خانه آزمون زبان های خارجی هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 1400

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 1400

مبلغ نام نویسی آزمون آیلتس 1400
هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 1400

آزمون آیلتس (IELTS)، آزمونی معتبر و بین المللی است که هر ساله برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد، در بسیاری از کشورها برگزار می شود. برای ثبت نام در آزمون آیلتس باید ابتدا مبلغی را طبق اطلاعیه اعلام شده توسط سازمان سنجش کشور پرداخت کنید که قیمت آن نیز ثابت نمی باشد و بهتر است بدانید، تنها مرجع رسمی صدور مجوز جهت برگزاری آزمون های آیلتس، سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. در این مقاله نیز به بررسی هزینه ثبت نام آن در ایران و دیگر کشورها خواهیم پرداخت.

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس (IELTS)، با توجه به تغییرات ارز در هر سال متفاوت است و این مورد شامل سایر کشورهای خارجی نیز می شود.

آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

یکی از متداول ترین آزمون های زبان انگلیسی که دارای استاندارد بین المللی می باشد، آزمون آیلتس (IELTS) است. این آزمون جهت سنجش تسلط افراد واجد شرایط ثبت نام آزمون آیلتس در زبان انگلیسی برگزار می شود. افراد برای تحصیل، کار یا اقامت در کشورهای خارجه در اکثر مواقع به مدرک ایلتس نیاز پیدا می کنند. توجه کنید این آزمون شامل آزمون آکادمیک (Academic Training) و آزمون عمومی (General Training) می شود که با توجه به هدف افراد بایستی در یکی از این دو اقدام به ثبت نام کنند.

هر دو آزمون دارای چهار بخش یعنی مهارت خواندن (reading)، نوشتن (writing)، شنیداری (listening) و گفتاری (speaking) می باشند که در زمان برگزاری آن ها، هر یک مورد بررسی قرار می گیرند. معمولا افرادی که هدف مهاجرت به کشور خارجی را دارند، آزمون عمومی را می گذرانند و افراد دارای مدارک تحصیلی برای ادامه تحصیل در کشور خارجی مورد نظر، آزمون آکادمیک را سپری می کنند. در آخر نیز نتیجه با نمره ای از بین 0 تا 9 تعیین و سطح زبان انگلیسی فرد مشخص می شود.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در ایران 1400

با توجه به مبلغ مورد نظر برای نام نویسی در آزمون آیلتس در سال های گذشته، قیمت آن هر ساله در حال افزایش است، بنابراین افراد باید خود را با مطالعه منابع درست و معتبر آماده سازند و دوره های آموزشی آزمون آیلتس را بگذرانند. تغییرات قیمت نام نویسی آزمون آیلتس با توجه به تغییرات ارز اتفاق می افتد. همچنین توجه کنید که پس از پرداخت هزینه آزمون آیلتس، امکان انتقال آن به شخص دیگری وجود ندارد. 

همان طور که می دانید تنها سازمان مورد تایید جهت اعلام زمان و مکان های برگزاری آزمون آیلتس در کشور، سازمان سنجش آموزش کشوری به نشانی sanjesh.org می باشد. در مرداد ماه سال 97، هزینه ثبت نام آزمون آیلتس (با توجه به نرخ و قیمت دلار) 2 میلیون و 795 هزار تومان محاسبه گردیده است. قیمت این آزمون روندی صعودی داشته و از تیر ماه سال 98 هزینه آن به 3 میلیون و 50 هزار تومان رسید و همچنین در مرداد ماه سال 99 شایعاتی از افزایش مبلغ نام نویسی آن دوباره به میان آمد که به حقیقت پیوست و قیمت ثبت نام در این آزمون در سال 99، 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان شد.

به محض منتشر شدن خبری مبنی بر هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در سال 1400 این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

قابل ذکر است که این هزینه برای تمام بخش های این آزمون یعنی speaking، listening ،writing و reading در نظر گرفته شده است. ممکن است داوطلبان هزینه ای را به صورت علی الحساب به عنوان مبلغ ثبت نام آزمون آیلتس واریز کنند که بعدا تغییر کند. در صورت افزایش قیمت، متقاضی باید مابقی هزینه مورد نظر را به مرکز مربوطه پرداخت کند و در صورت کاهش قیمت، مراکز بایستی اضافه هزینه مورد نظر را به متقاضیان بازگردانند. توجه کنید تا زمانی که سازمان سنجش اطلاعیه ای در رابطه با تغییر هزینه آزمون آیلتس منتشر نکرده است، همان هزینه علی الحساب برای ثبت نام کافی خواهد بود. در صورت مواجه شدن با هر گونه پرسش، می توانید پاسخ آن را از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره جویا شوید.

شاید برایتان سوال مطرح شود که این هزینه صرف چه اموری می شود؟

برگزاری این آزمون بین المللی و معتبر، نیازمند تیمی است که بتواند با همکاری اعضا و با دقت بالا، میزان تسلط افراد کشورهای مختلف را در زبان انگلیسی بسنجد. یکی از دلایل مهم تعیین هزینه در این آزمون بین المللی، مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس می باشند، به این صورت که تامین هزینه مکانی که در آن جلسه امتحان برگزار می شود، افرادی که متقاضیان را در آزمون speaking یا listening به صورت شفاهی مورد سنجش قرار می دهند و مراقبینی که سر جلسه حاضر می شوند، همگی نیازمند پرداخت مبلغی از سوی داوطلب می باشد.

همچنین سازمان سنجش به عنوان نماینده کشور در برگزاری آزمون آیلتس و سازمان IDP استرالیا، با سابقه 45 ساله در زمینه تحصیلات بین المللی، به عنوان تهیه کننده سوالات و مصحح آزمون، از دلایل دیگر تعیین کننده هزینه آزمون آیلتس می باشند.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در سایر کشورها 1400

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس برای کشورهای مختلف، متفاوت است و بین 210 دلار تا 250 دلار نوسان دارد. توجه کنید که مبالغ ذکر شده در جدول زیر برای چند سال گذشته می باشد و در حال حاضر مبلغ دقیق ثبت نام آزمون آیلتس برای کشورهای دیگر در سال 2021 در دسترس نمی باشد. یکی از مزیت های برگزاری آزمون آیلتس در کشورهای همسایه این است که متقاضیان در صورت کسب نکردن نمره مورد نیاز می توانند برای بار دیگر شانس خود را در این آزمون امتحان کنند.

در جدول زیر می توانید هزینه های تقریبی در برخی کشورها را برای برگزاری آزمون آیلتس در سال های اخیر مشاهده کنید.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در سایر کشورها
نام کشور قیمتنام کشور قیمت
ترکیه720 لیر (به صورت اینترنتی 1100 لیر)روسیه18000 روبل
گرجستان440 لاریتایلند6900 بات
ارمنستان89400 درامافغانستان225 افغانی
آذربایجان335 مناتپاکستان24150 روپیه
عمان85 ریالاندونزی3456400 روپیه
بحرین95 دینارعربستان1100 ریال
کویت80 دینارچین1960 یوآن
قطر950 ریالآمریکا210 دلار
مالزی795 رینگیتانگلستان200 پوند

نحوه پرداخت هزینه آزمون آیلتس 1400

همان طور که ذکر شد هزینه آزمون آیلتس در هر کشور متفاوت می باشد که متقاضیان جهت ثبت نام، بایستی مبلغ مورد نیاز را به صورت آنلاین از طریق سایت مربوطه پرداخت نمایند. داوطلبان جهت پرداخت مبلغ آزمون آیلتس به مستر کارت (Master Card)، ویزا کارت (Visa Card) و یا حساب پی پال (Pay Pal) احتیاج دارند که می توانند به صورت فردی یا از طریق موسسات و مراکز معتبر، هزینه را به صورت غیر ریالی واریز نمایند.

پرداخت هزینه این آزمون بین المللی از طریق وبسایت بین المللی آن به نشانی my.ieltsessentials.com انجام می گیرد. فراموش نکنید که در هنگام نام نویسی، اطلاعات کارت اعتباری خود را به طور صحیح وارد کنید تا فرآیند ثبت نام بدون مشکل تکمیل شود. در ادامه به بیان مراحل ثبت نام در این سایت می پردازیم.

  • مراجعه به سایت به نشانی my.ieltsessentials.com و انتخاب لینک فعالی که روی عکس سمت چپ با عنوان “register for your IELTS test” قرار دارد.

گام اول

  • در این قسمت وارد صفحه ای می شوید که ابتدا باید کشور و سپس شهر یا استان خود را مشخص نمایید. در کادر “test type” می بایست نوع آزمونی را که می خواهید در آن شرکت کنید انتخاب نمایید (آزمون آکادمیک یا عمومی.)

گام دوم

  • پس از انتخاب نوع آزمون منو جدیدی برای انتخاب محل برگزاری آزمون برای شما گشوده می شود که می بایست در آن شهر و موسسه مورد نظر خود را برای آزمون مشخص کنید.

گام سوم

  • در این قسمت شما باید تاریخ مورد نظر برای شرکت در آزمون را انتخاب و در نهایت بر روی گزینه “continue” کلیک کنید.

گام چهارم

  • در این مرحله باید اقدام به ساخت پنل کاربری در سایت نمایید و کافیست تا روی گزینه ی “create new user” کلیک کنید.

گام پنجم

 

  • در این قسمت باید اطلاعات خواسته شده مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره موبایل، آدرس ایمیل و… را تکمیل نمایید.

گام ششم

  • بعد از اتمام این مرحله ایمیلی برای شما ارسال می شود که حاوی نام کاربری شما می باشد.
  • در مرحله بعد باید تصویر صفحات اول و دوم پاسپورت خود را روی سایت آپلود کنید.
  • چنانچه دانشگاه شما عضو سیستم دانلود الکترونیکی هست، اطلاعات دانشگاه خود را وارد نمایید، در غیر اینصورت با انتخاب گزینه “Continue” به مرحله بعد بروید.
  • در این مرحله پس از انتخاب عبارت “Terms & Conditions” روی گزینه “Continue” کلیک کنید. سپس با انتخاب “Pay Online” وارد درگاه پرداخت آنلاین هزینه آزمون می شوید.

از آن جایی که مبلغ نام نویسی در این آزمون روند افزایشی دارد، ممکن است بسیاری از داوطلبان با استعداد و واجد شرایط آزمون IELTS، به دلیل قیمت بالا از ثبت نام آزمون IELTS و شرکت در این آزمون محروم شوند. به همین جهت دانشجویان سراسر دنیا در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از بورسیه ای که به صورت سالانه اهدا می شود، بهره مند شوند و به صورت رایگان نیز در آزمون آیلتس شرکت نمایند. موفقیت در آزمون آیلتس، نیازمند به آگاهی و مطالعه منابع آزمون آیلتس می باشد که شما می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه، از بهترین منابع آزمون آیلتس مطلع گردید.

 

سوالات متداول

1- هزینه آزمون آیلتس 1400 را چگونه می توان پرداخت کرد؟

پرداخت هزینه این آزمون از طریق وبسایت مربوطه صورت می گیرد که مراحل آن در این مقاله ذکر شده است.

2- چرا هزینه آزمون آیلتس 1400 به صورت علی الحساب می باشد؟

این هزینه علی الحساب است چرا که با تغییرات قیمت ارز تعیین می شود و در صورت افزایش قیمت، متقاضی باید مابقی هزینه مورد نظر را به مرکز مربوطه پرداخت کند و در صورت کاهش قیمت، مراکز بایستی اضافه هزینه مورد نظر را به متقاضیان بازگردانند.

3- آیا هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در سایر کشور ها یکسان می باشد؟

خیر، هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس برای کشور های مختلف، متفاوت است و با تغییرات قیمت ارز مشخص می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره