضی نسبت به نتایج ارشد بدون کنکور، داشته باشند، می بایست بدانند، با توجه به روند سایت سازمان سنجش احتمال آن که این سازمان، اعتراض به نتایج را در سامانه خود امکان پذیر کند، زیاد است. همچنین در صورتی که دانشگاه مد نظر با درخواست پذیرش هر یک از متقاضیان موافقت نماید، قبول شدگان می بایست برای طی نموندن روند پایانی مراحل ثبت نام، به صورت حضوری به دانشگاه محل پذیرش مراجعه نمایند.

 

سوالات متداول

1- زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور سهمیه استعداد درخشان ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

از آن جایی که تاریخ اعلام نتایج برای هر دانشگاه متفاوت است، توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه ما را در کانال مشاوره تحصیلی ایران مشاوره همراهی نمایید.

2- نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۲ در چه تاریخی اعلام می شود؟

در حال حاضر زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است اما احتمال می رود که این نتایج با فاصله یک ماه پس از پایان مهلت ثبت نام و قبل از آغاز نیمسال دوم تحصیلی منتشر شود.

3- سایت اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) سال ۱۴۰۲ کدام است؟

این نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد