خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون آیلتس ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون آیلتس ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام آیلتس 1402
ثبت نام آزمون آیلتس 1402

آزمون آیلتس (IELTS) برای سنجش میزان مهارت و دانش افراد در زبان انگلیسی برگزار می شود و برای مهاجرت، اخذ بورسیه تحصیلی و ادامه تحصیل در بسیاری از کشورهای خارجی داشتن این مدرک الزامی است. همچنین این مدرک در سراسر جهان دارای اعتبار می باشد زیرا از بالاترین استانداردهای بین المللی برای سنجش سطح زبان انگلیسی متقاضیان استفاده می کند. در ایران تنها 8 موسسه با تایید سازمان سنجش آموزش کشور، مجاز به برگزاری مراحل مختلف “آزمون آیلتس” هستند که در ادامه به بیان نحوه ثبت نام و شرایط آزمون آیلتس در هر یک از آن ها می پردازیم. سایر مراکز فعال در این زمینه، غیر از موسساتی که نام برده شده، غیر قانونی هستند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام آزمون آیلتس (CD) 1402

لینک مستقیم ثبت نام آزمون آیلتس

 

ثبت نام آزمون آیلتس از تاریخ 14 آذرماه 1402 برابر با 5 دسامبر 2023، از طریق درگاه اطلاع‏ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ielts.sanjesh.org انجام خواهد شد.

درباره آزمون آیلتس بیشتر بدانیم

به منظور ارزیابی سطح دانش و میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی، به ویژه برای افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل و یا کار به خارج از کشور بروند، آزمون زبانی با نام آیلتس تعریف شده است که هر ماه در چندین نوبت برگزار می شود. سازمان سنجش آموزش کشور، تنها مرجع صادر کننده مجوز موسسات جهت برگزاری این آزمون در ایران می باشد. داوطلبانی که قصد دارند در این آزمون ثبت نام کنند ابتدا می بایست با مراجعه به سایت AuthorizedCenters، نزدیک ترین مرکز برگزار کننده آزمون در محل زندگی خود را پیدا کنند.

 

انواع آزمون آیلتس

این آزمون از چند نظر که در ادامه مقاله بیان می گردد، دارای تفاوت هایی خواهد بود.

از لحاظ محتوا

این آزمون دارای دو نوع آکادمیک (Academic Training) و عمومی (General Training) می باشد و داوطلبین با توجه به هدف خود می بایست در یکی از این آزمون ها ثبت نام به عمل آورند. افرادی که با هدف تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در مقطع کارشناسی و یا مقاطع بالاتر در این آزمون شرکت می کنند، بایستی در آزمون آکادمیک نام نویسی نمایند. سایر داوطلبان نیز که برای زندگی، کار یا از طریق ثبت نام لاتاری به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می کنند، می توانند در آزمون های عمومی آیلتس شرکت کنند.

در هر یک از این آزمون ها 4 مهارت خواندن، نوشتن، شنیدار و گفتار در زبان انگلیسی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت سطح داوطلبان با اختصاص نمره ای از 0 تا 9 مشخص می شود.

از لحاظ نوع برگزاری

آیلتس بسته به درخواست شرکت کننده در زمان ثبت نام به دو صورت کاغذی یا کامپیوتری برگزار می شود. آیلتس کامپیوتری یا آنلاین یا CD به آزمونی گفته می شود که 4 مهارت خواندن، نوشتن و شنیدن را به وسیله کامپیوتر انجام می دهند و به جای علامت زدن جواب ها روی کاغذ، در سیستم پاسخ می دهند اما آزمون مهارت گفتاری مانند امتحان کاغذی، به صورت حضوری و رو در رو با مصاحبه کننده انجام می شود. تفاوت های آیلتس آنلاین با آیلتس کاغذی عبارتند از:

  • نتیجه آزمون کاغذی تقریبا 13 روز پس از تاریخ برگزاری اعلام می شود اما نتیجه امتحان آنلاین حدود 3 تا 5 روز پس از آزمون رو سایت قرار می گیرد.
  • در قسمت مهارت های شنیداری در آزمون کاغذی 10 دقیقه زمان اضافی برای چک کردن و وارد نمودن پاسخ ها برای شرکت کنندگان در نظر می گیرند. اما در آنلاین این زمان تنها 2 دقیقه خواهد بود.
  • امتحان گفتاری یا همان اسپیکینگ در آزمون کامپیوتری در همان روز، قبل یا بعد از آن انجام می شود.

اعتبار آزمون آیلتس

لازم به ذکر است که این آزمون تنها 2 سال اعتبار استفاده و ارائه به مراکز مختلف را دارد و این زمان قابل تمدید نخواهد بود. پس از اتمام اعتبار فرد می بایست مجددا در آزمون آیلتس شرکت نماید.

زمان ثبت نام آزمون آیلتس 1402

ثبت نام آزمون آیلتس از تاریخ 14 آذرماه 1402 برابر با 5 دسامبر 2023، از طریق درگاه اطلاع‏ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ielts.sanjesh.org انجام خواهد شد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام این آزمون اقدام نمایند. طی مراحل نام نویسی آزمون آیلتس این امکان برای داوطلبان وجود دارد که محل برگزاری آزمون خود را انتخاب کرده و زمانی برای آن نیز مشخص کنند.

مراحل ثبت نام در سایت بین المللی آزمون آیلتس ۱۴۰۲

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد ثبت نام آزمون آیلتس از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. داوطلبان این آزمون می بایست دقت زیادی داشته و تمامی مراحل ثبت نام را به درستی طی نمایند که به شرح زیر می باشد.

  • وارد سایت سازمان سنجش شوید و بر روی لینک “آزمون های بین الملل” کلیک کنید.
مرحله اول ثبت نام آیلتس
مرحله اول ثبت نام آیلتس
  • بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون آیلتس” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام آیلتس
مرحله دوم ثبت نام آیلتس
  • مجدداً بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون آیلتس” کلیک نمایید.
مرحله سوم ثبت نام آیلتس
مرحله سوم ثبت نام آیلتس
  • مانند تصویر زیر اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و در پایان آیکون «submit» را بفشارید.

 

مرحله چهارم ثبت نام آیلتس
مرحله چهارم ثبت نام آیلتس
  • در صورتی که اطلاعات خود را به درستی و کامل وارد کرده باشید به سایت ielts.idp.com منتقل خواهید شد که مطابق تصویر زیر می باشد.

مرحله سوم ثبت نام آزمون آیلتس

  • در این قسمت لازم است که تاریخ، مرکز و اطلاعات درخواستی را طبق دستورالعمل سایت IDP تکمیل و نسبت به رزرو آزمون اقدام نمایید.
  • در آخرین مرحله نیز می بایست داوطلبان هزینه ثبت نام را به حساب مرکز مورد نظر واریز نمایند.

توجه داشته باشید که در صورتی که تمامی مراحل را به درستی طی کرده باشید و مشکلی در این باره وجود نداشته باشد پس از 24 ساعت آزمون رزرو شده در سایت IDP تایید خواهد شد.

بودجه بندی و مدت زمان پاسخگویی آزمون آیلتس ۱۴۰۲

امتحان آیلتس به طور میانگین برای نوع آکادمیک 4 بار در ماه و برای جنرال 2 بار در ماه برگزار می گردند که تاریخ های آن برای هر موسسه متفاوت است. طبق تاریخی که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد، ثبت نام آزمون آیلتس از روز یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 از طریق سایت سنجش انجام می شود.

همانطور که گفته شد این آزمون شامل 4 بخش شنیداری، خواندن، نوشتار و مکالمه می باشد که برای هرکدام زمان مجزایی در نظر گرفته می شود و داوطلبان باید با توجه به آن به سوالات آزمون پاسخ دهند. زمان کلی امتحان 2 ساعت و 45 دقیقه بوده که جزئیات بخش ها در جدول زیر ارائه شده است:

بخش های مختلف آزمون آیلتس آکادمیک
نام مهارتزمانمحتوای آزمون
بخش شنیداری۳۰ دقیقه۴ صدای ضبط شده با میزان سختی افزایشی:
(یک مکالمه بین دو نفر، یک تک گویی،
یک مکالمه دیگر و یک سخنرانی درسی)
بخش خواندن۶۰ دقیقه۳ متن طولانی – ۴۰ سوال
متون این بخش بین توصیفی و
تحلیلی در نوسان است.
بخش نوشتاری۶۰ دقیقهسوال ۱: توصیف نمودار، گراف، جدول یا دیاگرام؛
باید حداقل ۱۵۰ کلمه باشد.سوال ۲: نوشتن یک انشا؛
باید حداقل ۲۵۰ کلمه باشد.
بخش مکالمه۱۱-۱۴ دقیقهتعامل رو در رو با آزمون گیرنده
دارای ۳ قسمت
(یک مصاحبه، یک تک گویی و یک بحث)
بخش های مختلف آزمون آیلتس جنرال
نام مهارتزمانمحتوای آزمون
بخش شنیداری۳۰ دقیقه۴ صدای ضبط شده با میزان سختی افزایشی:
(یک مکالمه بین دو نفر، یک تک گویی،
یک مکالمه دیگر و یک سخنرانی درسی)
بخش خواندن۶۰ دقیقه۳ بخش – ۴۰ سوال
متون این بخش بین توصیفی و
تحلیلی در نوسان است.
بخش نوشتاری۶۰ دقیقهسوال ۱: باید با نوشتن یک نامه، درخواست اطلاعات کنید یا وضعیتی را شرح دهید؛
باید حداقل ۱۵۰ کلمه باشد.
سوال ۲: نوشتن یک انشای کوتاه؛
باید حداقل ۲۵۰ کلمه باشد.
بخش مکالمه۱۱-۱۴ دقیقهتعامل رو در رو با آزمون گیرنده
دارای ۳ قسمت
(یک مصاحبه، یک تک گویی و یک بحث)

شرایط آزمون آیلتس ۱۴۰۲

برای شرکت در این آزمون معمولا شرایط خاصی مطرح نمی باشد اما داشتن برخی مدارک و شرط سنی الزامی است که به شرح زیر می باشد:

  • کارت ملی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • داشتن حداقل 16 سال سن (چرا که آزمون آیلتس 2 سال اعتبار دارد و برای ثبت نام در دانشگاه ها به هنگام اپلای داوطلب حداقل باید 18 سال داشته باشد)
  • لازم به ذکر است شرکت افراد زیر 18 سال در آزمون غیر مجاز نیست البته لازم است این اشخاص با اجازه نامه کتبی از سرپرست خود برای آزمون ثبت نام نمایند.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 1402

هزینه شرکت در این آزمون هر ساله توسط سازمان IDP استرالیا که برگزار کننده اصلی آیلتس می باشد، تعیین می گردد که صرف هزینه های مکانی، مراقبین، تجهیزات و … خواهد شد. هزینه شرکت در این آزمون به طور متوسط از ۲۱۵ دلار تا ۲۴۰ دلار و یا در برخی موارد بیشتر هم می‌شود و در کشورهای مختلف قیمت متفاوتی دارد. در ایران هزینه ثبت نام آزمون آیلتس برای نوع کامپیوتری هشت میلیون و 490 هزار تومان و نوع کتبی یا کاغذی هشت میلیون و 990 هزار تومان است که ممکن است تا سال آینده افزایش داشته و مجددا اطلاع رسانی گردد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون آیلتس ۱۴۰۲

برای ثبت نام آیلتس نیز مانند هر آزمون دیگری به مدارکی نیاز دارید که مهمترین مدرک قابل ارائه برای ثبت نام پاسپورت با 6 ماه اعتبار از زمان برگزاری آزمون، می باشد. اما افرادی که به هر دلیلی مانند داشتن سربازی پاسپورت ندارند می توانند از یکی از مدارک زیر استفاده نمایند:

  • گواهی فراغت از تحصیل
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • نامه نظام وظیفه با پلیس +10

منابع آزمون آیلتس

از آن جا که آزمون آیلتس یک امتحان هزینه بر بوده و تنها به تعداد محدودی در سال برگزار می شود، ضروری است که با آمادگی کامل برای شرکت در آن اقدام نمایید. جهت مطالعه و کسب آمادگی لازم جهت آزمون منابع گوناگونی معرفی شده اند که در دو سطح متوسط و پیشرفته ارائه می گردند. بهترین و معروف ترین این منابع به شرح زیر می باشد:

  1. کتاب The official Cambridge Guide to IELTS: جامع ترین منبع منتشر شده که شامل پنج بخش شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن و تمرین است.
  2. کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS: همانطور که از نام آن برمی آید کتابی برای تقویت دایره لغات شرکت کنندگان می باشد.
  3. کتاب Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers: این منبع یک کتاب خود خوان است که مناسب آزمون آکادمیک طراحی شده و دارای چهار آزمون تستی با پاسخ های تشریحی است.
  4. Collins books for IELTS: مجموعه کتاب های کالینز نیز منبعی معتبر برای تمرین بخش های مختلف آیلتس می باشد و معروف ترین آن Collins grammar می باشد.
  5. کتاب IELTS Complete: این کتاب نیز یک منبع جامع است که در سه جلد ارائه می شود و داوطلبان مطابق با نمره و سطح مورد نظر خود می توانن به مطالعه آن بپردازند.
  6. کتاب New insight into IELTS: یک کتاب جذاب و بسیار پر نکته که هر درس آن شامل سه بخش بیان مسئله، تکنیک جواب دهی و تمرین می باشد.

موسسات دارای مجوز جهت ثبت نام و برگزاری آزمون آیلتس 1402

در ادامه به بیان اسامی 8 موسسه ای که برای ثبت نام و برگزاری آزمون آیلتس مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور میباشد اشاره می کنیم و برخی از این موسسات دارای شعب زیرمجموعه در شهرهای مختلف نیز می باشند.

  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام، در 2 شعبه تهران و رشت
  • موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
  • آیلتس تهران با 4 شعبه در شهرهای تهران، کرج، جزیره کیش و شیراز
  • موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین (offsite موسسه آیلتس تهران)
  • موسسه پارسیان (offsite موسسه آیلتس تهران)
  • موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش (offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)
  • موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)
  • موسسه آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان (Offsite موسسه آیلتس تهران)
  • آیلتس ایران زمین

انصراف یا تغییر زمان آزمون آیلتس ۱۴۰۲

آن دسته از افرادی که به هر دلیلی از شرکت در آزمون منصرف می شوند یا تصمیم به تغییر زمان آن می گیرند، می بایست بیشتر از 5 هفته قبل از زمان برگزاری آزمون به موسسه ای که در آن ثبت نام نموده اند، اطلاع دهند. در این صورت هزینه امتحان پس از کسر 25 درصد آن که تحت عنوان هزینه های اداری است، به فرد بازگردانده می شود. اما در صورتی که در کمتر از 5 هفته پیش از برگزاری انصراف دهید، هیچ هزینه ای به شما عودت نخواهد شد. مگر آن که گواهی پزشکی از مشکل جدی سلامتی به آن مرکز ارائه نمایید.

 

سوالات متداول

1- آزمون IELTS سال ۱۴۰۲ چه زمانی برگزار می شود؟

ثبت نام آزمون آیتلس از تاریخ 14 آذرماه 1402 برابر با 5 دسامبر 2023 انجام خواهد شد.

2- ثبت نام آزمون آیتلس ۱۴۰۲ از طریق چه سایتی انجام می شود؟

از طریق سایت ielts.sanjesh.org می توان نسبت به ثبت نام آزمون IELTS اقدام نمود.

3- هزینه ثبت نام آزمون آیلتس ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس برای نوع کامپیوتری هشت میلیون و 490 هزار تومان و نوع کاغذی هشت میلیون و 990 هزار تومان است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره