خانه دکتری زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99
زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99
“آزمون جامع” از مهم ترین دغدغه های دانشجویان دوره دکتری محسوب می شود. دانشجویان مقطع دکتری، بعد از گذراندن واحدهای آموزشی خود، موظف به شرکت در این آزمون بسیار مهم هستند. در حقیقت، کسب موفقیت در آزمون جامع دکتری، مجوزی برای ورود به مرحله پژوهشی و نگارش رساله به شمار می آید.

دانشجویانی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، می بایست در ترم های ابتدایی، واحدهای درسی مربوط به این دوره را اخذ کرده و پس از گذراندن آن با نمره قبولی، حداکثر تا ترم چهارم در آزمون جامع شرکت نمایند. دانشگاه آزاد نیز همانند سایر دانشگاه های کشور اقدام به برگزاری آزمون جامع برای دانشجویان مقطع دکتری می نماید. برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد با ما همراه باشید.

دانشجویان اگر در آزمون جامع دکتری یک بار مردود شوند، تنها یک بار دیگر فرصت دارند در این امتحان شرکت نمایند.

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99

آزمون های جامع دکتری معمولا دو بار در سال برای آن دسته از دانشجویانی که واحد های آموزشی خود را به پایان رسانده اند و برای شرکت در آزمون جامع، اعلام آمادگی کرده اند برگزار می گردد. طبق بخشنامه های صادره از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شده بود که آزمون جامع دوره دکتری در تیرماه سال 99 برگزار شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بحرانی کشور، دانشگاه آزاد به منظور رعایت بهداشت و دستورالعمل های پیشگیری از همه گیری این ویروس ، تصمیم به تغییر زمان برگزاری آزمون جامع دکتری در سال 99 را گرفت.

طبق شیوه نامه های جدید منتشر شده از سوی دانشگاه آزاد، تصمیم به برگزاری آزمون جامع دکتری از یکم لغایت سی و یکم مرداد ماه 99 گرفته شده است. بخش کتبی آزمون جامع به صورت حضوری برگزار می شود و دانشجویان می توانند واحد دانشگاهی محل سکونت خود را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند.

بخش شفاهی آزمون جامع با هماهنگی مدیر گروه ذیربط، آموزش واحد دانشگاهی و از طریق سامانه “دان” یا دیگر سامانه های آموزشی واحدهای دانشگاهی می تواند به صورت غیرحضوری برگزار شود. لذا دانشجویانی که حائز شرایط ثبت نام در آزمون جامع هستند و متقاضی شرکت در بخش کتبی ارزیابی جامع در واحد دانشگاهی محل زندگی خود هستند، می بایست حداکثر تا تاریخ 25 تیر ماه 99 نسبت به ثبت درخواست از طریق سایت azmoon99.iau.ac.ir اقدام کنند. 

شما داوطلبان دوره دکتری می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری آخرین اخبار را در اسرع وقت، پیرامون مقطع تحصیلی خود دریافت نمایید.

جزئیات مربوط به برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 

اگر چه زمان دقیق برگزاری این آزمون مهم هنوز اعلام نشده است اما زمان برگزاری آن به صورت حدودی (نیمه دوم تابستان) کاملا مشخص است که داوطلبان می توانند تا آن زمان آمادگی های لازم را برای حضور در این امتحان و کسب موفقیت در آن کسب کنند. در واقع دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مانند دانشجویان سایر دانشگاه‌ ها پس از به اتمام رساندن واحدهای نظری در این دوره تحصیلی، در آزمون جامع شرکت می‌کنند تا میزان تخصص آن ها در دروس گذرانده شده، سنجیده شود.

دانشجویان دکتری پیش از شرکت در آزمون جامع می بایست نکات زیر را در نظر داشته باشند.

1- دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد برای شرکت در آزمون جامع باید 15 تا 18 واحد درسی را گذرانده باشند و میانگین نمرات دروس گذرانده شده نیز باید 16 باشد.

2- نکته ای که داوطلبان باید در نظر داشته باشند این است که ملاک نمره در آزمون جامع دوره دکتری 16 می باشد، یعنی چنانچه دانشجویان نمره پایین‌تر از 16 را کسب کنند در این آزمون مردود محسوب می‌شوند.

3- دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اگر در آزمون جامع نمره قبولی را کسب کنند فقط 6 ماه فرصت دارند نمره قبولی در زبان انگلیسی یا عربی (برای دانشجویان رشته های خاص) را ارائه دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان دوره دکتری برای ارائه نمره زبان می‌توانند نسبت به ثبت نام آزمون EPT، ثبت نام آزمون IELTS و یا تولیمو، تافل و MCHE اقدام کنند.

4- آزمون جامع دکتری دارای دو بخش شفاهی و کتبی است. آزمون کتبی به میزان 70 درصد و آزمون شفاهی به میزان 30 درصد در نمره کل آزمون تاثیرگذار خواهند بود که دانشجویان باید برای موفقیت در این مرحله، نمرات لازم را کسب نمایند.

5- دانشجویانى که بدون شرکت در امتحان ورودى دکترى (شرکت در کنکور) پذیرش مى‌شوند نیز باید در آزمون جامع شرکت کنند.

6- چنانچه دانشجویى که در امتحان جامع یک بار مردود شود، فقط یک بار دیگر مجاز به شرکت در امتحان جامع می باشد. البته در موارد خاص، به درخواست مدیر گروه، وضعیت دانشجو به کمیسیون بررسى موارد خاص سازمان مرکزى دانشگاه ارسال مى‌شود.

7- با توجه به این که در برگزاری آزمون های زبان تاخیر ایجاد شد، زمان برگزاری امتحان جامع دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با پایان کلاس‌های زبان مشخص می‌شود.

8- آن دسته از داوطلبانی که در آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی نمره قبولی را کسب کرده اند، اما در آزمون زبان موفق نبوده‌اند، نتیجه آزمون جامع آن ها تا پایان دوره جدید کلاس ‌های زبان همچنان معتبر است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری